Včera se ve Smetanově sále Českého Automotoklubu v Praze konala beseda s účastníky letošního ročníku Dakaru a zároveň ambasadory Automoklubu ČR, který je zároveň na této soutěži podporoval. Do Prahy přijeli fanoušci z celé republiky, kterým na dotazy moderátora p. Červenky odpovídali Tomáš Kubiena, Martin Michek, Aleš Loprais a Martin Prokop, tedy zástupci téměř všech kategorií. Dozvěděli jsme se jak zákulisí letošního ročníku, osobní zážitky tak plány do budoucnosti. Pro fanoušky byly určitě překvapivé novinky z úst Tomáše Kubieny, který se rozhodl opustit tým MRG Orion a založit si vlastní tým a pokračovat ve výrobě nových čtyřkolek, či oznámení Aleše Lopraise o stavbě druhého kamiónu, kam usedne prý známý český závodník jehož identitu zatím nechtěl prozradit. Příští Dakar tedy pojedou za tým Instaforex – Praga dva vozy. Pokud by se rozhodl k účasti i Jaroslav Valtr s novým Ivecem z dílen Martina Macíka a podařilo se postavit také vůz či vozy ostravského tým Fesh-Fesh či Bonver Dakar Project chcete-li, mohli bychom mít po letošku opět silně zastoupenou kategorii kamiónů. Martin Prokop bude pracovat na dalším vývoji svého vozu FORD, o týmové dvojce se zatím jedná. V nejbližších dnech odletí do jihoafrické republiky na testování buggy Mathieu Serradoriho týmu SRT Racing. Jde ale prý jen o nabídku testování, zůstane u své techniky a svého týmu. Martin Michek po svém zázračném prvním ročníku Dakaru, kde mu jen o kousek unikla cena za nejlepšího nováčka soutěže se nyní bude věnovat motokrosu s týmem HT Racing Group, ale samosebou se chce vrátit na Dakar.
Zajímavým, ač logickým krokem řady českých týmů z důvodu pětiletého kontraktu na pořádání soutěže v Saudské Arábii, jsou jejich plány na přestěhování techniky a týmu mechaniků na Arabský polostrov, kde se zároveň chtějí zúčastnit tamních rally v přípravě na Dakar 2021.