Buggyra podepsala další smlouvu s Tatrou

Společný hon na dakarského Beduína prodloužen o dva roky.

Spolupráce, která začala v roce 2013, kdy Buggyra z pozice nejúspěšnějšího privátního týmu historie truckracingu „ladila“ Tatře motory, vstoupila do druhé pětiletky. „O prospěšnosti spolupráce pro obě strany jsem absolutně přesvědčen,“ říká manažer týmu Tatra Buggyra Racing Jan Kalivoda. „Tatry jsou na závodech a v médiích hodně vidět, společnými silami jsme vyhráli dvě etapy na Dakaru, další tři na Silk Way Rally. Martin Kolomý dokonce v obou soutěžích průběžně vedl. A nesmíme zapomenout na skutečnost, že David Vršecký vyhrál na speciálu Tatra Phoenix dvakrát velmi sledovaný čínský truckový šampionát. Bavit se o síle a důležitosti čínského trhu je asi zbytečné.“ Na druhé straně dlouholetý manažer Buggyry neopomíjí marketingový přínos spolupráce. „Tatra vyhrávala s Karlem Lopraisem Dakar v době, kdy jsem ani netušil, že budu někdy pracovat v této branži. Spojení nám nabízí mimořádnou mediální platformu, neboť Tatra drží dlouhodobě postavení globálního brandu.“

„Když jsem byl s Davidem v roce 2011 poprvé na Dakaru, cítil jsem velký potenciál využití našich doposud nabitých technologických zkušeností. Začali jsme nejprve s přípravou motorů Gyrtech a bylo hned jasné, že to mezi Roudnicí a Kopřivnicí může fungovat,“ navazuje na Kalivodova slova technický ředitel týmu Tatra Buggyra Racing Robin Dolejš. „Pak přišel speciál Tatra 815, který se do dějin Dakaru zapsal jako Fat Boy, poté dva špičkové speciály Tatra Phoenix G2 a Tatra Phoenix G3. V lednu budeme na Dakaru bojovat o vysněného Beduína s evolučním modelem Tatra Phoenix už 4 generace. Do toho testujeme prototypové díly. Pořád se posouváme vpřed a o tom to musí být. Pokud motoristický sport něco neodpouští, je to propadnutí myšlence, že všechno je tak dobré, že už to lepší být nemůže.“ Zároveň se však Robin z pozice poloviny úspěšné dvojice konstruktérů Dolejš – Vršecký, která postupnými kroky vyvinula po sedmi letech mistrovský truckový speciál Adama Lacka, brání srovnání závodního tahače a dakarského speciálu. „Jedná se o dvě nesrovnatelné motoristické disciplíny a stejný počet nesrovnatelných aut. Na okruhu není písek, chybí duny, spoustu věcí lze předvídat. Dakar má jednu velkou jistotu, a to, že dokud není auto v cíli, není nikdy nic jisté.“

Spolupráce TATRA TRUCKS a. s. a týmu Buggyra není ovšem „pouze“ o závodění. „Dohodli jsme se na tom, že s dalšími jezdci našeho týmu budu pracovat na testování nových aut s cílem konstrukčního ladění podvozku, což považuji za velkou výzvu,“ prozradil dvojnásobný Evropský šampión v závodech tahačů a dlouhodobě nejrychlejší trucker planety David Vršecký.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Dakar, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania pro řecká letiště

Deset požárních vozidel Scania P 490 6 × 6 bylo objednáno firmou Fraport Greece, což zlepší požární bezpečnost letišť.

číst dále »

SAF – průkopník ve světě náprav

Společnost SAF-HOLLAND poskytne náhled budoucnosti komerčních vozidel na výstavě užitkových vozidel IAA  2018.

číst dále »

Special Scania pro firmu Felbermayr

Felbermayr, mezinárodní odborník v oblasti neobvyklých přepravních a zdvihacích operací, dosáhne dalšího cíle díky společnosti Scania. Rakouská společnost úspěšně využívá ohromující výkonnostní platformu Ruthmann Sky, která je namontována na standardním pětinápravovém vozidle P 450 společnosti Scania, aby získala pracovní výšku 90 metrů a vynikající boční dosah až 42 metrů.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno