DAKAR 2011- výsledky kamionů-celkový přehled

33. DAKAR skončil, vzhrál Čagin na Kamazu

aktualizováno 17. 1. 2011, 10:00

Dakar 2011 končí, vzhrá Čagin na vozu KAMAZKonečné pořadí DAKAR 2011:

p.č. řidič vůz
1. Čagin Kamaz
2. Kabirov Kamaz
3. Mardějěv Kamaz
4. Echter MAN
5. Vila Iveco
6. Van Vliet MAN
7. Duisters Iveco
14. Vildman Liaz

DAKAR 2011 – 13.etapa z 15.1.2011

Plán závěrečné třinácté etapy Dakaru 2011 z Cordoby do Buenos AiresSobotní 13. etapa  z Cordoby do Buenos Aires zakončila letošní ročník nejsledovanějšího vytrvalostního závodu na světě RALLY DAKAR. Do cíle nedojela třetina účastníků. Dá se tedy hovořit o vítězství, pokud posádka absolvovala celých čtnáct dní a viděla i podruhé Buenos Aires. Ze všech našich účastníků v kategorii kamiónů se to podařilo jen Vlastimilu Vildmanovi na Liazu KM Racing teamu. Tým Martina Macíka se zároveň stal úspěšnou českou stájí na letošním ročníku i díky dojezdu dalších svých členů týmu – Davidovi Pabiškovi který se svým motocyklem skončil na 31.místě a Polák Lukasz Laskawiec na čtyřkolce na 3.místě a to byla jeho premiéra. Smůlu měl bohužel několikanásobný vítěz této kategorie Josef Macháček i další týmový kolega Martin Plechatý, kteří pro technické potíže  – zlomené poloosy svých quadů, nedojeli.

Výsledky 12. etapy – kamiony na DAKAR 2011

p.č. řidič vůz
1. Kabirov Kamaz
2. Čagin Kamaz
3. Echter MAN
4. Mardějěv Kamaz
5. Duisters Iveco
6. Van Den Brink Ginaf
7. Nikolajev Kamaz
8. Ardavichus Kamaz
9. Elfring Mercedes
10. Vila Pep Iveco
27. Vildman Liaz

DAKAR 2011 – 12.etapa z 14.1.2011

Plán trasy 12té etapy Dakar 2011 ze San Juan do CordobyPáteční 12. etapa ze San Jose do Cordoby vedoucí mimo pískový úvod s dunami převážně kamenitým či kamenito-pískovým terénem nepřinesla opět v kategorii kamińů žádné závažné změny a tak si pro etapové vítězství opět dojel Ruc Čagin na Kamazu před svým stájovým kolegou Kabirovem a třetím Španělem Pep Vilou na Ivecu. Poslední český zástupce dojel na 26.místě

Výsledky 12. etapy – kamiony na DAKAR 2011

p.č. řidič vůz čas – ztráta
1. Čagin Kamaz 2:45:34
2. Kabirov Kamaz 0:00:48
3. Vila Iveco 0:04:29
4. Echter MAN 0:06:43
5. Duisters Iveco 0:07:05
6. Mardějěv Kamaz 0:08:20
7. Van Vliet MAN 0:10:17
8. Elfring Mercedes 0:13:25
9. Behringer MAN 0:14:10
10. Lammers Jan Ginaf 0:16:05
26. Vildman Liaz

DAKAR 2011 – 11.etapa z 13.1.2011

aktualizováno 14. 1. 2011, 9Iveco na Dakaru 2011:00

Včerejší etapa z Chilecita do San Juanu probíhala už na území Argentiny a přiblížila účastníky závodu k sobotnímu cíli v Buenos Aires. Trasa dlouhá 622 km byla poměrně rychlá,  pouze necelých 20 kilometrů vedlo písečným podložím, zbytek povrchu tvořil štěrkový či kamenitý povrch a 160 kilometrů vedlo po asfaltové cestě. Náročná byla první část cesty v horském terénu se startem v nadmořské výšce 1 300 m a především pak úsek mezi 80. až 180 kilometrem ve kterém museli závodníci překonat nadmořskou výšku 3 200 m. Z 41 kamiónů na startu dojelo do cíle v časovém limitu  37 strojů. Stále se drží Vlastimil Vildman na Liazu, který s dojezdem na 15. místě v etapě přišel o jedno příčku a v konečném součtu zatím tedy figuruje na 14.příčce se ztrátou skoro 20 hodin na prvního Rusa Čagina. Ačkoliv se pořadí v jednotlivých kontrolních bodech (v jedenácté etapě to byly dva check-pointy) docela zajímavě měnilo, v pořadí první desítky se nic zásadního nezměnilo. Prvé tři pozice okupované Kamazy jsou beze změny, pouze druhý Kabirov díky opravě defektu kola ztratil 15 minut na vedoucího Čagina. Němec Echter do včerejška čtvrtý si prohodil pozici s pátým Rusem Mardějevem.

Po odstoupení Aleše Lopraise jsou to právě holandské posádky, mající početné zastoupení ve startovní listině, které se vrhly na ruské Kamazy. Pokud se nestane nic závažného, vítězství Čagina či Kabirova pravděpodobně nikdo neohrozí, avšak minimálně bronzová medaile by mohla padnou na některého účastníka prvé desítky, ať už to bude Němec Echter s MANem , či výborně jedoucí Španěl Vila na Ivecu.

Časové rozestupy se však s dalšími etapami prodlužují a tak to bude víc než náročné a posun by mohl přinést jedině závažný defekt či nehoda některého z Kamazů.

Výsledky 11. etapy – kamiony na DAKAR 2011

p.č. řidič vůz čas – ztráta
1. Čagin Kamaz 5:12:02
2. Vila Iveco 0:11:04
3. Kabirov Kamaz 0:13:04
4. Nikolajev Kamaz 0:14:37
5. Duisters Iveco 0:17:30
6. Van Vliet MAN 0:19:08
7. Ardavichus Kamaz 0:25:00
8. Mardějěv Kamaz 0:27:56
9. Sugawara Hino 0:41:04
10. Echter MAN 0:41:41
15. Vildman Liaz 1:02:48

Celkové pořadí po 11. etapě – kamiony

p.č. řidič vůz čas – ztráta
1. Čagin Kamaz
2. Kabirov Kamaz 0:30:31
3. Nikolajev Kamaz 2:58:43
4. Mardějěv Kamaz 5:34:06
5. Echter MAN 5:38:07
6. Vila Iveco 7:05:36
7. Van Vliet MAN 10:30:41
8. Ardavichus Kamaz 10:45:05
9. Sugawara Hino 13:37:20
10. Behringer MAN 17:16:23
14. Vildman Liaz 19:50:43

Průběh 10. etapy

aktualizováno 13. 1. 2011, 10:00

Středeční etapa z Copiapó do Chilecito vedla podruhé přes pohoří And s průsmyky ve výškách okolo 4 kilometrů nad mořem a množstvím písečných polí a dun, kde uvízla řada favoritů včetně dosavadního místa Carlose Sainze startujícím s vozem Volkswagen Tuareg, tedy stejně prestižním továrním týmu jako posádky na ruských Kamazech, jejichž zázemí je ne nadarmo přirovnáváno k formuli 1. Doprovodné kamiony, zásoby součástek a možnost přes noc postavit nové auto je to čemu nemohou malé týmy a soukromníci soupeřit. Na tom také skončil náš nejúspěšnější zástupce Aleš Loprais, který pro technickou závadu motoru nemohl projet výškové kontrolní body, což vedlo k jeho diskvalifikaci a zamezení dalšího závodění.
Lídři kategorie nákladních vozů stále upevňují své pozice, ale přesto v dnešní etapě došlo k promíchání pozic za těmito závodníky. Pro nás podstatné a potěšující je stálý výkon Vlastimila Vidmana s Liazem, který si udržel pozici a projel v pořádku cílem na devátém místě, tedy stejným jako včera a stejným na jakém dnes startoval.
Zítřejší etapou se závodníci vrátí na území Argentiny a opustí pouštní sekce. Čeká je dlouhá etapa, která bude opět náročná na soustředění řidičů a výdrž techniky.

Výsledky 10. etapy – kamiony

p.č. řidič vůz čas
1. Čagin Kamaz 3:21:39
2. Kabirov Kamaz + 0:21:38
3. Van Vliet MAN + 0:34:37
4. Vila Iveco + 0:38:34
5. Mardějev Kamaz + 0:39:55
6. Nikolajev Kamaz + 0:44:26
7. Sugawara Hino + 0:55:44
8. Echter MAN + 1:04:57
9. Vildman Liaz + 1:16:36
10. Duichters Iveco + 1:22:43

Celkové pořadí po 10. etapě – kamiony

p.č. start.č. posádka země vůz čas
1. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov Rus Kamaz 4326 08:42:00
2. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev Rus Kamaz 4326-9 +0:17:20
3. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov Rus Kamaz 4326 +2:44:06
4. Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +4:56:26
5. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev Rus Kamaz 4326 +5:06:10
6. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/Nl Iveco Trakker 4×4 +6:54:32
7. 503 Marcel van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernard Bruynkens Nl MAN TGS +10:11:33
8. 537 Artur Adravičus, Děnis Běrozovskij, Žanat Žalimbeto Rus Kamaz 4326-9 +10:20:05
9. Sugawara Hino +12:56:16
10. 511 Martin van den Brink, Martien Hol, Peter Willemsen Nl Ginaf X2222 +15:50:09
13. 519 Vlastimil Vildman,  Ladislav Fajtl, Jan Bervic Cz Liaz +18:47:55

U Vlastimila Vildmana se objevila čtyřhodinová penalizace. Že by nějaký neprojetý bod?

Devátá etapa Dakaru z úterý 11.1.2011 – Loprais končí

aktualizováno 12. 1. 2011, 09:00

Rally Dakar 2011 - TatraVe světle dodatečných zpráv z místa konáná Dakaru aktualizujeme noční zprávu o Aleši Lopraisovi. Díky technickým problémům bohužel nezvládl projet všechny kontrolní místa a byl ze soutěže vyloučen.

Včerejší den se stal konečnou pro našeho nejlepšího jezdce -Aleše Lopraise na
Tatře 815 4×4. Etapa se startem i cílem v Copiapó patřila mezi nejkratší s délkou 220
km, ale terén v dunách pouště Atacama s všudypřítomnými oblaky prachu vůbec
nebyl pohodový. Žlutá Tatra s číslem 504 se poprvé zastavila na 70. kilometru,
po opravě se rozběhla, aby skončila opět na cca 110 km etapy. Tentokrát oprava
zabrala skoro třičtvrtě hodiny při které byl tým Aleše předjet dalšími kamiony. Do cíle
se Aleš a posádka dostali na osmnéctém místě se ztrátou na prvního Kabirova na
Kamazu 2:48:49. Problémy se dle zpráv týkaly srdce vozidla – motoru, lépe řečeno
turbodmychadla. Dle slov Aleše se jim rozpadlo turbo a tak jeli jen na 30% výkonu
motoru. Díky tomu nemohli vyjet některé duny, či hrozilo převrácení. Po jednom ze
skoků navíc přišli o jeden tlumič.
Dle dnešní zprávy v médiích Aleš pro technické závady odstupuje ze soutěže,
což je ta nejčernější scénář, který bychom čekali. Posledním českým zástupcem
mezi kamiony tedy zůstavá Vlastimil Vildman na Liazu z týmu KM Racing, který včera dokončil etapu na perfektním 9.místě a celkově se posunul na 15.pozici.
Je paradoxní, že stejně jako loni, kdy Martin Macík dojel na 4.místě jako jediný
kamioňák, i letos to vypadá, že dokončí závod opět dnes již neexistující značka LIAZ.
Lokalita Copiapó o které jsme nedávno tolikrát slyšeli v souvislosti s
uvězněnými a vysvobozenými horníky v zavaleném dole tentokrát nepřinesla štěstí
pro naše fanoušky a hlavně pro rodinný Loprais tým.

Dakar 2011 – výsledky celkové po 9. etapě – kamiony:

p.č. řidič vůz čas – ztráta
1. Kabirov Kamaz
2. Čagin Kamaz 0:04:11
3. Nikolajev Kamaz 2:03:51
4. Loprais Tatra 3:14:58
5. Echter MAN 3:55:40
6. Mardějěv Kamaz 4:30:26
7. Vila Iveco 6:19:59
8. Ardavichus Kamaz 8:58:21
9. Van Vliet MAN 9:41:07
10 Behringer MAN 11:20:41
15. Vildman Liaz 17:35:30

Výsledky 9.etapy

p.č. řidič vůz čas – ztráta
1. Kabirov Kamaz 2:45:21
2. Čagin Kamaz 0:07:38
3. Nikolajev Kamaz 0:14:50
4. Vila Iveco 0:28:30
5. Echter MAN 0:29:15
6. Mardějěv Kamaz 0:29:53
7. Ardavichus Kamaz 0:33:02
8. Duisters Iveco 0:37:05
9. Vildman Liaz 0:50:18
10 Van Vliet MAN 0:55:52

aktualizováno 12. 1. 2011, 03:00

V úterní deváté etapě Rallye Dakar 2011 nabral Aleš Loprais po technických potížích ztrátu ztrátou 2:48 oproti vítěznému Rusovi Firdause Kabirova na Kamazu a dorazil do cíle na 18. místě – ale na Dakaru končí

Celkově je tak s poklesem o jednu příčku po deváté etapě čtvrtý se ztrátou něco přes tři hodiny za vítězným Kabirovem

…připravujeme více

Po osmé etapě vede tým Vladimíra Čagina

aktualizováno 11. 1. 2011, 09:40

Výsledky 8.etapy

p.č. start.č. posádka země vůz čas
1. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov Rus Kamaz 4326 6:01:12
2. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev Rus Kamaz 4326-9 +0:31:49
3. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov Rus Kamaz 4326 +0:36:55
4. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina Cz Tatra 815 4×4 +0:41:36
5. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev Rus Kamaz 4326 +1:28:00
6. 537 Artur Adravičus, Děnis Běrozovskij, Žanat Žalimbeto Rus Kamaz 4326-9 +1:28:24
7. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +1:32:27
8. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/Nl Iveco Trakker 4×4 +1:37:11
9. 520 Hugo Duisters, Yvo Geusens, Marcel Van Melis Bel Iveco Trakker 4×4 +2:10:32
10. 526 Tehurito Sugawara, Seiichi Suzuki Jpn Hino Ranger +2:15:55
20. 519 Vlastimil Vildman,  Ladislav Fajtl, Jan Bervic Cz Liaz +4:32:24

Celkové pořadí po 8. etapě

p.č. start.č. posádka země vůz čas
1. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov Rus Kamaz 4326 08:42:00
2. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev Rus Kamaz 4326-9 +00:03:27
3. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina Cz Tatra 815 4×4 +00:29:36
4. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov Rus Kamaz 4326 +01:52:28
5. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +03:29:52
6. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev Rus Kamaz 4326 +04:04:00
7. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/Nl Iveco Trakker 4×4 +05:54:56
8. 537 Artur Adravičus, Děnis Běrozovskij, Žanat Žalimbeto Rus Kamaz 4326-9 +08:28:46
9. 503 Marcel van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernard Bruynkens Nl MAN TGS +08:48:42
10. 528 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/Nl MAN +09:39:38

Pondělní 8.etapa

aktualizováno 10. 1. 2011, 23:00

8. etapa na rally dakar 2011 - plán cestyDnešní 508 kilometrů dlouhá etapa Dakaru z Antofagasty do Copiapó vedla opět pouští Atacama a opět trochu promíchala pořadí aktérů první desítky kamiónů. Po dnešní etapě se opět ujal vedení bohatýr Čagin, který projel cílem s časem 6:01:12 následován stájovým kolegou Kabirovem 6:33:01 a třetím Nikolajevem 6:38:07.
Náš Aleš Loprais dojel se ztrátou třičtvtě hodiny na vítězného Čagina s časem 6:42:48. V konečném pořadí se tedy propadl opět na třetí příčku, ovšem rozestupy jsou stále minimální a boj o prvá místa tak bude napínavý do poslední chvíle.

Zde jsou časy prvních tří zástupců kategorie T5:

Čagin Kamaz RUS 16:40:12
Kabirov Kamaz RUS 17:10:01
Loprais Tatra CZE 17:17:48

Stačí jeden defekt pneumatiky a vše může být jinak. Mimo už známé účastníky prvé desítky se dnes objevily na mezičasech “nové posádky”. Druhým kontrolním bodem projel na osmém místě Belgičan Hugo Duisters na Ivecu Trakker se startovním číslem 520 a na desátém místě týmový kolega (oba patří do týmu De Rooye) Francouz Jiseph Adua na vozidle DAF 75CF a startovním číslem 524.

Touto kontrolou projel na 30.místě i náš další zástupce – Vlastimil Vidman s Liazem KM Racing Teamu.
5.kontrolním bodem na desátém místě zase projel Japonec Sugawara Teruhito se startovním číslem 526 na vozidle Hino Ranger.

Loprais vyhrál sedmou etapu

aktualizováno 9. 1. 2011, 20:00

Aleš Loprais, Milan Holaň a Josef Kalina s tatrou vyhráli zkrácenou sedmou etapu Rallye Dakar z Ariky do Antofagasty. Česká posádka předstihla konkurenční kamazy Vladimira Čagina a je průběžně druhá, na první pozici je další Rus – Firdaus Kabirov.

Výsledky 7. etapy

p.č. start.č. posádka země vozidlo čas
1. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina Cz Tatra 815 4×4 02:26:43
2. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev Rus Kamaz 4326-9 +0:05:03
3. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov Rus Kamaz 4326 +0:14:05
4. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +0:19::53
5. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov Rus Kamaz 4326 +0:22:40
6. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimír Děmjaněnko, Ajrat Mardějev Rus Kamaz 4326 +0:29:00
7. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/Nl Iveco Trakker 4×4 +0:34:49
8. 537 Artur Adravičus, Děnis Běrozovskij, Žanat Žalimbeto Rus Kamaz 4326-9 +1:02:45
9. 516 Johan Elfrink, Enno Hortulanus Nl Mercedes Benz Axor +1:04:01
10. 511 Martin van den Brink, Martien Hol, Peter Willemsen Nl Ginaf X2222 +1:11:53
20. 519 Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic Cz Liaz +2:18:18

Průběžné celkové výsledky

p.č. start.č. posádka země vozidlo čas
1. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev Rus Kamaz 4326-9 26:12:06
2. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina Cz Tatra 815 4×4 +0:16:22
3. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov Rus Kamaz 4326 +0:28:22
4. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov Rus Kamaz 4326 +1:43:55
5. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +2:25:47
6. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimír Děmjaněnko, Ajrat Mardějev Rus Kamaz 4326 +3:04:22
7. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/Nl Iveco Trakker 4×4 +4:46:07
8. 503 Marcel van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernard Bruynkens Nl MAN TGS +6:21:34
9. 524 Matthias Behringer, Jocheb Seiler, Hugu Kupper D MAN TGS 18.480 +6:52:06
10. 537 Artur Adravičus, Děnis Běrozovskij, Žanat Žalimbeto Rus Kamaz 4326-9 +7:28:44
20. 519 Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic Cz Liaz +14:25:23

DAKAR v poušti Atacama – pátá etapa

aktualizováno 7. 1. 2011, 14:20

Dakar 2011Včerejší etapa Dakaru z Clamy do Iquique dlouhá 423 km vedla pouští Atacama a přinesla množství zajímavých soubojů a střídaní na vedoucích pozicích. Mezi osobními vozy se například ujal etapového vedení řidič Peterhanzel na BMW a sesadil na chvíli lídra Španěla Carlose Sainze na Volkswagenu. V kamionech se zase prosadil Rus Kabirov na Kamazu, čímž otevřel otázku, kdo je jedničkou týmu Kamaz. Důležité je, že i přes defekt přední pneumatiky dokázal Aleš Loprais udržet 3. pozici v etapě i celkovém pořadí s minimální časovou ztrátou. Stálým výkonem jede i brazilsko-česká posádka Andre De Azavedo-Jaromír Martinec, která přijela do cíle na sedmé pozici. Polepšil si i Vlastimil Vidman na Liazu týmu KM Racing. Ten dojel na 22. pozici, což je zatím jeho nejlepší umístění na soutěži. Překvapením dne bylo odstoupení, či lépe řečeno nenastoupení do etapy MANu pilotovaného Robertem Randýskem. Z rozhodnutí šéfa týmu Offroadsport Miroslava Zapletala tento slušně rozjetý kamión už nepokračuje v závodu. Těžko říci, co vedlo k tomuto rozhodnutí: Jelikož si všichni naši účastníci hradí náklady sami s pomocí sponzorů bez pomoci Českého státu, je to jejich rozhodnutí. Přesto našince mrzí, že ubyl jeden český zástupce v tomto slavném závodě……..

Výsledky 5. etapy:

1. Kabirov KAMAZ
2. Nikolajev KAMAZ
3. Loprais Tatra
4. Čagin KAMAZ
5. Echler MAN
6. Mardějev KAMAZ
7. Azavedo Tatra
8. Pep Vila Roca Iveco
9. Matthias Behringer MAN
10. Jo Adra DAF

Celkové pořadí:

Pořadí Startovní číslo Posádka Země Vozidlo Čas
1. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326-9 17.39.08
2. 500 Vladimír Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +0:13:36
3. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina CZ Tatra 815 4×4 +0:25:20
4. 512 Eduard Nikolajev, Vjančeslav Mizjukajev, Vladimír Rybakov RUS Kamaz 4326 +1:03:10
5. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 +1:03:15
6. 508 André De Azavedo, Jaromír Martinec, Maykel Justo BR/CZ Tatra 815 4×4 +1:43:23
7. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimír Děmjaněnko, Ajrat Mardějev RUS Kamaz 4326 +1:49:31
8. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/NL Iveco Trakker 4×4 +2:37:03
9. 528 Marcel Van Vliet, Bernard Der Kinderen, Bernard Bruynkens NL MAN TGS 18.480 +3:15:17
10. 524 Matthias Behringer, Jocheb Seiler, Hugu Kupper D MAN TGS 18.480 +3:19:41

Navigátor Lamač je po operaci.

aktualizováno 6. 1. 2011, 11:30

Po nepříjemné nehodě ve třetí etapě letošního ročníku Rallye Dakar, měl vážně zraněný Jaroslav Lamač (49 let) rozdrcené dva obratle. Včera byl úspěšně operován v západoargentinské Saltě a v průběhu několika dnů by mohl být převezen do České republiky.

„Operace dopadla dobře. Hýbe rukama i nohama,“ řekl šéf týmu Marek Spáčil, pro jehož posádku dakarská rallye skončila ve druhé etapě. Posádka ve složení Spáčil, David Vršecký a Jan Vodrhánek vyvázla bez zranění.

Loprais na Dakaru na třetí pozici.

aktualizováno 5.1.2011, 23:05
Dakar 2011
Calama – na Rallye Dakar vedou Ruské kamiony.

Ve čtvrté etapě z argentinského San Salvador de Jujuy do chilské Calamy je v čele Vladimir Čagin. O devět minut, na druhé pozici je druhý jeho krajan Kabirov.

Aleš Loprais s Tatrou si od středy udržuje hezkou, třetí pozici. Za Kabirovem zaostává o pouhé čtyři minuty.

Zranění Czech Dakar Teamu z nehody na Dakarské Rally jsou vážná!

aktualizováno 5.1.2011, 14:40

Dakar 2011 - nehoda

Před několika okamžiky nám potvrdila paní Škodová z Czech Dakar Teamu, že zranění posádky z nehody na Dakarské Rally jsou Vážná!

Martin Kolomý bude transportován letecky do Česka, má prasklý obratel a bude i nadále pod lékařským dohledem.
Bohužel, Jarda Lamač je na tom hůř, bude nebo snad už i je operován. Štěpy rozdrcených obratlů tlačí na míchu a musí se to okamžitě odoperovat.

Ostatní zůstávají v Argentině dle plánů a vrací se 20. ledna.

Nové informace ke smolné druhé etapě pro českou výpravu

aktualizováno 5.1.2011, 11:00

Během dne se konečně objevily zprávy o dvou našich posádkách kamiónů, které včera v časovém limitu neprojely traťovými kontrolami WP (way point). Na oficiálních stránkách Czech Dakar Teamu – www.czechdakar.cz odpoledne přibyla tisková zpráva objasňující včerejší nehodu Tatry Marka Spáčila. Těžký terén a zaseklý plyn v jedné z ostrých zatáček způsobil katapult kamiónu a dvojitý kotrmelec přes střechu. Celá posádka je v pořádku, ale pětsetdevídka má před sebou už jen cestu do přístavu v Buenos Aires a plavbu domů, neboli konec závodu.

Lepší informace se týkají MANu Roberta Randýska, který sice nemohl pokračovat ve slušném tempu, ale to jen pro svůj prvořadý úkol v tomto závodě, který spočívá v pomoci podporovaným vozidlům. Včera jím  byla asistence po nehodě Hummeru H3 EVO I Extreme Racing Teamu. Pilot Zdeněk Sládek zhruba na 232 km vyletěl ze zatáčky a skrz křoví narazil do balvanů za porostem. Navigátor Míla Janáček musel být převezen do nemocnice v bivaku a posléze do BuenosAires s podezřením na poškození páteře. Opakuje se smutná historie Míry Zapletala a Tomáše Ouředníčka z loňského ročníku.  Zdeněk Sládek spolu s posádkou MANu dali Hummer dohromady  –  ulomené řízení, rameno a přední kolo, ale protože je navigátor v nemocnici i pro ně závod končí po druhé etapě.

DAKAR 2011, 2. etapa

aktualizováno 4.1.2011, 11:00

Dakar 2011324 km dlouhá speciálka z Cordoby do San Miguel přinesla zajímavé výsledky a zvraty v pořadí kamionů. Etapa vedla zpočátku kluzkou šotolinovou klikatou cestou po dešti ve které vedla trojice Kamazů. Závod byl náročný na brzdy a techniku jako takovou. Po té přešel závod do kamitého terénu, který tempo zvolnil, ale hlavně přispěl k technické závadě Kamazu Čagina a Nikolajeva, takže Aleš Loprais mohl i druhou etapu dokončit na druhé pozici za vítězným Kabirovem s Kamazem. Polepšila si i Tatra Andreho Azaveda se čtvrtým místem v etapě. Bohužel další naše želízko v ohni – Tatra Marka Spáčila s Davidem Vršeckým měla nehodu. Posádka je dle zpráv v pořádku, ale dle posledních  zpráv ohledně tohoto vozidla se startovním číslem 509 posádka bohužel odstupuje ze závodu a auto jede do přístavu v Buenos Aires.

Výsledky 2. etapy:

Poř Řidič Vozidlo Start.č Čas
1. Kabirov Kamaz 502 3h 50´ 46´´
2. Loprais Tatra 504 + 01´20 ´´
3. Echter MAN 507 + 05´ 09´´
4. Azavedo Tatra 508 + 05´ 16´´
5. Čagin Kamaz 500 + 06´ 14´´
6. Van Vliet MAN 503 + 10´ 56´´

DAKAR 2011, 1. etapa

Na start letošního 33 ročníku nejznámějšího vytvalostního závodu se postavilo celkem 407 závodních strojů (23 posádek neprošlo technickými přejímkami), z tohoto počtu je 140 aut, 170 motorek, 30 čtyřkolek – quadů a 67 kamiónů, kde máme letos největší zastoupení i bez Tomáše Tomečka, který už mezitím soutěží na soutěži Eco Race Afrika.

Novoroční start v Buenos Aires se odehrával opět na třídě Avenida 9 de Julio, odkud se posádky vydaly na úvodní 377 km dlouhou překlenovací etapu

2.1.2010 – první závodní etapa z Victorie do Cordoby dlouhá 788 km, z toho 222 km ostré rychlostní zkoušky byla poznamenaná několika havariemi, které se staly osudné pro holandské posádky a tím tragédií pro nizozemské fanoušky. Už během příjezdu na start RZ měl havarii Wuf Van Ginkel se svým GINAFem, který byl poškozen tak, že nemohl pokračovat v soutěži.

Krátce po startu se převrátil na levý bok i DAF Hanse Bekse. Spolujezdec musel být přepraven do nemocnice a soutěž skončila i pro tuto posádku.

Pověstným neštěstím do třetice byl na 72.km příliš velký skok kamionu Gerarda de Rooye, který obnovil zranění páteře Gerarda a znamenal odstoupení dalšího holandského kamionu,

Je to škoda především proto, že tyto posádky měly být spojenci Aleše Lopraise a dalších Čechů v tažení proti ruským Kamazům.

Alešovi se v¨šak podařilo i tak v této etapě dojet na druhém místě mezi kamiony, s pouhými čtyřmi minutami ztráty na vítězného Čagina.

Výsledky 1. etapy:

Poř Řidič Vozidlo Start.č Čas
1. Čagin Kamaz 500 2h 44´ 22´´
2. Loprais Tatra 504 + 04´ 41 ´´
3. Kabirov Kamaz 502 + 05´ 52´´
4. Nikolajev Kamaz 512 + 09´ 16´´
5. Azavedo Tatra 508 + 10´ 35´´
6. Spáčil Tatra 509 + 13´ 18´´
24. Randýsek MAN 547 + 45´ 11´´
39. Vildman Liaz 519 +1h 00´ 17´´
47. Kolomý Tatra 525 +1h 18´ 21 ´´

redakce

Další informace o soutěži Dakar 2011

 
Dakar, Novinky , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com

Krátké novinky

Tahače v Mostě popětadvacáté

Letošní okruhový závod tahačů v Mostě bude jubilejním 25. v pořadí

číst dále »

BAJA SPRINT 2017

O víkendu 15.-17.září 2017 se pojede v Polsku nedaleko hranic s Českou republikou závod BAJA SPRINT.

číst dále »

50 let NEOPLAN Skyliner

Když byl roku 1967 představen nový NEOPLAN Skyliner, našel si hned jako první zájezdový patrový autobus na světě nesčetně fanoušků. Rovněž tak z firmy Voyages Leroy. Belgická společnost působící v cestovním ruchu koupila tento patrový autobus jako první v Belgii. A od té doby i každý následující model

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno