Buggyra neslevuje před Zolderem z ambicí

Kostky byly vrženy v Mostě, závod na belgickém okruhu, na kterém zaznamenala Buggyra v roce 2002 zásluhou Gerda Körbera historicky první vítězství pak s největší pravděpodobností napoví, jakým směrem se bude ubírat další vývoj šampionátu.
Závody na Hungaroringu a v Mostě naznačily, že boj o titul bude nejspíše záležitostí trojice Kiss, Lenz, Lacko, zatímco první dva jezdci posledního šampionátu Hahn a Albacete se budou muset smířit s pozicemi, zejména v případě Hahna, nezvyklými. „Já bych to až tak jasně neviděl,“ oponuje majitel Buggyry Martin Koloc. „Na papíře to vypadá jasně, ale stačí jedna sobotní kolize a všechno může být úplně jinak.“ Úkoly pro tým ovšem zůstávají stejné, jako před Mostem. „Jenom jsme si říkali s Fabienem Calvetem, že není nic horšího, než spokojený jezdec. Pětadvacet bodů z Mostu je v případě Téa sice na nováčka skvělý, ale zároveň nikoli nepřekonatelný výsledek.“
Brzdy versus akcelerace
Adam Lacko je po Mostě třetí, jeho ztráta na dvojici Kiss – Lenz činí patnáct, respektive jedenáct bodů. „Samozřejmě, že bych raději vedl s velkým náskokem, ale o tom je závodění. Všichni se nacházíme ve velmi neobvyklé situaci. Po Zolderu se má ještě závodit v Le Mans, Jaramě a Misanu, takže času je relativně dost, ale žijeme v době, kdy nevíme, co bude za deset hodin,“ konstatuje Adam, který nehodlá v Belgii lámat nic přes koleno. „Závodím dost dlouho na to, abych věděl, že nemá cenu rvát věci silou. Zolder je rychlý, technický, nebezpečný, proto mám okruh rád. Bude to hodně o brzdách a akceleraci, v obou případech se jedná o moje oblíbené disciplíny. Od roku 2003, kdy jsem začal se závoděním, se snažím zajet co nejlépe a získat, co nejvíce bodů.“
Téo Calvet dorazil do Belgie v dobrém rozpoložení, po vynikajícím výkonu v Mostě si před týdnem upevnil na okruhu Albi vedení ve francouzském šampionátu. „David Vršecký má pravdu v tom, že důležitá je konzistentnost výkonů. V Zolderu chci ukázat, že se v Mostě nejednalo o náhodu,“ říká průběžný lídr Goodyear Cupu, který ze sedmého místa celkového pořadí ztrácí na pátého Hahna pouhé tři body. „Určitě je to dobré, ale závodění je o pokoře a úctě k jezdcům, kteří něco dokázali. To ovšem neznamená, že nechci Jochena a Steffi, která je o bod přede mnou, porazit.“
Na přípravě Aliyyah Koloc se podílel z pozice znalce okruhu David Vršecký. „Musíme si ještě sednout s Martinem Kolocem ohledně startů závodů s hendikepem. Je možné, že Aliyyah bude vpředu, za ní dravci a okruh je hodně úzký. Před lety skončil na zdi mladý Major z Maďarska a v tahačích skončil.“ Hlavní protagonistka zůstává tradičně v klidu. „Po návratu z Francie jsme stihli trenažér, máme naplánovanou detailní prohlídku okruhu. Určitě to bude v pohodě,“ říká.
Proč nevyhrát…
Závod v Mostě zdramatizoval boje o Pohár konstruktérů, když se Adam Lacko s Téo Calvetem posunuli na druhé místo s nevelkou ztrátou na největší favority Kisse s Albacetem. Vzhledem k počtu rozdělovaných bodů, je boj o vítězství proto otevřený. „Opakuji to každý rok, že vzhledem k nasazení jezdce Buggyra Academy, nemáme v týmové soutěži nejvyšší ambice, na druhou stranu, neexistuje sebemenší důvod, proč nevyhrát,“ pokládá se smíchem řečnickou otázku šéf komunikace Buggyry Jan Kalivoda.
Stav ME tahačů před Zolderem
Individuální šampionát: 1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 84, 2. Sasha Lenz (Německo/MAN) 81, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 69, 4. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 49, 5. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 38, 6. Stephanie Halm (Německo/Iveco) 36, 7. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 35
Goodyear Cup: 1. Téo Calvet (Francie/Buggyra) 95, 2. Shane Breteton (Anglie/MAN) 89, 3. Jamie Anderson (Anglie/MAN) 57, 4. Stefan Faas (Německo/Scania) 53, 5. Aliyyah Koloc (UAE/Buggyra) 47
Pohár konstruktérů: 1. Team Kiss (Kiss – Albacete/MAN) 138, 2. Buggyra (Lacko – Calvet/Buggyra) 112, 3. Löwen Power (Lenz – Anderson/MAN) 100

 
Novinky , , , , , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Víkend jako na houpačce, ale mise splněna!

Závodem v italském Misanu skončilo první po covidové mistrovství Evropy v závodech tahačů. Pro Buggyru se jednalo o šampionát historický, poprvé nasadila do šampionátu tři speciály ve vlastní režii, přičemž z početní převahy se těšili zástupci Buggyra Academy.Jak se, ještě … Číst dále →

číst dále »

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

MKR po rally Maroko

Poslední etapa přinesla renaultu vítězství Chvalín/Zagora – Vítězstvím uzavřel severočeský tým letošní ročník Rallye Maroko. Kamion holandského pilota Gerta Huzinka z Riwald Dakar projel závěrečnou 5. etapu v nejrychlejším čase a celkově mu patří konečná druhá pozice.             „Gert je velmi spokojený. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno