Jeřáby TEREX CC2800-1 a raketoplán Discovery

Poslední cesta raketoplánu Discovery

Po té, co americká vesmírná agentura NASA oficiálně oznámila ukončení projektu raketoplánů, čekala na poslední aktivní raketoplán Dicovery už jen poslední cesta na čestné místo muzea.
Historie raketoplánu Discovery se začala psát 30.srpna 1984 a během své služby absolvoval 38 úspěšných vesmírných misí přičemž nalétal něco přes 150 miliónů kilometrů.
Na ty poslední pozemské už bylo ale potřeba speciální přepravy na zádech Boingu 747 NSS a pro nákládku a vykládku byly použity dva super jeřáby Terex CC 2800-1.
Pásové jeřáby Terex CC 2800-1 sami o sobě představují značnou logistickou přípravu na převoz jednotlivých součástí celku, který pak disponuje úctyhodnými parametry.
Sestava jeřábů je variabilní dle konkrétně zadané práce, takže mimo základny jež může být pevná či na pásovém podvozku, je volba délky výložníku, pomocného výložníku a použitého protizávaží. Jeřáby jsou schopny zvedat břemena o hmotnostech 600 – 660 tun v rádiusu 10 metrů, či zvedat do výšky 60 metrů a s rádiusem až 35 metrů.
Tříměsíční příprava pro práci pro NASA obnášela denní telefonáty s pracovníky vesmírné agentury a přesné plánování akce.
Raketoplán Discovery vážící 89 085 kg musel být nasazen a sejmut z trupu Boingu 747 NSS s maximální přesností a tak aby byl co nejméně omezen provos letiště.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Tomeček by rád letos jel na Dakar i do Dakaru

Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos si naplánoval, že během jednoho roku pojede na Dakar i do Dakaru. V lednu úspěšně zvládl první štaci, Dakar Rally v Saúdské Arábii. Pokračovat měl v březnu na Africa Eco … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno