Crash test nového hybridního nákladního vozu Volvo video

Crash Test Volvo FE HybridDříve než společnost Volvo Trucks uvolní nový model pro trh, musí příslušný vůz absolvovat přísný testovací nárazový program. Model Volvo FE Hybrid v tom není žádnou výjimkou. Se svou sadou akumulátorů o hmotnosti 578 kg staví před techniky provádějící nárazové testy nové problémy.

„Když pracujete s novými alternativními pohony, je provedení nárazových testů vždy nesmírně důležité. U hybridního nákladního vozu je sada akumulátorů umístěna na boku vozidla a my si musíme být naprosto jisti, že je tato technologie bezpečná,“ vysvětluje Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a výrobků společnosti Volvo Trucks.

Volvo FE Hybrid narazí do sady akumulátorů

Model Volvo FE Hybrid je paralelně poháněn elektrickým a vznětovým motorem, což umožňuje úsporu paliva až o 30 %. Tento hybridní model, který bude plnit úkoly především v rozvážkovém režimu v městských oblastech, byl testován simulací kolize. Při ní vůz narazí rychlostí 46 km/h do sady akumulátorů.

Video nárazového testu nákladního vozu

To je v městském provozu zcela běžný typ nehody, kvůli které se tento typ vozu nejčastěji dostane do servisu. Jejím příkladem je situace, kdy automobil projede na červené světlo a narazí do boku nákladního vozu,“ říká Carl Johan Almqvist.Volvo FE Hybrid - sada akumulátorů

Celá sestava elektrického pohonu má hmotnost 578 kg, z toho jen samotné akumulátory váží 232 kg. Elektrický systém pracuje při napětí 600 voltů. Společnost Volvo ještě nikdy předtím neprováděla nárazový test hybridního nákladního vozu. Proto byli přítomni nejen technici nárazových testů, ale i experti z útvarů motorů, převodů a elektrických zařízení.

„Rozhodli jsme se provádět test během 45 sekund po začátku nabíjení akumulátorů. To je doba, ve které systémem prochází největší proud, a tak můžeme obdržet mezní výsledky testu,“ říká Ulf Torgilsman, který má u společnosti Volvo Trucks na starosti nárazové testy.


Příznivé výsledky Volvo FE Hybrid

Poté, co saně o hmotnosti 1 600 kg zasáhly sadu akumulátorů, shromáždění technici viděli, že instalace splnila všechna očekávání. Vestavěný ochranný systém vypnul všechny aktivity probíhající v elektrické sestavě.

„Test probíhal skvěle a vše pracovalo přesně tak, jak bylo plánováno. Přesvědčili jsme se, že celá sestava je velmi stabilní. Nedošlo k nadměrnému zahřátí, neobjevily se plameny, nevytekla žádná kapalina, elektrický systém zůstal neporušený a vypnul se přesně tak, jak se to očekávalo,“ řekl Ulf Torgilsman po nárazovém testu.

Test prokázal dvě nejdůležitější věci: že akumulátorová sada vydrží kolizi, aniž by způsobila požár, a že řidič vozu není touto částí pohonu zraněn. Carl Johan Almqvist konstatoval, že nárazový test prokázal, že akumulátory jsou z hlediska bezpečnosti dopravy zcela bezpečné.

„Nyní cítíme, že tento produkt můžeme uvolnit pro trh s vědomím, že je bezpečný přesně tak, jak všechny výrobky společnosti Volvo musejí vždy být,“ řekl Carl Johan Almqvist.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Pořádně našláplé MOGUL Dakar setkání už za měsíc

Na neděli 18. března 2018 se těší většina fanoušků maratónských závodů rally, kterými jsou například dobře známý Dakar, či Africa Eco Race. Na Autodromu v Sosnové u České Lípy se totiž uskuteční největší setkání závodníků a jejich techniky v České republice. V letošním roce se zde odehraje již čtvrtý ročník akce, která každoročně přitáhne pozornost tisíců diváků, a podle předběžných informací to vypadá, že letos to bude opravdu bomba.

číst dále »

Společnost Kögel uvádí novou generaci vozidel NOVUM

Společnost Kögel zavádí postupně u svých valníkových návěsů Cargo, Mega a Light vnější rám a nástavbu známé a osvědčené již ze systému Kögel Lightplus. V rámci generační obměny NOVUM budou plachtové sedlové návěsy Kögel navíc doplněny i o další optimalizace. NOVUM znamená nejen nový vnější rám a nástavbu, ale i novou, optimálně přizpůsobenou nástavbu Kögel s optimalizovanými jednotnými novými moduly, montážními skupinami a montážními díly. Zároveň je možný u vozidel generace Novum i vysoký stupeň individualizace, kterým reaguje společnost Kögel na nejrůznější požadavky trhu.

číst dále »

TATRA TRUCKS získala dotaci na rekonstrukci Slovenské strely

V polovině ledna 2018 obdržela společnost TATRA TRUCKS zprávu o schválení dotace na projekt rekonstrukce motorového vlaku Slovenská strela. Dotaci ve výši téměř 80 milionů korun automobilka využije na kompletní revitalizaci motorového vlaku Slovenská strela do pojízdného stavu a výstavbu speciálního depozitáře. Rekonstrukce bude zahájena již v letošním roce.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno