Krátce po Dakaru…
V pátek 25.ledna 2013 se v prostorách kasina Bonver v Praze na Pankráci uskutečnila velmi zajímavá tisková konference Bonver Dakar Projectu.
Seskupení které bylo veřejnosti oficálně představeno před odjezdem na letošní Dakar, dalo základ nejspíš velmi silnému týmu.
Sloučení Czech Dakar týmu s KM Racing týmem a Holland Dakar teamem už o letošním ročníku nejznámější soutěže slavilo úspěch – až na poruchu Liazu Jaroslava Valtra, Yamahy Jana Veselého a nehodu Marcela Schoo, se zbytek výpravy vrátil jako historicky nejúspěšnější tým. Čtyři kamiony se umístili v první dvacítce, přičemž Martin Kolomý vylepšil své loňské umístění, když dojel jako nejlepší český kamiónový závodník celkově pátý, motorkář David Pabiška alias “Bójka” nakonec obsadil 39.místo.
Konferenci, jež konferoval Vlasta Korec, zahájil ambasador společnosti Bonver herec Marek Vašut, který po vyslovení obdivu všem Dakarským závodníkům předal slovo manažeru seskupení Martinu Macíkovi. Na pódiu se vystřídali postupně všichni účastníci, aby zhodnotili letošní ročník, fungování týmu a přidali i několik historek ze zákulisí. Osvětlen byl i nešťasný mediální konflikt s Alešem Lopraisem.
Velké plány
Těmi zásadními novinkami ovšem byly dvě nové informace o budoucnosti Bonver Dakar Projectu.
Je rozhodnuto, že se budou stavět dvě nová auta s řadou společných dílů, ale odlišných koncepcí – 1. vůz s pevnými nápravami a označením DAF, 2. s Tatrováckou koncepcí výkyvných polonáprav pod označením Tatra Phoenix. Ač nebylo více sděleno, dají se očekávat shodné kabiny DAF, motory Buggyra Gyrtec, čili Caterpillary C13 a převodovky ZF, jak už bylo použito u některých letošních kamiónů.
Tou druhou zprávou navazující logicky na tu první (a již naznačenou na prosincové konferenci) byl příchod nového pilota. Stal se jím Artur Ardavichus z Kazachstánu, startující dosud na voze KAMAZ týmu ASTANA. Během konference byla podepsána smlouva stvrzující toto spojení.
Musíme si zatím počkat na obsazení druhého nového vozu, které nebylo zatím prozrazeno.
Bonver Dakar project má tedy smělé plány do budoucna. Po stavbě vozů, a jejich testování mají v úmyslu absolvovat Silk Way rally, Dakar ale i Tuniské rally a některé soutěže BAJA.
O naší malé zemi tak bude v budoucnu v motoristickém sportu hodně slyšet …