Lacko psal v Zolderu historii.

 Ve třetím závodě získal Adam Lacko 1000. pohár.
Adam Lacko získal ve třetím závodě v belgickém Zolderu stříbrný pohár, který se pro tým Buggyra rovná historickému milníku. Druhou jízdu z důvodu prasklého kotouče nedokončil. Dále tak v průběžném hodnocení šampionátu zůstává na třetí pozici za dvojicí Hahn, Albacete. Oly Janes dnes zaznamenal desáté a jedenácté místo, a i nadále vládne Grammer Cupu.

SUPERPOLE
Adam Lacko zajel v úvodní kvalifikaci víkendu třetí nejrychlejší čas. „Chtěli jsme vybojovat start z první řady, ale nakonec to o dvě desetiny nevyšlo. První dva sektory měli rychlejší Hahn s Albacetem, poslední zase já. Budu se s tím v závodě muset poprat, snad se mi podaří dostat před Antonia a získat tak důležité body do celkového hodnocení,“ řekl Adam k měřenému tréninku.

Oly Janes dokončil kvalifikaci na dvanácté pozici. „Zolder je velice náročný okruh. Start ze šesté řady beru. Uvidíme, komu v závodě lépe vyjde start a bude šťastnější. Snad se mi podaří probojovat do první desítky,“ doufal Janes.

 

PRVNÍ ZÁVOD
Úřadující vicemistr Evropy odstartoval do první pohárové jízdy ze třetí pozice, na které i závod dokončil. „Jochen překombinoval start a trochu mu to hráblo, takže ztratil výhodu. Chtěl jsem ho předjet, ale bohužel už jsem se tam v první zatáčce nevešel. Ke konci to vypadalo, že bych možná Albaceteho ještě mohl dát, ale nakonec to nevyšlo. I tak jsem s třetí pozicí spokojený.“

Oly Janes přidal do celkového hodnocení už svůj šestnáctý bod za desáté místo. „Cíl, který jsem si dal před startem jsem splnil a jsem v Top 10. Mohlo to být ale ještě lepší. V úvodu závodu jsem se dokázal propracovat na devátou pozici, ale jedno mé zaváhání využil Jenkins a dostal se přede mě. Teď nás čeká druhý závod tak věřím, že svou pozici ještě vylepším.“

DRUHÝ ZÁVOD

Závod číslo dvě musel být z důvodu kolize a překážce na trati hned dvakrát přerušen, nakonec Adam Lacko dojel na páté pozici. „Start se mi hodně povedl a protáhl se na druhou příčku. Za mnou se ale stala nějaká mela a zůstal tam Citignola, takže se závod hned v prvním kole přerušil. Ve druhém startu už si Kiss svou pozici pohlídal a nedoslal jsem se před něj. Po dvou odjetých kolech se ale zase přerušovalo, protože na konci cílové rovinky zastavil Orsini. Třetí start byl podobný tomu předchozímu, bohužel se přede mě dostal Antonio a mně už se nepodařilo vzít si svou pozici zpět,“ komentoval Adam druhou pohárovou jízdu. „S prvním závodem jsem spokojený. V tom druhém to byla škoda. Měl jsem ho dobře rozjetý. Jel jsem už na druhé pozici, ale pak přišly dva restarty a mně už se nepodařilo tak dobře odstartovat. Nedá se nic dělat. Albacete mi dnes lehce odskočil, ale do cíle je ještě daleko. Hned zítra je ve hře dalších 30 bodů, takže rozhodně zabojuju,“ dodal Adam, který v průběžném pořadí šampionátu dál zůstává na třetí pozici se ztrátou osmi bodů na Albaceteho.

