Buggyra ve Valencii úspěšná

Buggyra si ze Španělska odváží dvanáct pohárů a vede v šampionátu
konstruktérů
2015-04-26_Valencia_29_resizePremiéra jezdců Buggyry na okruhu ve španělské Valencii se vydařila. Adam Lacko si odváží jedno druhé a dvě třetí místa, David Vršecký vybojoval v posledním závodě bronz. Společně vedou v poháru konstruktérů. Lacko navíc získal skalp rivala Albaceteho, když ho v souběžně se jedoucím španělském poháru porazil na hlavu 3:1.
Sobota: Superpole
Že je letos špička ještě užší než obvykle dokázala už kvalifikace a následující superpole, kdy se první čtyři nejrychlejší závodníci vlezli do čtyř desetin sekundy. Adam Lacko skončil třetí a David Vršecký hned za ním na čtvrté příčce. Na startu jim tak patřila druhá řada. „Podařilo se mi vylepšit páté místo z první části kvalifikace. Mohlo to být ještě lepší, kdyby se mi v posledním kole nepřimotal do cesty jeden z pomalejších vozů. Auto funguje na výbornou a zdá se, že jsme konkurenci více než na dostřel,“ poznamenal spokojeně po vystoupení z vozu Adam. David byl rezervovanější: „Udělali jsme nějaké změny na autě na přední nápravě a vypadá to, že jdeme správným směrem. Měl jsem sice na začátku malý výlet mimo trať, ale přesto jsem do superpole postupoval z druhého místa. Škoda jen, že se mi nepodařilo tak dobře zajet i poté a přeskočil mě jak Adam, tak Maďar Kiss.“
Pohárový závod 1
O největší drama před startem se postaralo chybějící víčko palivové nádrže závodního speciálu Adama Lacka. Při najíždění na trať se uvolnilo a odkutálelo neznámo kam a mechanici měli plné ruce práce vzniklý otvor zabezpečit tak, aby mohl Adam bezpečně vystartovat.
Start proběhl jinak bez problémů a na čele se usadila dvojice Němec Jochen Hahn a Maďar Norbert Kiss, těsně následovaná oběma jezdci Buggyry v pořadí Adam a David. Odstartovat se naopak příliš nepovedlo Antoniu Albacetemu (Španělsko), který se propadl na šesté místo. Zatímco Hahn vepředu mírně poodjel, Adam sváděl boje s Kissem, ale na úzké trati nedokázal najít místo k předjetí. V závěru se ještě o mírné
drama postaral David, který se z ničeho nic dostal mimo asfalt, ale stačil se vrátit včas zpět a na jeho čtvrté pozici se tak nic nezměnilo. Po dojetí vzal všechnu vinu na sebe: „Byla to moje chyba, ztratil jsem na vteřinku koncentraci. Naštěstí jsem měl před Antoniem dostatečně velký náskok a vlastně se nic nestalo.“
Kdyby do mě Norbert neťuknul na brzdách, tak jsem se před ním udržel. Špatně se tu předjíždí, okruh je úzký a hodně zatáčkovitý,“ zhodnotil Adam situaci z osmého kola, kdy se na malou chvíli před Kisse dostal.
Jezdci Buggyry tak do šampionátu vstoupili třetím a čtvrtým místem a společnými silami také vybojovali druhé místo v poháru konstruktérů.
Pohárový závod 2
Novinkou letošní sezóny je bodovací systém závodů s handicapovým startem, a sice jezdci stejně jako v prvním závodě obdrží identický počet bodů. I to byl důvod očekávat větší drama na startu letošního premiérového handicapového závodu. Tíhu tlaku zřejmě neunesla Němka Lohrová a z pole position se odporoučela ihned po startu až na šesté místo. Vedení se ujal druhý Němec Reinert, ale ani on se nedočkal poháru za první místo. Ten bral Maďar Kiss a odsunul tak Reného Reinerta na druhé místo. Třetí místo si i v tomto závodě vybojoval, a že to byl boj pořádný, Adam Lacko. „Nebyl to vůbec lehký závod. Na startu se před nás s Davidem dostal jak Hahn, tak i Kiss, navíc jsem se pak musel trochu prát i s technikou. Dobrý bylo, že za mnou jel David, takže jsem se nemusel obávat žádných nesmyslných manévrů,“ hodnotil bronzový Adam Lacko, který zároveň vybojoval první místo ve španělském poháru. David Vršecký dojel podruhé čtvrtý a byl se svým startem rovněž spokojený: „Je to začátek sezóny. V první řadě jsem rád, že auto funguje a že jsme nasbírali tolik bodů. Zítra to zopakovat a nebudu si stěžovat.“
Neděle: Superpole
I v nedělním měřeném tréninku si oba jezdci Buggyry v poklidu zajistili postup do závěrečného superpole. V něm se Adam Lacko hned prvním kolem dostal za vedoucího Maďara Kisse, ale záhy mu byl čas odebrán pro porušení pravidel. „Prý jsem trefil kuželku, ale nemyslím si. Každopádně jsem stejně druhý a těším se na start z první řady,“ komentoval poté, co se mu podařilo chybu napravit. David Vršecký tentokrát doplatil na před ním jedoucího Španěla: „Trochu mě zbrzdil Albacete, který navíc hodně chladil brzdy, takže jsem si chvílemi připadal, že jedu za kropicím vozem. Nakonec je z toho stejně jako včera druhá řada“. Do odpoledního pohárového závodu tak odstartuje Adam z druhé pozice a záda mu bude krýt David na místě čtvrtém.
Pohárový závod 3
Jak Adam Lacko, tak David Vršecký doplatili na start ze „špinavé stopy“ a hned v první zatáčce se přes ně přehnali Němci Hahn, respektive Reinert. Zatímco Adam tlačil na Hahna, David zase útočil na Reinerta. Z pomyslného souboje vyšel lépe Vršecký, když Reinerta zdolal již ve čtvrtém kole; Adamovi se podařilo udolat německého soupeře o kolo později. Bohužel další postup kupředu se i kvůli žlutým vlajkám, vyvěšeným po nárazu Anthony Janieca do bariéry z pneumatik, nedařil a česká dvojice projela cílem na
druhém a čtvrtém místě. „Start z vnějšku je tu hodně nevýhodný a měl jsem co dělat, abych si vybojoval pozici zpět. Druhé místo je zatím mé nejlepší víkendové umístění, takže jsem spokojený,“ zhodnotil průběh závodu Adam. David si postěžoval na žluté vlajky: „Ty žluté vlajky mě vytáčely. Pokaždé mi sebraly možnost na Hahna zaútočit a musel jsem kvůli nim zpomalovat. Jinak to mohla být i bedna hned za Adamem.“
Pohárový závod 4
Před startem hendikepového závodu panovala mírná nervozita, neboť na prvních dvou místech roštu stáli Ellen Lohr a Erwin Kleinnagelvoort, neboli dva závodníci, kteří tak vysoko nikdy nestartovali. Ale drama se nekonalo a do první zatáčky se všechny tahače úspěšně vtěsnaly. Start se povedl skvěle Davidovi Vršeckému, který se protáhl na druhé místo za Albaceteho. S druhým místem se nemínil smířit, ale útok mu nevyšel a k velké smůle se před Davida dostal Němec Hahn a udržel pozici až do cíle. „Pěkný závod. Hodně se mi povedl start, ale pak to začalo trochu klouzat a jedné takové chybičky využil Jochen. I tak jsem ale spokojený, konečně na bedně. A pohled na čtyři mistry světa jedoucí v řadě těsně za sebou se divákům určitě musel líbit,“ zhodnotil průběh. O mnoho víc práce než David měl po startu Adam Lacko, kterému vzdorovala zejména houževnatá Ellen Lohr: „Škoda toho startu, přede mnou se to mlelo a neměl jsem se
kam posunout. Nebýt zdržení s Ellen, mohl jsem Maďara ještě dostat,“ narážel na jeho několikakolové dotírání na čtvrtého Kisse. V cíli byl Adam nakonec pátý.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno