Africa Eco Race 2019 – 9.etapa

AER 2019: A šéf musí zpátky na trať

Devátá etapa Africa Eco Race 2019 se jela stejně jako před rokem, jenom v protisměru. Závodníci na ní našli vše včetně méně tradičních úseků ve vegetaci. Tomáš Tomeček ji projel ve druhém čase mezi kamiony. V cíli byl spokojený. Jenže pak se musel na trať vrátit. Hned ráno čekal na všechny závodníky sice ne příliš dlouhý, ale obtížně sjízdným terénem vedený přejezd na start. Z něj už se rozjeli do dalšího typického mauritánského měřeného speciálu. Hlína, písek, vegetace, kamení, duny. Spousty dun, včetně jednoho souvislého stokilometrového dunového pole. „Tohle byla krásná etapa. Plná dun, takové mám rád,“ byl nadšený Tomáš Tomeček a upozornil: „Dneska jsem konečně neměl vůbec žádný problém. Jelo se mi celou dobu dobře, auto fungovalo, všechno super.“ Spokojená byla i většina Tomečkových soupeřů. Po odstoupení Petra Čapky pokračuje v závodě devět kamionů. Pro srovnání se podívejme třeba na Noela Esserse a Johana Elfrinka. Před rokem tady na Tomečka ztratili přes dvě, respektive tři hodiny. Letos to bylo jen 15 minut. „Zlepšili se. Asi na jízdě v dunách zapracovali,“ všímá si Tomeček. „Rozhodně pohnuli také s technikou, jsou lépe připravení, než loni. To samé se dá říct třeba o Elisabetě.“ Smůlu měly naopak oba nizozemské Ginafy. Kamion Coena den Hartigha už od osmé etapy jezdí po objízdných trasách, devátou etapu standardním způsobem nedokončil ani vůz Aada van Velsena. Do problémů se ale dostala také oranžová Tatra balai, kterou řídí Petr Foltýn a naviguje Niels Hatzmann. Zůstala stát v dunách asi 130 kilometrů od cíle. „Vypadá to na problém s pravou přední kloubovou hřídelí,“ tlumočil Tomeček zprávu od Foltýna, a hned začal organizovat záchrannou výpravu. „Sedám si zpět do závodní Tatry, protože je mnohem rychlejší než druhé baléčko nebo doprovodná Tatra. K sobě beru mechanika Pavla Kletenského a nějaké díly, a vracíme se na trať.“ Vyjádření do kamery pro denní sestřih tak musel poskytnout mechanik Milan Spáčil. Závodit a přitom se starat o čtyři dakarské Tatry najednou není jednoduché. Technické problémy hlásili také dva ze tří českých a slovenských účastníků kategorie moto. Martin Benko vážně bojoval o celkové třetí místo v celém závodě. Problémy s motorem jej ale přinutily na 300. kilometru ze speciálu vyjet a do bivaku dojet po asfaltové cestě. Lukáš Kvapil měl radost z toho, jak se mu daří zrychlovat, na druhém checkpointu na 207. kilometru už se pohyboval okolo 14. místa. Šlo to dobře přesně do momentu, kdy přeskočil jednu z dun a za ní upadl. Při stavění motorky měl co dělat, aby ho nepřejelo za ním jedoucí auto. Ještě stačil uskočit, ale motorka se srážce s autem nevyhnula: nefunkční startér, ulomená stupačka, utržený výfuk, zkřivená řídítka, polámané páčky. Poklidněji prožil devátou etapu Ján Zaťko. Se svým hlavním konkurentem Erikem Rahmem jezdili od půlky etapy pospolu, a finální útok na jeho pozici lídra kategorie nad 450 ccm si tak musel nachystat na následující desátou etapu. Na Rahma ztrácí necelých 10 minut. Desátá etapa bude v ročníku 2019 tou poslední opravdu závodní. V jedenácté už se málokdy výrazněji mění pořadí, a dvanáctá je vyloženě mávací, počítaná jako neutralizace. Zato desátá, ta třeba loni výrazně přesypala pořadí ve většině kategorií. Letos ji ale údajně pořadatelé o něco zjednodušili.

9. etapa Africa Eco Race 2019: Amodjar – Amodjar, 10. ledna 2019 Celková délka: 483 km Přejezd: Amodjar – Oued Chinguetti 39 km Etapa: Oued Chinguetti – Chinguetti 374 km Přejezd: Chinguetti – Amodjar 70 km Výsledky 9. etapy (374 km): Kamiony: 1. Bouwens (Niz./Iveco) 4:39:11, 2. Tomeček (ČR/Tatra) +32:34, 3. Jacinto (Por./MAN) +35:46. Moto: 1. Jensen (Nor./J.I.Bygg) 5:09:18, 2. Carillon (Fr./KTM) +1:05, 3. Agazzi (It./Honda) +2:08, … 13. Zaťko (SR/KTM) +1:02:50, 24. Kvapil (ČR/Husqvarna) +2:25:03, 28. Benko +7:31:42 (SR/KTM). Auta: 1. Gerard 4:36:40, 2. Gosselin (oba Fr./Optimus) +6:45, 3. Martin (Fr./Tarek) +10:29. Výsledky po 9. etapě: Kamiony: 1. Jacinto (Por./MAN) 38:41:10, 2. Essers (Bel./MAN) +2:12:17, 3. Elfrink (Niz./Mercedes) +5:53:49, … 5. Tomeček (ČR/Tatra) +17:21:30. Moto: 1. Botturi (It./Yamaha) 37:07:34, 2. Ullevalseter +5:15 (Nor./KTM), 3. Agazzi (It./Honda) +2:07:25, … 10. Zaťko +8:53:55, 16. Benko (oba SR/KTM) +15:04:05, 20. Kvapil (ČR/Husqvarna) +17:03:56. Auta: 1. Strugo (Fr./Optimus) 35:56:41, 2. Martin (oba Fr./Tarek) +1:20:39, 3. Gerard (Fr./Optimus) +1:29:03. IRITRACK: https://goo.gl/ASXrM8 CHECKPOINTY: https://goo.gl/HesvMZ VÝSLEDKY: https://2019.africarace-live.com/fichiers/classement.php Sledujte Tomáše Tomečka na www.tomastomecek.cz, www.msrevue.cz a příslušných sociálních sítích. Kontakt pro média: Prokop Siwek, siwek@msrevue.cz, +420739244661

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno