Crash test nového hybridního nákladního vozu Volvo video

Crash Test Volvo FE HybridDříve než společnost Volvo Trucks uvolní nový model pro trh, musí příslušný vůz absolvovat přísný testovací nárazový program. Model Volvo FE Hybrid v tom není žádnou výjimkou. Se svou sadou akumulátorů o hmotnosti 578 kg staví před techniky provádějící nárazové testy nové problémy.

„Když pracujete s novými alternativními pohony, je provedení nárazových testů vždy nesmírně důležité. U hybridního nákladního vozu je sada akumulátorů umístěna na boku vozidla a my si musíme být naprosto jisti, že je tato technologie bezpečná,“ vysvětluje Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a výrobků společnosti Volvo Trucks.

Volvo FE Hybrid narazí do sady akumulátorů

Model Volvo FE Hybrid je paralelně poháněn elektrickým a vznětovým motorem, což umožňuje úsporu paliva až o 30 %. Tento hybridní model, který bude plnit úkoly především v rozvážkovém režimu v městských oblastech, byl testován simulací kolize. Při ní vůz narazí rychlostí 46 km/h do sady akumulátorů.

Video nárazového testu nákladního vozu

To je v městském provozu zcela běžný typ nehody, kvůli které se tento typ vozu nejčastěji dostane do servisu. Jejím příkladem je situace, kdy automobil projede na červené světlo a narazí do boku nákladního vozu,“ říká Carl Johan Almqvist.Volvo FE Hybrid - sada akumulátorů

Celá sestava elektrického pohonu má hmotnost 578 kg, z toho jen samotné akumulátory váží 232 kg. Elektrický systém pracuje při napětí 600 voltů. Společnost Volvo ještě nikdy předtím neprováděla nárazový test hybridního nákladního vozu. Proto byli přítomni nejen technici nárazových testů, ale i experti z útvarů motorů, převodů a elektrických zařízení.

„Rozhodli jsme se provádět test během 45 sekund po začátku nabíjení akumulátorů. To je doba, ve které systémem prochází největší proud, a tak můžeme obdržet mezní výsledky testu,“ říká Ulf Torgilsman, který má u společnosti Volvo Trucks na starosti nárazové testy.


Příznivé výsledky Volvo FE Hybrid

Poté, co saně o hmotnosti 1 600 kg zasáhly sadu akumulátorů, shromáždění technici viděli, že instalace splnila všechna očekávání. Vestavěný ochranný systém vypnul všechny aktivity probíhající v elektrické sestavě.

„Test probíhal skvěle a vše pracovalo přesně tak, jak bylo plánováno. Přesvědčili jsme se, že celá sestava je velmi stabilní. Nedošlo k nadměrnému zahřátí, neobjevily se plameny, nevytekla žádná kapalina, elektrický systém zůstal neporušený a vypnul se přesně tak, jak se to očekávalo,“ řekl Ulf Torgilsman po nárazovém testu.

Test prokázal dvě nejdůležitější věci: že akumulátorová sada vydrží kolizi, aniž by způsobila požár, a že řidič vozu není touto částí pohonu zraněn. Carl Johan Almqvist konstatoval, že nárazový test prokázal, že akumulátory jsou z hlediska bezpečnosti dopravy zcela bezpečné.

„Nyní cítíme, že tento produkt můžeme uvolnit pro trh s vědomím, že je bezpečný přesně tak, jak všechny výrobky společnosti Volvo musejí vždy být,“ řekl Carl Johan Almqvist.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nový bezpečnostní systém pro zvýšení ochrany zranitelných účastníků silničního provozu

Společnost Volvo Trucks nyní zavádí nový bezpečnostní systém, který detekuje ostatní účastníky silničního provozu vjíždějící do mrtvého úhlu na obou stranách vozidla. V rušných dopravních situacích je i pro nejzkušenějšího řidiče obtížné vnímat vše kolem nákladního vozidla. Aby se předešlo … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno