Isuzu řady F – tisková zpráva

ISUZU řada F Isuzu řady F – původní tisková zpráva

Isuzu řady F – kompletní tisková zpráva a produktové listy ke stažení

Celosvětový bestseller vstupuje na český trh

Nejstarší a největší japonský výrobce užitkových automobilů Isuzu Motors přiváží do České republiky svůj další bestseller – střední třídu nákladních automobilů Isuzu řady F v hmotnostním rozpětí 10 až 12 tun. Po celosvětově nejprodávanějším nákladním vozidle, řadě N, která se na českém trhu představila v loňském roce, uvádí Isuzu Trucks Czech Republic na trh novinku, která rozšiřuje nabídku o vozidla s celkovou hmotností 10, 11 a 12 tun. Paleta nákladních automobilů Isuzu tak nyní pokrývá hmotnostní spektrum 3,5 až 12 tun.

Společnost Isuzu Motors byla založena v roce 1916 a v daném odvětví se může pochlubit vůbec nejdelší historií ze všech japonských značek. Dosud vyrobila více než 26 milionů nákladních automobilů a v kategorii vozidel 6 až 16 tun celkové hmotnosti je zcela jednoznačně celosvětovým lídrem. Nejmenší řada N s celkovou hmotností 3,5 až 9 tun (v ČR 3,5 až 7,5 t) patří mezi nejprodávanější nákladní automobily na světě s roční produkcí přes 200 tisíc vozidel. Na začátku roku 2010 vyrobila automobilka už pětimiliontý vůz této řady.

Novinka na českém trhu, Isuzu řady F, se stylisticky i koncepčně hrdě hlásí ke svému menšímu sourozenci. Vozidla sdílejí nejen řadu komponent, ale zejména základní myšlenku jednoduchého, robustního a efektivního nákladního automobilu vyznačujícího se vysokou odolností a nízkými provozními náklady. Celosvětovou oblibu si vozidla Isuzu vysloužila také díky dnes již proslulé kvalitě a špičkovému dílenskému zpracování. Drtivá většina komponent je vyráběná přímo v Japonsku za využití těch nejmodernějších technologií a postupů.

Modelovou řadu F tvoří trojice modelů ISUZU F10, F11 a F12 o celkové hmotnosti 10, 11 a 12 tun. Dvojice lehčích variant je nabízena se čtyřmi rozvory náprav od 3410 do 4990 mm a karosovatelnou délkou 5050 až 7420 mm. Dvanáctitunový model pak nabízí volbu jednoho ze tří rozvorů v rozmezí 3790 až 4990 mm přičemž karosovatelná délka dosahuje 5622 až 7422. Verze F10 a F11 se mohou pochlubit největší užitečnou hmotností i nejvýkonnějším motorem v daném segmentu.

Moderní a funkční kabina nabízí řidiči velmi příjemné a prostorné pracovní prostředí. Vnitřní prostor, jako i nabídka standardních prvků výbavy přitom v mnohém předčí i řadu na trhu dobře zavedených konkurentů. V základní výbavě řady F nalezneme například autorádio s CD/MP3 přehrávačem s rozhraním Bluetooth a barevným dotykovým displejem, couvací kameru, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, tempomat nebo dvojici čelních airbagů.

K pohonu verzí F10 a F11 slouží vysoce moderní čtyřválcový agregát s přímým vstřikem paliva o objemu 5,2 l a výkonu 150 kW (637 Nm). Provedení F12 pak využívá šestiválcovou pohonnou jednotku shodné koncepce, ovšem o větším zdvihovém objemu 7,8 l a výkonu 177 kW (706 Nm). Všechny motory již v základní specifikaci plní emisní normu Euro 5/EEV díky recirkulaci výfukových plynů EGR a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. Motory tedy ke svému provozu nepotřebují přídavné aditivum AdBlue, což je činí uživatelsky jednoduššími a hospodárnějšími. O přenos výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka, případně automatizovaná převodovka Neestronic2 s možností sekvenční volby převodových stupňů (pro modely F10 a F11). Spolu s automatizovanou převodovkou je dodáván také asistenční systém rozjezdu do kopce HSA a protiprokluzový systém ASR. Modely Isuzu řady F jsou standardně dodávané s odpružením listovými pružinami, verzi F12 však lze vybavit i pneumatickým odpružením s automatickým nastavením výšky.

Značka Isuzu Trucks vstoupila na český trh v loňském roce, a to prostřednictvím svého nejmenšího modelu s celkovou hmotností 3,5 až 7,5 t. Novinka rozšiřuje nabídku značky Isuzu Trucks o vozidla velmi žádaného a atraktivního segmentu 10 až 12 tun. Generální ředitel Isuzu Trucks Czech Republic, Ing. Antonín Růžička při příležitosti uvedení řady F na český trh poznamenal: „S řadou F se naše současná nabídka vozidel od 3,5 do 7,5t rozšiřuje o nákladní vozidla o celkové hmotnosti 10, 11 a 12t. Stejně jako řada N i vozidla řady F se vyznačují jednoduchou a robustní konstrukcí, vynikající manévrovatelností, dlouhou životností, výjimečnou spolehlivostí a nízkými provozními náklady. Vážní zájemci o nákup si mohou nákladní vozy ISUZU dokonce vyzkoušet přímo v podmínkách jejich podnikání. Mezi předváděcími vozy máme např. valník s plachtou a spací nástavbou, izotermickou skříň s hydraulickým čelem a nosič kontejnerů. Stačí zavolat na naši informační linku 14222 a domluvit si schůzku s regionálním manažerem.“

Nákladní automobily Isuzu řady F

Isuzu řady F – produktové listy ke stažení v PDF:

ISUZU_Produktove_listy_F10_CZ

ISUZU_Produktove_listy_F11_CZ

ISUZU_Produktove_listy_F12_CR

Isuzu řady F je již na první pohled stylisticky spřízněno s lehkou řadou N. Nejde přitom jen o podobnost vnějšího designu. Vozidla sdílejí řadu komponent a hlavně základní myšlenku jednoduchého, robustního a efektivního nákladního automobilu vyznačujícího se vysokou odolností a nízkými provozními náklady. Kvalitu vozidel zaručuje mimo jiné i výroba většiny komponent včetně kabin, motorů, převodovek a náprav přímo v Japonsku, a to za využití těch nejmodernějších výrobních technologií a postupů. Vozidla řady F jsou dnes nabízena na více než 50 trzích světa. Takto globální produkt musel být zkonstruován s mimořádným důrazem na kvalitu a odolnost. Jedině díky tomuto úsilí může vozidlo obstát i v diametrálně odlišných a mnohdy velmi náročných podmínkách různých koutů světa. Nepřekvapí tak, že prototypy prošly sérií velmi náročných testů, v jejichž rámci ujely vzdálenost srovnatelnou s 33násobkem obvodu zeměkoule. Výsledkem je řada spolehlivých, praktických, uživatelsky vstřícných a bezpečných nákladních automobilů.

Design exteriéru a interiéru, výbava

Design kabiny řady F úzce vychází z řešení použitého u lehčí řady N. Nekomplikované tvary poskytují vozidlům elegantní a přitažlivý vzhled, který zaujme zájemce z různých části světa a často i diametrálně odlišných kultur.  Vozidla přitom působí velmi moderně a funkčně. Ve tvaru kabiny se odráží ohromná snaha konstruktérů a designérů o dosažení pokud možno co největšího a nejlépe využitelného vnitřního prostoru, vysoké uživatelské vstřícnosti, avšak při zachování těch nejlepších aerodynamických vlastností. Vnitřní prostor jako i nabídka standardních prvků výbavy v mnohém předčí řadu na trhu dobře etablovaných konkurentů považovaných za lídry segmentu.

Svými vnějšími rozměry, tedy délkou 1730 mm a šířkou 2195 mm, se kabina řady F řadí mezi vedoucí představitele segmentu. Pravidelné tvary kabiny a bohaté prosklení zaručují řidiči výborný výhled z vozidla. Ten lze v případě některých nástaveb zlepšit volbou příplatkového zadního okna. Koncepce kabiny sleduje také vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti při nastupování nebo vystupování. Široké dveře otevírající se v úhlu až 90˚ otevírají nadprůměrně velkorysý vstupní otvor opatřený širokou stupačkou a pevným ocelovým vnitřním madlem. Vnější kliky dveří jsou navrženy tak, aby byly snadno uchopitelné i v rukavicích.

Dlouhá a široká kabina nabízí dostatek prostoru pro tři dospělé osoby. Opěradlo prostředního sedadla lze snadno sklopit a vytvořit tak prakticky stoleček s dvojicí držáků nápojů. Pod plochou stolečku se navíc nachází praktický úložný prostor. Cestující mohou využít dvojice výsuvných držáků nápojů na středové části přístrojového panelu. Všechny důležité ovladače a spínače jsou soustředěny v ideálním dosahu řidiče. Ovládání motorové brzdy je situováno na pravé páčce pod volantem, která sdružuje také ovládání stěračů a ostřikování čelního okna. Všechny důležité spínače jsou soustředěné kolem kapličky s kontrolními ukazateli. Jejich poloha v zorném poli řidiče jako i minimální vzdálenost od volantu přispívají k vyšší bezpečnosti. Tato skupina ovladačů zahrnuje spínače předních mlhovek, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, manuální regenerace filtru pevných částic, předehřevu motoru, hlavní spínač tempomatu nebo spínač vnitřní zářivky. Tato zářivka není součástí běžného interiérového osvětlení. Je situována samostatně uprostřed stropu a slouží při potřebě silnějšího zdroje světla.

Ve středové části přístrojového panelu se v ideálním dosahu řidiče nachází autorádio s RDS, CD/MP3 přehrávačem a rozhraním Bluetooth. Rozměrný barevný dotykový LCD displej velikosti 2 DIN autorádia slouží také jako obrazovka zprostředkovávající obraz za vozidlem snímaný couvací kamerou. Pod přehrávačem je umístěná skupina ovladačů ventilace případně klimatizace, dále ovládání vnějších zpětných zrcátek, spínač výstražných blikačů, cigaretový zapalovač či držák pro uložení kreditní/parkovací karty. V těchto místech se nachází také čtveřice volných pozic pro spínače doplňkových funkcí vozidla či nástavby. Vpravo od přehrávače je umístěn digitální tachograf.

Vozidla řady F12 jsou vybavena vzduchově odpruženým a anatomicky velmi dobře tvarovaným sedadlem značky Isringhausen s všestranným nastavením včetně sklonu sedáku, výšky sedadla nebo bederní opěrky. Všechna sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy, na krajních místech i s možností výškového nastavení. Možnosti nastavení sedadla řidiče, sklonu či výšky volantu, dovolují nalezení skutečně optimální pozice za volantem.

Standardní výbava vozidel řady F je v daném segmentu nadprůměrně bohatá. Všechny verze řady F zahrnují v základu audiosystém s RDS a CD/MP3 přehrávačem, rozhraní pro Bluetooth, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, tónovaná skla, zářivku v kabině, palubní počítač, couvací kameru s barevným displejem a tempomat. Neméně zajímavá je také paleta prvků aktivní či pasivní bezpečnosti. V základní výbavě tak nechybí přední mlhovky, dvojice čelních airbagů a bezpečnostní pásy na všech sedadlech – krajní s předpínači a omezovači zatížení. Z příplatkových prvků zaslouží pozornost navigace, klimatizace, nezávislý ochlazovač nebo nezávislé horkovzdušné topení.

Řada F je vybavena palubním informačním systémem zobrazujícím široký rozsah informací o provozu či údržbě: denní a celkovou spotřebu paliva; stav filtru pevných částic a postup jeho regenerace; voltmetr, hodiny s datem, počítač motohodin, varování při dosažení přednastavené rychlosti a také ovladač intenzity podsvětlení přístrojů. Data údržby obsahují informace o intervalech výměny motorového oleje a filtru, oleje v převodovce a diferenciálu, oleje ve spojce automatizované převodovky, palivového filtru, hydraulické kapaliny posilovače řízení, či záměny pneumatik. Používáním tohoto systému je možno zkontrolovat aktuální stav vozidla a získat řadu informací o jeho provozu.

Modely řady Isuzu F

Modelovou řadu Isuzu řady F tvoří tři základní provedení dle celkové hmotnosti – F10 (celková hmotnost 10 t), F11 (celková hmotnost 11 t) a F12 (celková hmotnost 12 t). Dvojice lehčích variant je nabízena se čtyřmi rozvory náprav 3410, 4060, 4660 a 4990 mm. Celková délka podvozků se pak v závislosti na použitém rozvoru pohybuje od 6620 do 8390 mm, přičemž maximální karosovatelná délka je 5050 až 7420 mm. Model F11 se současně chlubí největší užitečnou hmotností mezi konkurenčními modely na trhu – 7555 kg. Vysoce nadprůměrný je tento model také z hlediska použité motorizace, čtyřválec o výkonu 205 k, představuje v daném segmentu vozidel 10 až 11 t nejvýkonnější pohonnou jednotku.

Vlajková loď značky Isuzu Trucks, model F12 je nabízena s trojicí rozvorů náprav 3790, 4360 a 4990 mm, přičemž délka podvozků dosahuje 6620 až 8390 mm a maximální délka nástavby se pohybuje v rozmezí 5622 až 7422 mm. Užitečná hmotnost se u této verze pohybuje od 7830 kg do 7960 kg.

Hnací ústrojí řady F

Modelová řada Isuzu řady F využívá podobně jako modely N série výhradně motory z produkce Isuzu Motors. V tomto směru je nutné zdůraznit, že Isuzu je celosvětově největším výrobcem vznětových motorů a jeho pohonné jednotky nalezneme v nejrůznějších strojích a zařízeních. Isuzu pak zajišťuje dodávky motorů i pro řadu dalších automobilových značek.

Verze Isuzu F10 a F11 využívají shodnou pohonnou jednotku, a sice vznětový přeplňovaný čtyřválec s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor o objemu 5,2 l dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (205 k) při 2600 ot./min. a točivého momentu 637 Nm při 1600 ot./min.

Dvanáctitunový model F12 je pak opatřen vznětovým přeplňovaným řadovým šestiválcem s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Tato pohonná jednotka o zdvihovém objemu 7,8 l dosahuje nejvyššího výkonu 177 kW (240 k) při 2600 ot./min. a její točivý moment dosahuje svého maxima na hodnotě 706 Nm při 1600 ot./min. Jak čtyřválcový, tak i šestiválcový motor splňují již v základní konfiguraci emisní normu Euro 5/EEV, a to díky systému recirkulace výfukových plynů EGR a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. K plnění přísných norem Euro 5/EEV tedy motory řady F nevyžadují přídavné aditivum AdBlue, což provozovateli přináší výhodu větší hospodárnosti provozu i jednoduššího provozu.

