Dakar 2018
Není to tak dlouho, co se vrátili závodníci z nejslavnější rally světa, většina hodně rozpačitých z uplynulého ročníku poznamenaného rozmary počasí a celou řadou zrušených či zkracovaných etap. Především účastníci kategorie nákladních automobilů, pro které jsou už několik let etapy příliš úzké a se spoustou kilometrů spojovacích úseků. Řada z nich po návratu ještě v rozčilení zvažovala účast na konkurenčním podniku Africa Eco Race, pokud pořadatelská organizace nepřijde s něčím lepším…
V minulých dnech byla zveřejněna přibližná trasa příštího ročníku, která naznačuje, že by příští, jubilejní 40, ročník mohl být o trochu lepší. Pořadatelům se podařilo získat zpět příslib účasti Peru odkud by celý závod odstartoval a přes území Bolívie by měl za cíl Cordobu v Argentině. Tedy už ne hlavní město Buenos Aires, kam se závodníci už prakticky jen přesouvali hustě obydleným územím. Dnem odpočinku bude v bolivijském La Paz. Start bude 6. ledna v Limě, cíl 20.ledna v Cordobě.
To, že pořadatelům záleží na startu všech účastníků, dokládá i každoroční tour po mnoha zemích s šířením svatého slova Dakaru. Na soupisce navštívených zemí je po roce i česká republika, kam zástupci ASO zavítají 27.dubna, aby se v Praze setkali se všemi českými závodníky a závodními stájemi. I pořadatelé budou mít nabitý program, kdy musí navštívit 14 různých zemí světa podle daného itineráře:
22. březen 2017: tisková konference v Paříži
• Datum bude brzy upřesněno: konference v Limě
• 29. března 2017: konference v LA PAZ
• 30. března 2017: konference v BUENOS AIRES
• 6.dubna: Barcelona – ŠPANĚLSKO
• 8. dubna 2017: Jaisalmer – INDIE
• 12. dubna 2017: Loon op Zand – HOLANDSKO
• 13. dubna 2017: Milan – ITALIE
• 19. dubna 2017: Shanghai – CHINA
• 21. dubna 2017: Tokyo – JAPONSKO
• 27. dubna 2017: Praha – ČESKÁ REPUBLIKA
• 11. května 2017: Erfoud – MARRUECOS
• 17. května 2017: Warsawa – POLSKO
• 26. května 2017: Reguengos – PORTUGALSKO
• 23. června 2017: Gaborone – BOTSWANA
Historie se bude pravděpodobně opakovat a většina účastníků bude cestovat na americký kontinent, protože obchodní značka Dakar stále táhne více než stejnojmenné město v Africe.