Světový rekord s hybridním nákladním vozem Mean Green
Organizace FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) potvrdila světový rekord dosažený při jízdě Boije Ovebrinka s hybridním nákladním vozem Mean Green. Jmenovaný obdržel v sobotu 19. listopadu diplom od Švédské federace automobilového sportu, který potvrzuje dosažení rychlostního rekordu a který byl vydán při příležitosti oslavy 75. výročí FIA, konané ve Stockholmu.
„Je to historicky významný počin a já se cítím poctěn a jsem hrdý na to, že jsem tento diplom obdržel,“ řekl Boije Ovebrink. „Žádný rekord nemůžete pokládat za zcela reálný, dokud ve své ruce nemáte diplom. Tento světový rekord je výsledkem vynikající týmové spolupráce mezi mnou a inženýry společnosti Volvo. Všichni jsme opravdovými nadšenci.“
Bylo to 28. června loňského roku, když Boije Ovebrink s vozem Mean Green na letišti ve švédském Hultsfredu světový rekord překonal. Už předtím často prohlašoval, že Mean Green je nejrychlejší hybridní nákladní vůz na světě, a nyní získal oficiální potvrzení toho, že tomu tak skutečně je.
Při prvním rekordu, při sprintu na 500 m z místa, mu byla naměřena rychlost 115,347 km/h, zatímco při druhém, při jízdě na 1 000 metrů s pevným startem, byla zaznamenána průměrná rychlost 152,252 km/h. Boije Ovebrink je už držitelem světového rekordu na kilometr s pevným startem pro nákladní vozy s konvenčním vznětovým pohonem, a to s průměrnou rychlostí 166,698 km/h. Jeho konečná rychlost při všech rekordních jízdách přesahovala 250 km/h
Nutno ještě poznamenat, že Boije Overbrink svádí stále souboj na dálku s naším Davidem Vršeckým. Přestože se nemohli potkal spolu na trati v rámci závodů okruhových tahačů, neboť Boije Overbrink který jezdil jak s vozem MAN tak především s nosatým Volvem VN skončil se závodní kariérou před nástupem našeho Davida Vršeckého. Navzájem se přetahovali o rychlostní rekordy v závodních tahačích s klasickým vznětovým motorem.
Poslední rekord ustanovil loni právě David Vršecký po několika smolných pokusech na okruzích v Německu.
Boije Overbrink tímto rekordem na voze s hybridním rekordem tak otevřel další pole pro vzájemné zápolení. Uvidíme, zda bude výzva přijata dalšími závodníky či přímo naším Davidem Vršeckým.