Všechny pneumatiky na padrť, rozflákáné čelní sklo, prasklá 2 listová pera, ALE VYHRÁLI JSME!
“Takto lidově ve zkratce by se dal popsat průběh dnešní etapy. Etapa začala nádhernou technickou pasáží plnou písečných skoků. Velmi atraktivní začátek prověřil celou posádku. Následně přišel úsek s maximální rychlostí a jedna jediná větev, která na nás čekala v kamenité soutězce vyřešila jepičí život našeho čelního skla. Ve 140 km rychlosti jsme po doskoku dostali úlomky větve přímo do kabiny. Je to vždy nevýhoda prvního kamionu na trati, který takto čistí erzetu. K této zajímavé, pro mě dobře známé situaci, došlo relativně brzy, zhruba na 90.km. Při sdělení navigátora, že nás takto čeká do cíle dalších 180 km, nikdo ani netušil, že bychom následně etapu mohli zaříznout. Okno se postupně dělilo na stovky krystalů a po chvíli se nám z něj podařilo vždy kus odtrhnout ať máme “čistý průzor”. Další zajímavá situace na nás čekala po zdolání nejvyšší duny. Špatně jsem ji odhadnul a najel na ní příliš rychle. Doslova jsme ji přeskočili a po dopadu na zadní nápravu praskla 2 listová pera. Dalo se dál pokračovat, ale torpédo se proměnilo v rozevlátou loď. Do cíle jsme museli posledních 50km výrazně zvolnit, jelikož se nám postupně v maximální rychlosti začal separovat dezén na všech pneumatikách. Byla to velmi výživná etapa a měli jsme veliké štěstí, že jsme ji vůbec dojeli a ještě k tomu vyhráli,” konstatoval Aleš Loprais.
Náš druhý zástupce v kategorii kamiónů Tomáš Vrátný jako pilot i šéf týmu Bonver Dakar Project v jedné osobě dojel ve třetí etapě na šestém místě a toto umístnění mu patří i celkově.
V celkovém pořadí jsou pěkně za sebou seřazena Iveca týmu de Rooye, první příčku si už jen těsně drží Martin van den Brink s Renaultem MKR.
Výsledky 3.etapy
Výsledky celkové