Dakar: Macík skákal v kamionu. Už je čtvrtý

Wadi Ad-Dawasir, 5. 1. 2021 – I v 3. etapě Dakaru se posádce sedlčanského týmu Big Shock! Racing dařilo. V cíli přistála na výborném 4. místě a také v celkovém pořadí drží 4. pozici. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda v závodním voze Iveco s číslem 503 opět bodovali. Ačkoliv ve svém kamionu několikrát letěli vzduchem, dvě duny museli vyjet až napodruhé a jednou se málem převrátili, nakonec dokázali zdolat záludnou trať ve skvělém čase a bez větších zaváhání. Spolehlivě zatím funguje i jejich kamion Karel, který se od začátku závodu statečně předhání s nejrychlejšími továrními speciály.

Myslel jsem, že se převrátíme

I v úterním okruhu kolem Wadi Ad-Dawasir měřícím 403 závodních kilometrů se Martin Macík se svou posádkou pohyboval na předních pozicích kategorie kamionů. Výborně zvládl úvodní nebezpečný kamenitý trial, který v širokých písečných platech přecházel do dun. „Dneska jsme projeli velmi těžké duny. Dvakrát jsme museli couvat. Hodněkrát jsme si skočili. Na jedné obrovské duně jsem si myslel, že se převrátíme. Trať byla členitá, byly tu brutální skály, kde jsme zase šplhali, vyzkoušeli jsme si snad všechny terény. A také dost foukalo, takže stopy byly zakryté. Pár chybiček určitě bylo, ale jelo se nám fakt parádně, klidně,“ popisoval Martin Macík těsně po dojetí etapy. Trať byla v některých pasážích opět rychlá, pořadí v kategorii kamionů vyrovnané, šlo jen o to, kdo udělá větší chybu. A těch zásadních se dnes posádka týmu Big Shock! Racing s přehledem vyvarovala.  

Úvod, jaký jsme zatím nezažili

V bivaku týmu Big Shock Racing i nadále vládne pohoda a dobrá nálada. „Jsme už vyzrálý tým, takže tu nedochází ke stresovým situacím. Když se podívám na výsledky, nepamatuji, že by naše auto jelo od začátku zamíchané mezi absolutní světovou špičkou. A jsou to další cenné zkušenosti. Je zajímavé vidět, jak spolu vedoucí závodníci spolupracují a co se vpředu odehrává,“ popisuje manažer týmu Martin Pabiška. Také technická záhada předchozí 2. etapy je už vyřešena. Vibrování kamionu měl na svědomí jeden uvolněný beadlock v přední pneumatice. Oprava byla hotová za chvíli. „Technika zatím drží neskutečně. Myslím, že za ty roky, co jezdím na Dakar, můžu porovnávat a letos je auto připraveno fakt skvěle. Teď se projevuje, že Kocour, tedy Martin Macík starší, se svým týmem udělali na konstrukci Karla maximum toho, co se v aktuálních podmínkách dá realizovat,“ doplňuje Martin Pabiška. Přesto všichni členové týmu zůstávají nohama na zemi. I díky dosavadním zkušenostem dobře vědí, že Dakar teprve začíná a vše se může zásadně změnit na pár kilometrech, během jediné etapy.          

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno