Lacko v Mostě zabodoval
Víkendové závody tahačů Renault Trucks – Czech Truck Prix 2010 na Mosteckém autodromu přinesly úspěch domácímu závodníkovi Adamu Lackovi, který při druhé jízdě dorazil na druhém místě a sklidil tak ovace domácího publika. Na prvním místě tohoto druhého závodu triumfoval Levett a bronz obsadil stejně jako při prvním závodě Albacente. Při prvním závodě získal zlato Bösinger před svým stájovým kolegou Ostreichem.
Sobota pod oblačným nebem
Očekávané špatné počasí se v první závodní den trochu polepšilo a jízdy tak proběhly pod oblačným nebem jen s minimem srážek.
V dopolední kvalifikaci tahačů zabodoval Markus Bösiger a s časem mírně přes dvě minuty a dvě vteřiny obsadil první příčku. Druhého nejlepšího času dosáhl Brit Christopher Levett a překonal tak Bösigerova stájového kolegu Ostreicha, který obhájil třetí pozici. Z našich závodníků zajel sedmý nejlepší čas Lacko osmý pak dojel Vršecký.
Následovala rozjížďka deseti nejrychlejších systémem superpole při níž se pořadí prvních třech stabilizovalo do řady Ostreich, Bösiger, Levett přičemž oba Češi si polepšily každý o jednu příčku.
První závod již v počátku zkomplikovala oprava na Buggyře Uweho Nittela a závod se tak musel opakovat po té, co Jury snížila počet vypsaných kol z jedenácti na deset.
Nadvládu si Renault zachoval i po restartu a to prostřednictvím české stáje MKR Technology v níž figurují právě Bösiger a Ostreich. Oba piloti dojeli v tomto pořadí do cíle následováni Levettem. Vršecký si polepšil a dojel jako pátý, Lacko naopak díky penalizaci se propadl na devátou pozici.
Do druhého závodu se prvních osm jezdců na roštu obrátilo a jelo se opět na suchu.
O žhavé okamžiky nebylo nouze, zvláště pak po letmém startu, kdy byla situace v první šikaně značně nepřehledná. Velkou skrumáž odnesl MAN Maďara Zoltána Birnbauera, kterého musel jezdec odstavit pro vylomené zavěšení kola.
Na čele se nejprve držel Alex Lvov, který se však při probrždění šikany propadl, vedení se tak ujal Jochen Hahn startující na šestém místě z prvního závodu. Za něj se probojovali Ostreich a Albacete. Adrenalin si zažili i diváci, když se José Bermejo a Henrik Vieth nepohodli o pozici a poslali své vozy do svodidel.
Neděle přála Lackovi
Nedělní kvalifikaci trucků vyhrál Chris Levett s velmi slušným časem 2 minuty a 2,704sekundy.
Opět následovala rozjížďka systémem Superpole a Brita překonal o šest desetin sekundy Markus Ostreich, za kterého se ještě dostal jeho stájový kolega Bösiger. Levett tak sklidil třetí místo, Češi Vršecký a Lacko obsadili páté resp. osmé místo.
V prvním nedělním závodě zvítězil Bösiger a umístil se tak před Ostreichem a Albacentem, který startoval jako šestý. Lacko obsadil osmé místo a zajistil si tak Pole Position pro druhý závod. Vršecký si však svůj pohár smůly vypil až do dna po té, co se mu v druhém kole roztrhla kardanová hřídel, a musel odstoupit.
Celkem čtvrtý mostecký závod, který uzavíral klání trucků v Mostě, však přinesl velké překvapení. Byl to právě Adam Lacko, který pilotoval žlutý tahač se startovním číslem 15 a právě tento tahač se dostal do čela a vedl celé startovní pole. Brzy po začátku závodu se však před něj dostal Brit Levett, který si postupně před Lackem vytvořil časový náskok. Tento náskok si udržel až do cíle a nakonec zvítězil. Šest sekund po Levettovi si dojel do cíle i Lacko. Bronz si vybral španělský matador Albacete.
„Pro mě je to výborná odměna v domácím závodě,“ okomentoval své umístění Adam Lacko pod stupni vítězů.
(redakce)