Nejen Dakar
Tak trochu stranou zájmu médií jsou závody probíhající na africkém kontinentu, byť právě tam vznikl ten nejslavnější maratón – Dakar. Nedávné Oil Libya rally se zúčastnila řada závodníků z dakarské soutěže ať už to byly kamiony Iveco týmu De Rooye – které obsadily 2. (Frederico Villagra), 3. (Artur Ardavichus) a 5. místo (Wuf van Ginkel), či osobní vozy s hvězdami jakými jsou Nasser Al Attiyah (Toyota), Sebastien Loeb (Peugeot), Nani Roma či Mikko Hirvonen (oba s vozy MINI). Zde nás reprezentoval Tomáš Ouředníček s davidem Křípalem a Martin Prokop s Janem Tománkem na vozech FORD. Tomáš Ouředníček dojel v silné konkurenci 16, Martin Prokop po tech. problémech na 39. pozici. Pro technickou závadu nedokončil marockou rally ani Martin van den Brink pokus o hatrick s vozem Renault z dílen židovického konstruktéra Maria Kresse.
Část závodníků v Africe zůstala, aby se přesunula do sousedního Tunisu na rally El Chott. tentokrát zde máme hned několik českých zástupců a to i nových tváří pro Dakar 2018. V kategorii kamiónů si do známých míst (pravidelné týmové soustředění) přijel zazávodit Martin Macík s inovovaným vozem Liaz. Spolu s ním za tým Big Shock racing prochází ostrou přípravou na Dakar i motorkář Jan Brabec s Husqaurnou 450. Za tým Barth Racing kilometry v dunách trénuje Rudolf Lhotský na KTM 450, Josef Macháček s Yamahou Raptor 700. Zajímavá jména jsou pak na soupisce doprovodných vozidel. V doprovodném voze MAN vedle Martina Macíka sen. a Ladislava Fajtla usedl Vlastimil Vildman a novinářský vůz Ford zase řídí Lukáš Kvapil, který loňská premiérový Dakar absolvoval za řirítky motocyklu. Co tyto změny budou znamenat se dozvíme za pár měsíců. Závod pořádaný agenturou CS-Motorsport a Jörgem Schumannem odstartoval 22.října a končí 2.11.2017