Všechny verze využívají manuální, tedy přímo řazenou, plně synchronizovanou šestistupňovou převodovku vlastní konstrukce Isuzu s rozsahem převodových stupňů 6,615 až 0,722. Modely Isuzu F10 a F11 disponují celkovým převodem nápravy 4,875, dvanáctituna F12 má stálý převod 4,33. O přenos výkonu se stará jednokotoučová suchá spojka s automatickým seřizováním. U modelů F10 a F11 lze v rámci příplatkové výbavy zvolit také automatizovanou převodovku Neestronic2 s elektromagnetickým řazením a vícelamelovou spojkou kombinovanou s hydrodynamickou spojkou. Tato inteligentní převodovka umožňuje jak plně samočinný režim, tak manuální sekvenční volbu jednotlivých převodových stupňů řidičem, ovšem bez použití spojkového pedálu. Tato převodovka vychází z klasické šestistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní, která je standardně nabízená u všech modelů řady F. Řídicí jednotka převodovky snižuje ve srovnání s klasickou manuální nebo běžnou samočinnou převodovkou spotřebu paliva. Nespornou výhodou je díky eliminaci chyb řidiče i delší životnost převodovky a spojky. Velmi přesně řízená vícelamelová spojka, jako i optimalizovaný software řídicí jednotky umožňují velmi krátkou dobu přeřazení. Lehké olejové čerpadlo s hliníkovou skříní snižuje spotřebu paliva a pohotovostní hmotnost. Výhodou je jednoduchost řešení, nízké pořizovací náklady i náklady na údržbu, vše je velmi podobné jako u manuální převodovky. Vozidla řady F vybavená převodovkou Neestronic2 obsahují ve standardu také asistenční systém pro rozjezd do kopce HSA.

Podvozek a zavěšení kol

Základem podvozku, dodávaného výhradně se znakem náprav 4×2, je nýtovaný a šroubovaný ocelový rám o šířce 840 mm, který nese přední tuhou nápravu s nápravnicí profilu I a zadní tuhou nápravu typu full-floating (uložení na mostu). O odpružení se starají listové pružiny s kapalinovými tlumiči pérování a stabilizátorem na přední nápravě. Modely Isuzu F12 jsou standardně vybavené pneumatickým odpružením se čtyřmi měchy a s možností nastavení výšky. Komfortnější chování podvozku se hodí nejen pro převoz citlivějšího nákladu, ale významně přispívá i k menší únavě řidiče. Díky automatickému nastavení výšky zůstává náklad vždy ve vodorovné poloze. Výšku lze ovládat i manuálně dálkovým ovladačem z kabiny řidiče.

Brzdovou soustavu tvoří hydraulický dvouokruhový systém se vzduchovým posilovačem, ABS, výfukovou brzdou a ruční brzdou působící na zadní kola. U převodovky Neestronic2 je součástí také protiprokluzový systém ASR a asistent rozjezdu do kopce HSA. Všechny modely Isuzu řady F mají bubnové brzdy vpředu i vzadu. Ačkoliv řada konkurentů využívá kotoučových brzd na předních nebo dokonce všech kolech, Isuzu zůstává s ohledem na větší životnost, provozní náklady a odolnost v špinavějším a drsnějším prostředí věrno bubnovým brzdám na obou nápravách. I to demonstruje povahu řady F – robustnost a odolnost za všech podmínek. Řízení je vybaveno posilovačem a standardně disponuje možností osového a výškového nastavení sloupku volantu.

Aktivní a pasivní bezpečnost řady F

Při konstrukci vozidel řady F byl kladen velký důraz i na jejich bezpečnost. Kromě mimořádně pevné kabiny jsou modely řady F vybavené řadou prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Mnohé z nich patří i u renomovaných a na trhu zavedených značek k nadstandardní výbavě. Všechny modely Isuzu řady F jsou vybaveny ochranou proti podjetí vpředu i vzadu, což přispívá především k ochraně ostatních účastníků provozu.

Kabina má konstrukci z uzavřených profilů v oblasti prahů, což snižuje celkovou hmotnost a současně zvyšuje tuhost celku. Zesílené čelní výztuhy kabiny sahají od spodního okraje čelního okna až po podlahu a přispívají i k snížení deformací při čelním nárazu. Spodní rám spojující kabinu s rámem podvozku je vyroben z vysokopevnostní oceli, je tedy lehký a mimořádně pevný. Přední část rámu má konstrukci z uzavřených profilů ve směru od strany ke straně pro dostatečnou odolnost a tuhost kabiny. Podélné nosníky rámu jsou také vyrobeny v uzavřených sekcích. V bočních dveřích jsou integrované boční hliníkové výztuhy. Isuzu řady F je ve standardu nabízeno se dvěma čelními airbagy, přičemž součástí koncepce ochrany cestujících jsou i předpínače a omezovače zatížení na obou krajních bezpečnostních pásech.

Všechna vozidla řady F jsou standardně vybavena protiblokovacím systémem brzd ABS, v kombinaci s automatizovanou převodovkou Neestronic2 také protiprokluzovým systémem ASR a asistentem rozjezdu do kopce HSA.

Možnosti příplatkové výbavy

Z řady doplňků řady F zaslouží pozornost přídavná nádrž paliva o objemu 140 litrů (případně nahrazení původní nádrže nádrží o objemu 400 litrů), střešní spoiler s nápisem Isuzu, držák přídavného pohonu od motoru (např. kompresoru chladící nástavby), nebo tažné zařízení (ISO koule nebo čep). Objednat lze také pomocný pohon od převodovky PTO s převodovým poměrem 1:1 nebo 1:0,85 nebo spací nástavbu o šířce 2300 mm a výšce 900 mm. Zvolit lze také 90 barevných nemetalických a 50 metalických odstínů karoserie.

Společnost Isuzu Motors je největším japonským výrobcem nákladních vozů. Byla založena v roce 1916 a má nejdelší historii ze všech japonských značek v tomto odvětví.

Isuzu je také jednou z nejprodávanějších značek ve své třídě na více než 20 trzích, od Japonska po Spojené státy americké a Austrálii. Vozidla řady N a F patří mezi nejprodávanější modely nákladních vozidel na světě a jsou nabízeny na více než 164 trzích.

Společnost Isuzu se specializuje také na konstrukci a výrobu vlastních dieselových motorů. O vysoké technologické úrovni i kvalitě dieselových motorů Isuzu svědčí i skutečnost, že společnost je v současnosti největším světovým producentem vznětových motorů s produkcí až 16 milionů jednotek (údaj z roku 2003). Isuzu dodává vznětové motory spolu s převodovkami také řadě jiných výrobců v Evropě, USA i Japonsku.

Isuzu Trucks Czech Republic, s.r.o.,

 
Novinky, Technika , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Big Shock balí na Dakar i s motorkářem Brabcem

15.11.2017 proběhla oficiální tisková konference našeho týmu BIG SHOCK RACING k Dakaru 2018. Představeno bylo hned několik novinek, jako je nový motor ve Frantovi, nové doprovodné vozidlo MINI Countryman SD v týmových barvách nebo třeba týmové hodinky značky PRIM od Elton hodinářská a. s., které půjdou do prodeje pro veřejnost! Vše můžete vidět na fotkách, které se vážně povedly.

číst dále »

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Už jen několik dnů zbývá do reálného odjezdu na Rally Dakar. Program teď plní týmové prezentace a představení posádek pro nový ročník věhlasné rally. Ta sice startuje až v lednu, ale poslední listopadový víkend odplouvá veškerá technika do Jižní Ameriky. Severočeský konstruktérský tým MKR Technology do boje o beduína vysílá trojici závodních kamionů, které budou pilotovat holandští jezdci. Na palubě ale nebude chybět ani domácí zástupce, Roudničan Daniel Kozlovský.

číst dále »

Silniční vlaky Scania v Brazílii

Scania v Brazílii uvedla na trh vozidlo Super Road R 620 6 × 4, vybavené motorem V8. Souprava tahače s přívěsy je vybavena nejméně 11 nápravami pro nosnost až 91 tun.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno