DESIGN VE SLUŽBÁCH ÚSPORY PALIVA

U příležitosti konání salónu IAA v Hannoveru představila společnost Renault Trucks studii průmylového designu postavenou na bázi silničního vozidla pro dálkovou přepravu a celkově koncipovanou pro redukci spotřeby paliva. Ušlechtilé materiály, výrazná aerodynamika a technologické inovace – to vše se snoubí ve vozidle, jehož účelem je představit dlouhodobý cíl výrobce v otázkách výzkumu snižování spotřeby paliva.


,,Práce na konceptu CX/03 je studií průmyslového designu, nikoli stylu,” uvedl jasně Hervé Bertrand, ředitel designu společnosti Renault Trucks. Toto vozidlo plně zapadá do řady předchozích výzkumných projektů výrobce na dané téma, jako byl například projekt Optifuel Lab. ,,Cílem studie CX/03 je ukázat podstatu snahy společnosti Renault Trucks v otázkách snižování spotřeby paliva,” pokračuje Hervé Bertrand, ,,a vytyčit směr jejího úsilí v budoucích výzkumech.” Proto má každý prvek vozidla svou jasnou funkci, která je vždy podřízena důrazu na aerodynamiku a efektivitu.
Na prvním místě je maska chladiče. Díky své jedinečné trubicovité struktuře z uhlíkových vláken a hliníku budí dojem obnažené kostry kamionu a vzbuzuje současně dojem lehkosti a robustnosti. Při zvýšení rychlosti vozidla dojde k posunu pohyblivého čelního panelu dolů na střední část masky. Níže provede tentýž úkon spoiler za účelem snížení světlé výšky vozidla a tři aerodynamické lamely odvádějí proud vzduchu směrem na bočnice vozu. Zpětná zrcátka jsou redukována na své nejjednodušší vyjádření a uchycena jsou pomocí páru profilovaných trubek. Stejně jako všechny ostatní prvky mají jediný cíl: usnadňovat průchod vzduchem ve prospěch snížení spotřeby paliva.
Schůdky do kabiny jakož i kola tahače jsou v tomtéž duchu zakryta. V úrovni kabiny činí sklon čelního skla v místě designéry nazývaném jako “Sloupek A” 12°. Tato hodnota nabízí nejlepší aerodynamický kompromis. Na konci je sklo lehce vychýleno, aby bylo zdůrazněno dynamické vzezření kamionu. « ,,Naším přáním je, aby již z prvního pohledu bylo zřejmé, že všechny prvky tohoto vozidla byly vyvinuty tak, aby byly co nejlehčí, efektivní a aerodynamické,” upřesňuje Hervé Bertrand.

Aerodynamika kamionu se však neomezuje pouze na tahač. Návěs hraje klíčovou roli. V rámci svých předchozích výzkumných projektů, jako byl Optifuel Lab, představila společnost Renault Trucks koncept návěsu s klenutou střechou, přibližující se svým tvarem kapce vody, a s bočními plentami zakrývajícími všechna kola a zadními deflektory. Dále bylo podrobně promyšleno propojení tahače a návěsu, neboť v prostoru mezi nimi vznikají významné turbulence. « Za účelem maximální redukce turbulencí jsme vyvinuli systém ovladatelných bočních plent,” vysvětluje ředitel designu společnosti Renault Trucks,,,je-li vozidlo na dálnici, tvoří kabina jediný díl s návěsem. Naopak při nízkých rychlostech, kdy již nejsou potřeba, se plenty za účelem usnadnění manévrování s kamionem zatahují.”
Přestože se jedná o skutečný pracovní nástroj, který je synonymem efektivity, spolehlivosti a redukce spotřeby, není nutné pohlížet na CX/03 jako na chladný stroj. « ,,Nechtěli jsme, aby vážnost vytlačila vášeň, ” vzpomíná Hervé Bertrand, ,,s cílem přinést trochu tepla jsme se rozhodli umístit na bok kabiny hliníkovou destičku s červeným odstínem. Červená je totiž přece barva vášně a současně je i barvou společnosti Renault Trucks. »

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a kopřivnická TATRA TRUCKS představí své výrobky a služby ve společné expozici na veletrhu IDET 2021

Brněnské výstaviště bude ve dnech 6. až 8. října hostit veletrh obranných a bezpečnostních technologií IDET 2021. Tradičně na něm nebude chybět společná expozice firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a společnosti TATRA TRUCKS, která na stánku 035 v pavilonu P … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno