Kde se vzal SACÍ BAGR?

Sací, nebo Bagr? Prostě Sací bagr.

Termín sací bagr je takové neobvyklé slovní spojení. Historicky přece známe SACÍ vozidla (kdysi známá spíše jako h..ocucy) a potom také BAGRY, což jsou přece zemní stroje pro mechanickou těžbu zemin. Ale co jsou “SACÍ BAGRY”?!
Termín vzniknul v ČR v letech devadesátých minulého století. Jde o záměrné spojení dvou základních charakteristik tohoto zvláštního stroje – umí sát (a to velmi dobře) – proto SACÍ a vysaje i materiály, které běžné cisternové vozy zkrátka neusají nebo sát nemohou – proto BAGR.

Co všechno sací bagr umí?

Nasávat materiály tekuté, polotekuté (kaly), sypké i prašné a to z hloubek až 80 metrů a vzdáleností až 300 metrů!
Vyfoukávat sypké materiály (třeba i kačírek) z cisterny do cílového umístění a to i nad 100 metrů a výšky nad 20 metrů!
S těžebním ramenem provádět výkopové práce.
S dalšími volitelnými funkcemi pak také balit např. volně ložené materiály do big-bagů, bezprašně a bez skrápění zametat komunikace, zdrsňovat povrch vozovek a přistávacích ploch atd.
JE TO NAPROSTO UNIVERZÁLNÍ STROJ!

Jak je možné, že vše níže uvedené tento stroj dokáže?

Základním rozdílem mezi sacími vozidly s vývěvovými systémy a sacími bagry s instalovanými rootsovými dmychadly (blowery) či screw kompresory je ten, že zatímco sací vozidla jsou určena pouze pro sání mokrých materiálů a sají pouze podtlakově, sací bagry sají mokré i suché materiály, přičemž v extrémních aplikacích používají pneumatického efektu sání – STEJNĚ JAKO VYSAVAČ V DOMÁCNOSTI, ovšem s kapánek vyšším výkonem – 9000 m3 vzduchu hodinově! Stroj tak nasává vzduch a ten tak uděluje materiálu, který se ocitne u sací koncovky, obrovskou rychlost. Materiál je pak unášen skrze hadice vzduchem až do cisterny vozidla. S udělenou obrovskou kinetickou energií je to hračka!

 
Novinky, Technika Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Tomeček by rád letos jel na Dakar i do Dakaru

Tomáš Tomeček se dakarskému závodění věnuje od roku 1995. Letos si naplánoval, že během jednoho roku pojede na Dakar i do Dakaru. V lednu úspěšně zvládl první štaci, Dakar Rally v Saúdské Arábii. Pokračovat měl v březnu na Africa Eco … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno