Kde se vzal SACÍ BAGR?

Sací, nebo Bagr? Prostě Sací bagr.

Termín sací bagr je takové neobvyklé slovní spojení. Historicky přece známe SACÍ vozidla (kdysi známá spíše jako h..ocucy) a potom také BAGRY, což jsou přece zemní stroje pro mechanickou těžbu zemin. Ale co jsou “SACÍ BAGRY”?!
Termín vzniknul v ČR v letech devadesátých minulého století. Jde o záměrné spojení dvou základních charakteristik tohoto zvláštního stroje – umí sát (a to velmi dobře) – proto SACÍ a vysaje i materiály, které běžné cisternové vozy zkrátka neusají nebo sát nemohou – proto BAGR.

Co všechno sací bagr umí?

Nasávat materiály tekuté, polotekuté (kaly), sypké i prašné a to z hloubek až 80 metrů a vzdáleností až 300 metrů!
Vyfoukávat sypké materiály (třeba i kačírek) z cisterny do cílového umístění a to i nad 100 metrů a výšky nad 20 metrů!
S těžebním ramenem provádět výkopové práce.
S dalšími volitelnými funkcemi pak také balit např. volně ložené materiály do big-bagů, bezprašně a bez skrápění zametat komunikace, zdrsňovat povrch vozovek a přistávacích ploch atd.
JE TO NAPROSTO UNIVERZÁLNÍ STROJ!

Jak je možné, že vše níže uvedené tento stroj dokáže?

Základním rozdílem mezi sacími vozidly s vývěvovými systémy a sacími bagry s instalovanými rootsovými dmychadly (blowery) či screw kompresory je ten, že zatímco sací vozidla jsou určena pouze pro sání mokrých materiálů a sají pouze podtlakově, sací bagry sají mokré i suché materiály, přičemž v extrémních aplikacích používají pneumatického efektu sání – STEJNĚ JAKO VYSAVAČ V DOMÁCNOSTI, ovšem s kapánek vyšším výkonem – 9000 m3 vzduchu hodinově! Stroj tak nasává vzduch a ten tak uděluje materiálu, který se ocitne u sací koncovky, obrovskou rychlost. Materiál je pak unášen skrze hadice vzduchem až do cisterny vozidla. S udělenou obrovskou kinetickou energií je to hračka!

 
Novinky, Technika Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První prázdninový víkend je nabitý akcemi

Začátek prázdnin je ve znamení závodu kamiónů a to jak na okruzích, tak v terénu. Po dvouleté přestávce se na Slovakiaring vrací evropský šampionát ETRC – závod tahačů na okruzích. O další cenné body bude bojovat i náš Adam Lacko, kterému … Číst dále →

číst dále »

Premiéra nových elektrických vozidel Scania: S dojezdem až 350 kilometrů vyhoví regionální přepravě

Scania představuje kompletní čistě elektrické řešení pro regionální dálkovou přepravu. Výkon, dojezd a rychlost dobíjení umožňují bezproblémový každodenní provoz. Scania pokračuje na své cestě elektrifikace, aby ve spolupráci se zákazníky dosáhla stanovených vědecky podložených cílů pro snížení emisí CO2. Věrna … Číst dále →

číst dále »

Nový bezpečnostní systém pro zvýšení ochrany zranitelných účastníků silničního provozu

Společnost Volvo Trucks nyní zavádí nový bezpečnostní systém, který detekuje ostatní účastníky silničního provozu vjíždějící do mrtvého úhlu na obou stranách vozidla. V rušných dopravních situacích je i pro nejzkušenějšího řidiče obtížné vnímat vše kolem nákladního vozidla. Aby se předešlo … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno