Kde se vzal SACÍ BAGR?

Sací, nebo Bagr? Prostě Sací bagr.

Termín sací bagr je takové neobvyklé slovní spojení. Historicky přece známe SACÍ vozidla (kdysi známá spíše jako h..ocucy) a potom také BAGRY, což jsou přece zemní stroje pro mechanickou těžbu zemin. Ale co jsou “SACÍ BAGRY”?!
Termín vzniknul v ČR v letech devadesátých minulého století. Jde o záměrné spojení dvou základních charakteristik tohoto zvláštního stroje – umí sát (a to velmi dobře) – proto SACÍ a vysaje i materiály, které běžné cisternové vozy zkrátka neusají nebo sát nemohou – proto BAGR.

Co všechno sací bagr umí?

Nasávat materiály tekuté, polotekuté (kaly), sypké i prašné a to z hloubek až 80 metrů a vzdáleností až 300 metrů!
Vyfoukávat sypké materiály (třeba i kačírek) z cisterny do cílového umístění a to i nad 100 metrů a výšky nad 20 metrů!
S těžebním ramenem provádět výkopové práce.
S dalšími volitelnými funkcemi pak také balit např. volně ložené materiály do big-bagů, bezprašně a bez skrápění zametat komunikace, zdrsňovat povrch vozovek a přistávacích ploch atd.
JE TO NAPROSTO UNIVERZÁLNÍ STROJ!

Jak je možné, že vše níže uvedené tento stroj dokáže?

Základním rozdílem mezi sacími vozidly s vývěvovými systémy a sacími bagry s instalovanými rootsovými dmychadly (blowery) či screw kompresory je ten, že zatímco sací vozidla jsou určena pouze pro sání mokrých materiálů a sají pouze podtlakově, sací bagry sají mokré i suché materiály, přičemž v extrémních aplikacích používají pneumatického efektu sání – STEJNĚ JAKO VYSAVAČ V DOMÁCNOSTI, ovšem s kapánek vyšším výkonem – 9000 m3 vzduchu hodinově! Stroj tak nasává vzduch a ten tak uděluje materiálu, který se ocitne u sací koncovky, obrovskou rychlost. Materiál je pak unášen skrze hadice vzduchem až do cisterny vozidla. S udělenou obrovskou kinetickou energií je to hračka!

 
Novinky, Technika Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

První na světě: Volvo dodává zákazníkům elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí

nákladních vozidlech používat bezfosilní ocel. První elektrická nákladní vozidla s bezfosilní ocelí jsou nyní dodávána zákazníkům. V září tohoto roku zahájila společnost Volvo Trucks sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel o nosnosti 44 tun* jako první světový výrobce nákladních vozidel, kterému … Číst dále →

číst dále »

Lopraisův recept na dlouhý Dakar 2023: Hlavně klid!

Soutěžní a doprovodná technika Instaforex Loprais Teamu o víkendu zamířila do jihofrancouzského Marseille, kde ji v úterý 29. listopadu čeká první část přejímek před Rally Dakar 2023. Odtud bude po nalodění odeslána do Saúdské Arábie, kde na Silvestra odstartuje pětačtyřicátý … Číst dále →

číst dále »

Scania uvádí novou platformu řadových motorů pro pohonná řešení

Nová generace řadových motorů pro pohonná řešení přináší ještě nižší spotřebu paliva. Nabízejí vysoký výkon na jeden litr zdvihového objemu, výrazně prodlouženou životnost a zásadní snížení emisí CO2. Nová motorová platforma Scania je hotová po deseti letech inovací a vývoje. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno