Buggyra odkryla karty a vytáhla trumfová esa pro Dakar 2021!

Zatímco ještě na konci minulého týdne řešil motoristický svět, zdali se tým Tatra Buggyra Racing a Buggyra Zero Mileage Racing vůbec zúčastní Rally Dakar 2021, dnes je jasno. Buggyra nebude v Saúdské Arábii chybět, ba co víc, jede opravdu velké bomby!

Přibyli čtyři beduíni
V kategorii kamiónů, které se Buggyra účastní od roku 2014, přičemž má na svém kontě několik etapových triumfů plus průběžné lídrovství, se totiž vedle Martina Šoltyse představí trojnásobný vítěz kategorie čtyřkolek (2014, 2018 a 2020) Ignacio Casale z Chile. „Docela mu rozumím. Ignacio letos vedl před poslední etapou o více, než dvacet minut a nejspíše usoudil, že potřebuje novou dakarskou výzvu a motivaci,“ konstatuje týmový boss Martin Koloc, který stál u přestupové bomby. „Tak, jako tomu bylo v případě Pepy Macháčka, opět platilo, že čím více toho člověk dokáže, tím přímočařejší a v konečném důsledku snazší, jsou jednání.“ Navíc ve prospěch konečné dohody hrála předchozí Chilanova zkušenost se závody trucků. „Ignacio začínal na Dakaru v roce 2010 jako navigátor posádky svého otce, dojeli tehdy ve druhé desítce. Před deseti lety si řekl, že se jednou k truckům vrátí s tím, že už tenkrát měl slabost pro Tatru.“ V roli Casaleho navigátora se pak představí jeho krajan Leon Alvaro, který se těšil z dakarského triumfu v roce 2019 v kategorii SxS. „V kamiónu tak pojedou, obrazně řečeno, celkem čtyři beduíni. Když k tomu připočteme pět triumfů Pepy Macháčka, jsme na devíti. Netuším, jestli má některých z privátních týmů tak velkou sbírku,“ říká v této souvislosti manažer týmu Jan Kalivoda.“

Sázka na automat
Trojnásobný účastník Rally Dakar Martin Šoltys pojede v Saúdské Arábii s Tatrou Phoenix osazenou vůbec poprvé automatickou převodovkou, role navigátora se zhostí David Schovánek. „Jednou to přijít muselo, nicméně vsadili jsme na osvědčenou techniku,“ říká šéfkonstruktér David Vršecký, podle kterého si Martin polepší především v dunách. „Manuál je o tom, že rychlostí, kterou zařadíte na začátku duny, jedete až na její vrchol, zatímco automat hodně pomůže.“ Stejný názor sdílí i Martin Šoltys. „Trať nového Dakaru bude sice oficiálně odtajněna 25. listopadu, ale z toho, co zatím uniklo, budou etapy ve srovnání s lednovým Dakarem kratší, ale technicky mnohem náročnější. Výrazně se sníží počet kilometrů na nekonečných písečných pláních, kdy se jezdí s plynem na podlaze. Navíc díky automatu by nemělo hrozit zapadnutí v duně, které mě na peruánském Dakaru 2018 vyřadilo ze soutěže. Kromě toho se budu moci věnovat v nesrovnatelně větší míře řízení…“

Vše se pozná na trati
Stejně jako při loňské premiéře, obsadí jeden ze speciálu CanAm kategorie S x S veterán Josef Macháček, který se může těšit na podstatně vylepšený stroj. „Na konci ledna jsme si s Pepou sedli nad kusem papíru a shodli se na tom, co všechno bude potřeba dát dohromady, aby mělo cenu vůbec na Dakaru 2021 startovat. Musím přiznat, že když jsme se pustili do práce na novém autě, nechápal jsem, jak mohl s tak moc neřiditelným strojem vůbec dojet do cíle,“ konstatoval David Vršecký. „Máme nesrovnatelně lepší buginu, která bude navíc mnohem lépe servisovatelná.“
Optimismus sdílí i pětinásobný dakarský vítěz kategorie čtyřkolek, kterého bude letos navigovat Pavel Vyoral. „Ve srovnání s lednem mám auto o dvě generace lepší. Škoda jenom, že máme podle všech možných ukazatelů hodně dobrý stroj, leč, nebylo kde pořádně testovat. Jsem rád, že jsem stihl alespoň závody v Polsku a Německu. Podle výsledků testování, které proběhlo mimo dosah médií, to vypadá docela dobře.“
Stejně jako Martin Šoltys, i Josef Macháček vítá těžší profil. Zároveň ovšem nepropadá přehnanému optimismu. „Všechno se pozná až na trati. Na první pohled to vypadá skvěle, 80% etapy se jede v písku. Pak ale člověk zjistí, že písku je tak pět centimetrů, pod ním je povrch tvrdý jako beton. Takže, uvidíme.“

Dvojnásobná premiéra
V kategorii Side by Side bude vedle dakarské legendy hájit barvy Buggyry Tomáš Enge. Jediný Čech v šampionátu formule 1, účastník legendárních závodů 24 hodin Le Mans a 500 mil Indianapolis, vysvětloval výběr kategorie velikostí kamiónu. „Účast na Dakaru se rovná dlouhodobému splnění snu, usilovně pracuji na fyzické kondici, hlava přijde na řadu v okamžiku, kdy sednu do buginy,“ konstatuje Tomáš, který hovoří v souvislosti s Dakarem o třešince na dortu motoristické kariéry. „Bude to veliké, vzhledem k Covid-19 jsem neabsolvoval jediný závod, zatím jsem ani netestoval v poušti. Na druhou stranu, myslím, že jen potřebuji pochopit, jaké je to jezdit v dunách přes hrany a poznat různé druhy písku. Řízení vozu mi nedělá problém…“ Jako vůbec první žena hájící barvy Buggyry se v roli navigátorky Tomáše Engeho představí Markéta Skácelová.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Dodáno již 300 elektricky poháněných nákladních vozidel! Daimler Truck a FUSO eCanter dosáhly dalšího milníku v elektromobilitě

Stuttgart/Tokio/Praha – Společnost Daimler Truck vynakládá veškeré síly, aby závod k nulovým emisím vyhrála. Dobrým příkladem je FUSO eCanter, lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní překročil už hranici tří set. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno