Letošní Dakar jde do finále. Jak pořadatelé slíbili, postavili tratě pro tento ročník opravdu náročné a to až do samého konce. Původně čtrnáctidenní soutěž se poslední roky stala pouze dvanácti etapovou a to ještě první a poslední etapy byly většinou zahřívací. Ne tak letos. Dnešní předposlední etapa z Al-Uly do Yanbu měla být tou nejdelší s 511 km měřeného úseku. Trasa byla nakonec o pár kilometrů zkrácena, kvůli zatopení části území přes které trasa vedla a byla proložena dvěma neutralizačními zónami, přesto to měla být jedna z posledních možností, kdy se ještě mohlo něco změnit v celkové pořadí před zítřejší závěrečnou etapou do místa startu/cíle. Jak ale vidno TOP desítka ve všech kategoriích je značně vyrovnaná i přes velmi náročný a nebezpečný terén jedou vozy v minimálních rozestupech těsně za sebou. Ukazuje se, že současný Dakar je o výdrži techniky, zkušenosti navigátorů a nedělání chyb či defektů, který se nasčítávají. Poslední vítězné etapy pro Martina Macíka jsou pro nás fanoušky zadostiučiněním proti stálým výhrám modré armády Kamazů, ale bohužel nepomohou k cestě na stupně vítězů – ty si bezpečně ruská komanda bezpečně střeží. Je to těžký boj soukromníků proti továrnímu týmu se zcela jiným rozpočtem a jezdci, kteří celý rok najezdí deseti tisíce kilometrů. Letos Aleš Loprais i Martin Macík ukázali, že se s nimi dá držet krok, ale pouze jen držet krok a doufat v náhodu a čekat alespoň na bronzovou medaili. Kdo hodně letos překvapil je mladý Ignacio Casale, který byť jako dvojnásobný vítěz kategorie čtyřkolek poprvé seděl v kamiónu a přitom být hned v první desítce a dokonce dlouhou dobu vést v etapě. Doufejmě, že kontrakt s Buggyrou bude pokračovat a rozšíří s Alešem a Martinem řadu pronásledovatelů Kamazu. Letos bohužel chyběli honci s vozy Iveco z dílen De Rooye a nějaké ty MAN.
Bohužel měl dnes technické potíže Martin Macík, který ale i tak se šestým etapovým časem poskočil opět na čtvrté místo. To se uvolnilo díky propadu Aleše Lopraise, jehož dnes také potrápila technika a musel několikrát opravovat. To jen dokazuje slova o náročnosti trasy a utrpení techniky, která i přes každodenní servis toho už má dost.