Letňaská automobilka ožívá
Málokdo by asi uvěřil, že ještě někdy může ožít značka Avia, která po revoluci prošla rukou několika vlastníků – naposledy indickou společností Ashok Leyland. Nečekané se stalo skutečností a tak se nyní dozvídáme, že automobilku zakoupila společnost Czechoslovak Group (dříve Excalibur Army) podnikatele Jaroslava Strnada, který před časem zakoupil i akcie kopřivnické Tatry, které hrozil zánik a které se nyní díky této akvizici opět daří, samozřejmě ne v takovém rozsahu jako před rokem 1989 se zaručenými dodávkami v rámci východního bloku a velkému odběrateli v Sovětském svazu. Vozy Avia by se měly začít vyrábět už v příštích týdnech a roční produkce by měla být něco mezi 200 – 300 kusy. Dá se také očekávat kooperace obou továren společnosti Czechoslovak Group – montáže komponent na obě značky apod. Pro společnost to rovněž znamená vstup do segmentu vozidel kategorie N2 v rozpětí 8 – 12 tun a tím ucelení kompletní nabídky vozidel. Pro fanoušky českých značek nákladních vozidel pak jistě potěšující zprávu o znovuzrození zaniklého výrobce.
No slava! ale chtelo by to taky vymyslet auto o celkove hmotnosti do 3,5 t jako rozvozove auto pro mesta a obce. Mnohdy se do uzkych uliek neda osmitunou zajet natoz zaparkovat ke skladani a taka nejakou dodavku. Nebylo by od veci vymyslet i cesky tahac navesu neci jako Liaz xena. Bylo by to levne a cesti kamionaci by to brali . udelat kvalitni tahac s plnym pohodlim pro ridice za cesky prachy a ceskou technologii,to by byla parada.
Uvidíme, jak noví majitelé s touto značkou naloží. U Tatry se jim daří a zachránili tuto značku před krachem. Potěšující, že se pokouší oživit i další českou značku nákladních automobilů….