Pokračování dun
I další již čtvrtá etapa byla v písečných dunách. Jednalo se o již druhou loop etapu bez přesunu zázemí s návratem do stejného bivaku ve městě San Juan de Marcona na peruánském území.
Pořadatelé si připravili pro čtvrtou etapu pro diváky zpestření v podobě hromadného startu motocyklů a čtyřkolek, čtveřic osobních aut a dvojic kamiónů. Využili startovní plochy tichomořského pobřeží odkud se závodníci vydali do dun až do nadmořské výšky 2 000 m.n.m. a pak znovu zpět k moři. Čekal je 114 km dlouhý spojovací úsek a celkem 330 km měřeného úseku. Tým Buggyra využila tzv. žolíka, tedy možnost startu kamionu, který jel v čelní skupině a měl technické problémy, těsně za první desítkou. Martin Kolomý tak startoval spolu s běloruským MAZem A. Vasiljevského, těsně před Martinem Šoltysem a Arturem Ardavičusem. Před Martinem Kolomým Aleš Loprais s Kamazem A.Sotnikova a jako druhá dvojice do závodu vystartoval Martin Macík spolu s Kamazem Mardejeva. Na startovní čáru bok po boku stála i naše dvojice rychlých asistencí – MAN s Robertem Randýskem a Tatra ADRIA týmu s Pavlem Vrňákem.
Sázka na žolík pro start za první desítkou se Buggyře vyplatil a Martin Kolomý si spravil chuť po předchozí etapě, když dojel na třetím místě za vedoucí dvojicí – Nikolajev, Villagra. Celkově je na 16. místě se ztrátou 13 hodin na vítěze a čtyřhodinovou penalizací. Martin Macík dokončil etapu šestý a celkově se posunul na čtvrtou pozici s odstupem dvou hodin na Nikolajeva. Ten zatím jede neskutečným tempem a po dalším vítězství v ředě si upevňuje své vedoucí postavení.. Nováček, třetí Martin – Martin Šoltys týmu Adria dojel dokonce osmý a tato příčka mu patří i v průběžném hodnocení. Je milým překvapením jak zvládá svůj premiérový start a docílil tak včera zastoupení tří českých kamiónů v první desítce. Pro našeho Aleše Lopraise ale definitivně zhasly šance na nějaký dobrý výsledek. Jeho Královna 69 zůstala ležet na boku v závěrečné části rychlostní zkoušky a na dně trychtýře se ji nepodařilo postavit ani dalším třem kamiónům. Noc posádka strávila v poušti a čeká ji ještě výměna turbodmychadla. Dobrý den měl i mladý Japonec Teruhito Sugawara, jež se svým vozem Hino dojel čtvrtý, naopak slabší den měly Kamazy Shibalova a Sotnikova, které dojely “až” na 12. a 13. místě.
Martinovi Prokopovi s Janem Tománkem se podařilo včera zajet desátý nejlepší čas a dostat se tak na celkové deváté místo v TOP 10. Po technických potížích prvních etap se také zlepšuje Tomáš Ouředníček s Davidem Křípalem. Ti dojeli na 28. místě se ztrátou dvou a půl hodiny na vítězného Sebesiena Loeba, celkově jsou na 49. místě. Třetí náš zástupce Boris Vaculík s Martinem Plechatým dovezli svůj Ford na 42. místě, ale celkově jsou 32.
Trojice našich závodníků, po odstoupení Tomáše Kubieny, pokračuje také v kategorii čtyřkolek. Tam byl včera nejlepší Zdeněk Tůma na 20. místě, celkově se posunul na 22. místo. Týmová kolega Josef Macháček musel v etapě spravovat spojku své Yamahy a časová ztráta pak znamenala 36. dojezdový čas a umístění na 27. místě. Olga Roučková dokončila 41. a celkově si polepšila o jednu pozici na místo 40.
Místo motorkářské jedničky po zraněném Ondřeji Klymciwovi převzal Milan Engel týmu MRG. Jak sám říká, pomalu se rozjíždí a včera to znamenalo 30. místo se ztrátou půl hodina na vítěze etapy a nového lídra kategorie Adriena van Beverena. Rozdíly této kategorie jsou minimální jak v první desítce tak i na dalších místech. 45. dojel Jan Brabec z Bick Shock Racingu a i on jako nováček překvapuje svými výkony. David Pabiška bujující s bolestí klíční kosti dokončil etapu 64. těsně před Petrem Vlčkem. Rudolf Lhotský dojel 86., Jan Veselý 93. a Gabriela Novotná na 99. místě. Průběžné pořadí našich motorkářů: 30. Milan Engel, 57. David Pabiška, 59. Jan Brabec, 66. Petr Vlček, 86. Jan Veselý, 99. Gabriela Novotná, 100. Rudolf Lhotský.