Africa Eco Race – 9.etapa

Tomeček i přes únavu bojuje o senzační druhé místo
Devátá etapa Africa Eco Race se jela jako smyčka starou dakarskou oblastí Tidjikja. Na úsecích, kde se závodilo naposledy nedlouho po přelomu tisíciletí. Tomáš Tomeček úspěšně bojoval o posílení medailových pozic. Ale cítí, že už se jde do velké únavy.V Mauritánii se začíná ukazovat, jak je kdo připraven na opravdu tvrdý maratonský charakter Africa Eco Race. Čím dál více závodníků to v průběhu etap stáčí na cestu, po níž se přemisťují doprovodná vozidla. Nebo aspoň volí objízdné trasy v těžkých místech. Čert vem waypoint. V tomhle závodě není důležité za každou cenu zvítězit. Důležité je splnit si sen a dojet do Dakaru.Sen o Dakaru sní také Tomáš Tomeček. Vždy říká, že jeho cílem je dojet s radostí až k Růžovému jezeru. Ale je to závodník a dobře vidí, že má na to, aby dosáhnul na velký výsledek. Dnes využil toho, že jeho Karoly Fazekas, hlavní soupeř v boji o druhé místo, zaváhal a bloudil. A pár minut na něj stáhnul. „Taky jsem bloudil, bylo to okolo třetího checkpointu, který byl na 278. kilometru,“ upozorňuje Tomeček a pokračuje: „Dneska se mi vůbec nejelo dobře. Už jsem opravdu utahaný. Osm kilometrů před cílem jsem ve smyku naboural do kamení. Způsobil jsem si na tom místě defekt levého předního kola. To mě mrzí, ale stane se,“ krčí rameny český pilot.Tomáš Tomeček i tak dokázal na Fazekase najet něco přes deset minut. Na stříbrnou pozici ztrácí ještě necelou čtvrthodinu a určitě ještě bude útočit. Ale v posledních etapách sbírá i jiné vjemy, než jsou souboje s dalšími kamiony. „Pohybujeme se v opravdu nádherné písečné oblasti. Jsou tady pískové koridory, jaké jsem snad jinde neviděl,“ nadšeně líčí krajinu v zapomenutém koutě mauritánské Sahary. „Samozřejmě je tady hodně dun. Záběry jsou to jako ze žurnálu. Jsem rád, že se závod vrací do míst, která kdysi opustil,“ uzavírá Tomeček.Jestliže byla sedmá etapa nejtěžší a osmá nejhezčí, tak devátá bude nejdelší. Na téměř 500 kilometrech bude procentuálně nejvíc písku (90%) a nejvíc dun za celý závod. První polovina bude o navigaci a schopnostech jízdy v dunách, druhá polovina má být navigačně i technicky jednodušší. 9. etapa Africa Eco Race 2020: Tidjikja – Tidjikja, 16. ledna 2020
Celková délka: 469 km
Přejezd: Tidjikja – Nimlane 27 km
Etapa: Nimlane – Nimlane 415 km
Přejezd: Nimlane – Tidjikja 27 km do bivakuAER 2020 – výsledky 9. etapy (415 km):
Kamiony: 1. Kovács (Maď./Scania) 6:47:17, 2. Bouwens (Bel./Iveco) +10:26, 3. Elfrink (Niz./Mercedes) +41:00, 4. Tomeček (ČR/Tatra) +55:00, 5. Fazekas (Maď./Scania) +1:05:38, 6. Essers (Bel./Man) +1:05:40, 7. Van Velsen (Niz./Ginaf) +1:53:48.
Moto: 1. Lucci (It./Husqvarna) 6:17:31, 2. Botturi (It./KTM) +02:18, 3. Ullevalseter (Nor./KTM) +04:21,…9. Benko +1:18:04, 37. Zaťko (oba SR/KTM) +3:11:49.
Auta/SxS: 1. Martin (Fr./Mercedes) +6:41:26, 2. Etienne +08:25, 3. Frebourg (oba Fr./Can-Am) +09:06.
AER 2020 – výsledky po 9. etapě:
Kamiony: 1. Kovács 43:00:58, 2. Fazekas +4:13:35, 3. Tomeček +4:28:45, 4. Essers +6:28:07, 5. Van Velsen +7:14:22, 6. Elfrink +7:48:20, 7. Bouwens +17:37:49.
Moto: 1. Botturi 42:43:54, 2. Ullevalseter +04:08, 3. Lucci +40:26,… 5. Benko +4:25:58, 27. Zaťko +16:23:56.
Auta/SxS: 1. Martin 42:40:04, 2. Fretin (Fr./Can-Am) +4:49:17, 3. Etienne +6:43:59.
 
Dakar, Novinky , , , , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno