Středeční etapa dlouhá 676 km se speciálkou 453 km opět prověřila posádky a jejich stroje. Patřila mezi ty rychlé a zároveň velmi obtížné. Převažoval kamenitý terén, který vyvedl závodníků od břehů Rudého moře do vnitrozemí arabského poloostrova z bivaku Neom do Al Uly. Závodníky obklopují nádherné scenerie krajiny a historické památky, ovšem na kochání není čas. Většina z nich se potýká s defekty kol potrhaných od místních skal a kamenů. Mimo fyzické zátěže jsou tak pneumatiky druhým omezujícím faktorem pro rychlejší jízdu. To je pak deviza pro silné tovární týmy s velkým zázemím. Modrá armáda Kamazů se dělí o prvé pozice za sekundování běloruského Mazu a další skupiny Ivec týmu Petronas De Rooy Iveco (dle očekávání je nejlepším van Kasteren,ale obdivuhodný je týž výkon paraplegika Allberta Llovery) ale i Renaultů z dílen MKR Maria Kresse. Skvěle jede ostřílený matador Pascal de Baar a problémy první etapy smazává svými výkony i Gert Huzink s prototypem – hybriem Renault. Zatím se daří i Martinu van den Brinkovi i pronajatému posledními vozu renault K týmu Fireman.
Nás ovšem zajímají hlavně naši jezdci a těm se zatím nadmíru daří. jako sedmý včera dojel Aleš Loprais se ztrátou 19 minut na vítěze Shibalova s Kamazem, čímž se posunul v průběžném pořadí na pátou pozici těsně za Martina Macíka. Ten včera skončil desátý se ztrátou 25 minut na vítěze etapy. Po nočních opravách už motor Iveca “Karla” funguje na 100% a zdržení tak přinesly jen dva defekty pneumatik. Martin Šoltys s Tatrou Phoenix dojel se čtrnáctým nejlepším časem etapy a posunul se na celkové osmé místo. Bohužel už druhým dnem chybí v soupisce Robert Randýsek, který s ostrým asistenčním vozem MAN jel podporu týmu PH sport.
Výsledky 4.etapy | ||||||
pořadí | start.č. | pilot | vozidlo | tým | čas/odstup | penalizace |
1. | 516 | Anton Shibalov | KAMAZ | KAMAZ Master | 4H15´43″ | |
2. | 511 | Andrej Karginov | KAMAZ | KAMAZ Master | +02´41″ | |
3. | 501 | Dmitrij Sotnikov | KAMAZ | KAMAZ Master | +09´05″ | |
5. | 507 | Gert Huzink | RENAULT | Riwald Dakar team | +14´00″ | |
7. | 502 | Aleš Loprais | PRAGA | INSTAFOREX Loprais Praga | +19´02″ | |
8. | 514 | Pascal de Baar | RENAULT | Riwald Dakar team | +22´44″ | |
10. | 504 | Martin Macík | IVECO | Big Shock Racing | +25´16″ | |
13. | 506 | Martin van den Brink | RENAULT | Mammoet Rally Sport | +42´33″ | |
14. | 509 | Martin Šoltys | TATRA | Tatra Buggyra Racing | +42´28″ | |
17. | 517 | Albert Llovera | IVECO | Petronas Team de Rooy Iveco | +1H15´04″ | |
18. | 521 | Patrice Garroute | TATRA | FESH FESH/R.SIXTEAM | +1H22´49″ | |
26. | 510 | Robert Szustkowski | TATRA | FESH FESH/R.SIXTEAM | +2H59´26″ | 1H40´00 |
CELKOVĚ | ||||||
pořadí | start.č. | pilot | vozidlo | tým | čas/odstup | penalizace |
1. | 511 | Andrej Karginov | KAMAZ | KAMAZ Master | 15H54´43″ | |
2. | 503 | Sergej Viazovič | MAZ | MAZ-SPORT AUTO | +10´43″ | |
3. | 511 | Anton Shibalov | KAMAZ | KAMAZ Master | +15´02″ | |
4. | 504 | Martin Macík | IVECO | Big Shock Racing | +59´16″ | |
5. | 502 | Aleš Loprais | PRAGA | INSTAFOREX Loprais Praga | +1H05´55″ | |
8. | 514 | Pascal de Baar | RENAULT | Riwald Dakar team | +1H45´26″ | |
9. | 509 | Martin Šoltys | TATRA | Tatra Buggyra Racing | +2H07´05″ | |
14. | 506 | Martin van den Brink | RENAULT | Mammoet Rally Sport | +2H53´56″ | |
15. | 517 | Albert Llovera | IVECO | Petronas Team de Rooy Iveco | +2H57´19″ | |
16. | 521 | Patrice Garroute | TATRA | FESH FESH/R.SIXTEAM | +3H31´32″ | |
23. | 510 | Robert Szustkowski | TATRA | FESH FESH/R.SIXTEAM | +10H26´13″ | 01H20´00″ |
32. | 507 | Gert Huzink | RENAULT | Riwald Dakar team | +26H46´38″ | 14H25´00″ |