Jochen Hahn světu představil svůj závodní speciál pro letošní sezónu. Nový nástroj se značkou IVECO na sebe vzal podobu aktuální modelové řady S-Way a nutno uznat, že grafické provedení je velmi zdařilé. Představení bylo původně plánované na předsezónní testování na mosteckém autodromu, kam se poslední roky sjíždějí týmy na poslední doladění techniky. I letos mělo být před velikonocemi k vidění skoro celé startovní pole čtrnácti závodních týmů, ale všichni víme jak to skončilo. Na okruh se dostal v omezeném počtu nedávno jen domácí tým Buggyra. Vozy Jochena Hahna jsou také vždy výkonné ať už to bylo se značkou MAN, se kterou získal mistrovský tripl, či IVECO a jeho loňský další titul mistra Evropy. Po dominanci značky MAN, jež dlouhá léta závodům kralovala a v továrně bylo vývojové oddělení specializující se právě na závodní vozy pro Dakar a Truck racing, je poslední roky znát nástup italského výrobce, pod kterým jezdí také Stepfanie Halm či René Reinert a André Kursim. Letos by spolu s Jochenem měl jezdit i jeho syn, tedy další mladá krev, spolu s mladým Teo Calvetem a Aliyyah Koloc reprezentující domácí závodní stáj Buggyra Racing. Zatím stále musejí čekat na průběh uvolňování nouzových opatření a čas, kdy se budou moci postavit na závodní trať a ukázat, co dokáží oni a nové závodní stroje.
Nedávno jsme psali o tom, že motoristický sport se nevzdává a na rozdíl od ostatních společenských akcí, neruší závody, pouze přesouvá termíny do podzimu. O to smutnější je nová informace o zrušeném závodě na německém Nürburgring, který je vždy vrcholem sezóny a mekou truck racingu se statisícovou účastí diváků (co bude nejspíše ten důvod). Paradoxně by se tak mohly odjet závody v lokalitách s menší návštěvností.
Prozatímní kalendář závodů s termíny, které ještě čekají na potvrzení od FIA vypadá dnes takto:
- Slovakiaring: 6-7 červenec
- Hungaroring: 13-14 červenec*
- Most: 29-30 srpen
- Zolder: 12-13 září
- Jarama: 26-27 září*
- Le Mans: 3-4 říjen*
- Misano: 14-15 listopad*
*čeká na potvrzení FIA