Buggyra podepsala další smlouvu s Tatrou

Společný hon na dakarského Beduína prodloužen o dva roky.

Spolupráce, která začala v roce 2013, kdy Buggyra z pozice nejúspěšnějšího privátního týmu historie truckracingu „ladila“ Tatře motory, vstoupila do druhé pětiletky. „O prospěšnosti spolupráce pro obě strany jsem absolutně přesvědčen,“ říká manažer týmu Tatra Buggyra Racing Jan Kalivoda. „Tatry jsou na závodech a v médiích hodně vidět, společnými silami jsme vyhráli dvě etapy na Dakaru, další tři na Silk Way Rally. Martin Kolomý dokonce v obou soutěžích průběžně vedl. A nesmíme zapomenout na skutečnost, že David Vršecký vyhrál na speciálu Tatra Phoenix dvakrát velmi sledovaný čínský truckový šampionát. Bavit se o síle a důležitosti čínského trhu je asi zbytečné.“ Na druhé straně dlouholetý manažer Buggyry neopomíjí marketingový přínos spolupráce. „Tatra vyhrávala s Karlem Lopraisem Dakar v době, kdy jsem ani netušil, že budu někdy pracovat v této branži. Spojení nám nabízí mimořádnou mediální platformu, neboť Tatra drží dlouhodobě postavení globálního brandu.“

„Když jsem byl s Davidem v roce 2011 poprvé na Dakaru, cítil jsem velký potenciál využití našich doposud nabitých technologických zkušeností. Začali jsme nejprve s přípravou motorů Gyrtech a bylo hned jasné, že to mezi Roudnicí a Kopřivnicí může fungovat,“ navazuje na Kalivodova slova technický ředitel týmu Tatra Buggyra Racing Robin Dolejš. „Pak přišel speciál Tatra 815, který se do dějin Dakaru zapsal jako Fat Boy, poté dva špičkové speciály Tatra Phoenix G2 a Tatra Phoenix G3. V lednu budeme na Dakaru bojovat o vysněného Beduína s evolučním modelem Tatra Phoenix už 4 generace. Do toho testujeme prototypové díly. Pořád se posouváme vpřed a o tom to musí být. Pokud motoristický sport něco neodpouští, je to propadnutí myšlence, že všechno je tak dobré, že už to lepší být nemůže.“ Zároveň se však Robin z pozice poloviny úspěšné dvojice konstruktérů Dolejš – Vršecký, která postupnými kroky vyvinula po sedmi letech mistrovský truckový speciál Adama Lacka, brání srovnání závodního tahače a dakarského speciálu. „Jedná se o dvě nesrovnatelné motoristické disciplíny a stejný počet nesrovnatelných aut. Na okruhu není písek, chybí duny, spoustu věcí lze předvídat. Dakar má jednu velkou jistotu, a to, že dokud není auto v cíli, není nikdy nic jisté.“

Spolupráce TATRA TRUCKS a. s. a týmu Buggyra není ovšem „pouze“ o závodění. „Dohodli jsme se na tom, že s dalšími jezdci našeho týmu budu pracovat na testování nových aut s cílem konstrukčního ladění podvozku, což považuji za velkou výzvu,“ prozradil dvojnásobný Evropský šampión v závodech tahačů a dlouhodobě nejrychlejší trucker planety David Vršecký.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Autobusy Scania pro Český Těšín

Hromadnou dopravu v Českém Těšíně bude od 1. 1. 2019 zajišťovat společnost Arriva Morava, která si pro tyto městské linky nově vybrala autobusy společnosti Scania. K slavnostnímu představení veřejnosti došlo před městskou radnicí při příležitosti rozsvícení vánočního stromečku.  Pátek 30. … Číst dále →

číst dále »

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady … Číst dále →

číst dále »

Macík s Brabcem museli odevzdat klíčky od svých závoďáků

Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno