Středeční etapa z Chilecito do Copiapo měřící 909 kilometrů zavedla závodníky na území Chile. Dle slov pořadatelů je zkouškou pro ty, kteří si Chile zaslouží, neboť je hned v úvodu čeká přejezd pohoří And, konkrétně známý průsmyk – PAso Sen Fracisko ve výšce 4 800 m.n.m, dále pak náročná pasáž okolo hornických drah (pamatujete na záchranu zavalených horníků) a závěr s obřími dunami.. 4. etapa opět přinesla rozdělení tras pro motorkáře, osobní vozy a nákladní vozy. Na těžkou kavalerii čekal nejmenší měřený úsek v délce 174 km. Všechny kategorie ovšem čekal únavný téměř 600 km dlouhý přesun na start do rychlostní zkoušky, která končí přímo u bivaku v Copiapó.
Čtvrtá etapa opravdu prověřila lidi i techniku. Nejlépe se v kategorii kamiónů vedlo Rusům s Kamazy, kteří obsadili prvá tři místa v etapě i v celkovém pořadí. Aleš Loprais se propadl na čtvrtou pozici, na které i dokončil etapu. Propadl se Martin Kolomý, jež dojel patnáctý a celkově je osmý. Zastavila jej v úvodu utržená brzdová hadička a její oprava, spolu s následným předjížděním soupeřů. První závažná porucha zastavila i skvěle jedoucího Martina Macíka jr. , který musel měnit turbo motoru Gyrtech a získal tak velkou časovou ztrátu. Dlouho se neobjevoval na měřených bodech, ale díky stíhací jízdě nakonec dokončil na 25. místě a celkově mu patří 17. místo.
Polepšil si Tomáš Vrátný, který po zajetí 9. nejlepšího času etapy vystřídal právě Macíka na 12. místě průběžného pořadí. Své manko stahují i zbývající piloti Bonver Dakar Projectu – Artur Ardavichus a Robert Jan Szustkowski, kteří dojeli etapu těsně s Martinem Kolomým a celkově jim patří 19. (Ardavichus) a 24. místo (Szustkowski).
Dobře jedou i naši motorkáři, pouze mladý Gottvald měl v dunové pasáži problémy se spojkou svého stroje a tím i ztížený průjezd dun.
Výsledky 4. etapy – kamiony
Pořadí | start.č | Pilot | Národ. | Vozidlo | Čas | Odstup | Penalizace |
1. | 502 | Nikolajev | RUS | KAMAZ | 2:06:54 | ||
2. | 500 | Karginov | RUS | KAMAZ | +00:00:57 | ||
3. | 507 | Mardejev | RUS | KAMAZ | +00:06:10 | ||
4. | 503 | Loprais | CZE | MAN | +00:10:57 | ||
5. | 504 | Stacey | NLD | IVECO | +00:11:26 | ||
6. | 520 | Sotnikov | RUS | KAMAZ | +00:16:43 | ||
7. | 513 | Van den Brink | NLD | RENAULT | +00:27:05 | ||
8. | 508 | Van Vliet | NLD | MAN | +00:27:28 | ||
9. | 517 | Vrátný | CZE | TATRA | +00:33:39 | ||
10. | 527 | Van den Bosch | NLD | DAF | +00:34:30 | ||
14. | 539 | Szustkowski | POL | TATRA | +00:39:08 | ||
15. | 506 | Kolomý | CZE | TATRA | +00:42:05 | ||
16. | 515 | Ardavichus | KAZ | TATRA | +00:48:01 | ||
25. | 525 | Macík | CZE | LIAZ | +01:45:15 | ||
34. | 536 | Huznik | NLD | TATRA | +03:29:30 | ||
36. | 563 | Kasak | SVK | TATRA | +04:37:40 |
Průběžné pořadí:
Pořadí | start.č | Pilot | Národ. | Vozidlo | Čas | Odstup | Penalizace |
1. | 507 | Mardejev | RUS | KAMAZ | 10:39:28 | ||
2. | 502 | Nikolajev | RUS | KAMAZ | +00:01:57 | ||
3. | 500 | Karginov | RUS | KAMAZ | +00:02:45 | ||
4. | 503 | Loprais | CZE | MAN | +00:12:42 | ||
5. | 504 | Stacey | NLD | IVECO | +00:17:58 | ||
6. | 520 | Sotnikov | RUS | KAMAZ | +00:27:09 | ||
7. | 510 | Viazovich | BEL | MAZ | +00:37:39 | ||
8. | 506 | Kolomý | CZE | TATRA | +00:44:17 | ||
9. | 508 | Van Vliet | NLD | MAN | +00:47:59 | ||
10. | 513 | Van den Brink | NLD | RENAULT | +01:10:19 | ||
12. | 517 | Vrátný | CZE | TATRA | +01:33:36 | ||
17. | 525 | Macík | CZE | LIAZ | +02:22:03 | ||
19. | 515 | Ardavichus | KAZ | TATRA | +02:24:56 | ||
24. | 539 | Szustkowski | POL | TATRA | +03:36:08 | ||
32. | 536 | Huznik | NLD | TATRA | +06:09:16 | ||
34. | 563 | Kasak | SVK | TATRA | +07:36:28 |