Lacko: Konzultant s šestikolkou
Na okruhu v Guandongu se Martin představil vedle trojice českých jezdců ve složení Lacko, Forman a Valtr. „Na základě losu se každý z nás stal součástí konkurenčních týmů a začalo se závodit,“ vysvětluje Kolomý s tím, že za svůj nečekaný, leč zcela zasloužený triumf vděčí především konzultantovi v osobě Adama Lacka. „Adam mi hlavně vysvětlil, že truck racing je kontaktní disciplína, kde se na nějakou ránu nehledí. Díky tomu jsem vyhrál jeden ze závodů. Do čela se totiž dostal evidentně pomalejší domácí jezdec, který si ovšem spletl okruh se slalomovou dráhou. A tak jsem se o něj před koncem trochu opřel a hoch to neustál.“
Kromě koučování Martina Kolomého si Adam Lacko dokonale „užil“, neboť se mu dostalo šestikolky o dvou nápravách. „A to jsem si myslel, že jsem zažil v truckracingu opravdu všechno. Akcelerace prakticky nulová, auto skoro nezatáčelo. Když jsem radil svým inženýrům, že vůbec nejlepší by bylo uříznout poslední nápravu a zkrátit vůz tak o 1,5 metru, jen nevěřícně zírali,“ říká druhý jezdec průběžného pořadí ME tahačů se smíchem. Jak se však shodli všichni členové naší výpravy, co se marketingu a mediálního pokrytí týče, má se starý kontinent od Číny čemu učit. „Jejich trucková série je postavena na tom, že se lidi chtějí v první řadě bavit, až pak řeší techniku. Díky přímému přenosu CCTV se sledovanost dostala na nějakých sto miliónů lidí, takže není co řešit. A o Číně je známo, že k technologickým věcem se vždycky nějak dostanou,“ podotkl manažer Buggyry Jan Kalivoda.