Další den strávený za volantem kamionu, další najeté kilometry a další cenné zkušenosti, které tým pod vedením Tomáše Vrátného zúročí při Rallye Dakar 2015. Členové týmu Bonver Dakar Project mají za sebou další testování ve slovenském vojenském prostoru Záhorie.
Na rozdíl od předchozího testování, během kterého napříč slovenským vojenským prostorem burácel i kapotovaný speciál Tatra Jamal, se pozornost tentokrát ubírala pouze k podpůrným kamionům. V Senici tak jezdil Mercedes-Benz Unimog, s nímž na Rallye Dakar 2013 závodila polská týmová posádka, která letos jela s trambusovou tatrou. A právě Tatra 815. „Kluci pojedou dál s tatrou, o posádce mercedesu zatím jednáme a snažíme se najít řešení, které by bylo nejlepší pro tým. Rovněž s námi testoval i navigátor z konkurenčního týmu Iveco,“ prozradil u příležitosti testování Tomáš Vrátný. „Zaměřili jsme se na přípravu podpůrných aut pro týmové lídry a chtěli jsme porovnat, jak se budou obě auta chovat ve stejných podmínkách. Byli tady s námi i lidé z holandské továrny Reiger, kteří na autech pracovali na pérování a snažili se společně s námi najít ideální nastavení.“
Zatímco se dva trambusové kamiony proháněly v Senici, na týmové dílně pokračovaly práce na kapotovaném speciálu Tatra Jamal určeném pro týmového šéfa Tomáše Vrátného. „Auto by mělo být hotové do konce příštího měsíce, ještě dolaďujeme poslední detaily a zkoušíme nějaké nové věci,“ vysvětlil Milan Holáň, šéftechnik týmu Bonver Dakar Project.
První opravdovou zkouškou před Rallye Dakar 2015 by pro nový kamion mělo být nejenom testování v Senici, ale i účast na menších vytrvalostních závodech. „Bavíme se o několika evropských závodech, u kterých ještě řešíme pár administrativních a organizačních věcí. Máme ovšem jasnou představu. Jakmile budeme mít potvrzeno, kterých z dalších vytrvalostních rallye se zúčastníme, budeme informovat fanoušky, ať ví, kde se na nás můžou těšit,“ doplnil Tomáš Vrátný.
-
- Profesionálové profesionálům