Oly Janes zopakoval výsledek z prvního závodu, když dojel opět desátý. „Byl to docela dramatický závod. Hned dvakrát se přerušovalo. Z té první kolize jsem vyvázl jen tak tak, i když jsem musel vyjet mimo trať. S dneškem jsem spokojený. Dvakrát jsem se umístil v Top 10, přidal další body do průběžného hodnocení. Navíc v žebříčku Grammer Cupu jsem opět o kousek navýšil.“

NEDĚLE
SUPER POLE 2
Třetí muž průběžného pořadí Adam Lacko zaznamenal ve druhé kvalifikaci víkendu druhý nejrychlejší čas, když zaostal za suverénem letošní sezony Jochenem Hahnem o pouhou desetinu sekundy. „Jsem spokojený. Oproti včerejšku jsme dokázali ještě zrychlit a Jochenovi jsem docela zatopil. K pole-position chyběl jen kousek. Těším se na závod,“ uvedl Adam.

Oly Janes dokončil měřený trénink čtrnáctý. „Start ze sedmé řady bude ošemetný. Co vše se může stát jsme viděli včera při druhém závodě, kdy jsem se opravdu jen o kousek vyhnul velké kolizi. Dám to toho vše. Věřím, že je v mých silách alespoň vyrovnat výsledek ze včerejška.“

 

TŘETÍ ZÁVOD
Po třetím závodě nastal historický moment. Adam Lacko dojel na druhé pozici a získal tak pro tým Buggyra Racing již 1000. pohár od roku 1993, kdy začínal závodit Martin Koloc. „Ze začátku to vypadalo perfektně. Držel jsem se Jochena. Přemýšlel jsem i nad tím, že ke konci vždy bývám rychlejší, tak bych ho mohl v závěru předjet. Od třetího kola jsem ale začal mít potíže s chlazením brzd. Teplota se šplhala až přes 600°, takže jsem musel pouštět stále víc vody a bylo to nakonec velké drama až do posledního kola, kde už jsem skoro nebyl schopný ani zabrzdit. Nakonec to ale dopadlo dobře, druhé místo je super. Navíc jsem se teď dozvěděl, že to je už historicky tisící pohár pro Buggyru. Je skvělé být u takového jubilea, takže panuje dvojnásobná radost. Ještě nás ale čeká poslední pohárová jízda, kde bych rád načal i novou tisícovku,“ uvedl po závodě spokojený Lacko.

Rodák z Bristolu vylepšil včerejší umístění, když dojel devátý. „Jsem opravdu hodně spokojený. Dal jsem si cíl alespoň vyrovnat včerejší výsledky, a nakonec se mi podařilo dojet ještě výš. Navíc druhé místo v Grammer Cupu se taky počítá.“

K historickému momentu se vyjádřil i zakladatel týmu Buggyra a držitel historicky prvního poháru Martin Koloc. „Je to naprosto skvělý milník a motivace do další práce. Je to trochu i osud, že to vyšlo zrovna na sezonu, kde slavíme výročí 50 let značky BUGGYRA. Rád bych se teď dožil i té dvoutisícovky a pak s klidem předal žezlo dál.“

ČTVRTÝ ZÁVOD
Jako by byl pro Adama belgický okruh prokletý. Od roku 2015 zde již pětkrát v řadě nedokončil všechny čtyři závody. V tom dnešním, posledním, musel odstoupit ve druhém kole z důvodu prasklého brzdového kotouče. „Je to obrovská škoda. To, co jsem na Albaceteho najel ve třetím závodě jsem v tom čtvrtém ztratil. Nedá se nic dělat, to je motorsport. Teď se musíme nachystat na Le Mans a bojovat, co to půjde, protože v Jaramě, na domácím okruhu Antonia, už to bude hodně těžké,“ řekl zklamaný Lacko, který i nadále zůstává na třetí pozici průběžného hodnocení šampionátu.

V závěrečné jízdě dojel Oly Janes jedenáctý. „Byl to boj hned od začátku. V úvodním kole jsem byl poslán mimo trať a musel jsem se vracet zpět z kačírku, takže jsem hodně ztratil. Nakonec jsem zabojoval a podařilo se mi dostat až na dostřel Top 10. To už bylo maximum možného,“ zhodnotil čtvrtou pohárovou jízdu vedoucí muž Grammer Cupu.

 
Novinky , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Scania přidává do své řady 13litrových motorů verzi s výkonem 540 koní

Pátý člen řady špičkových 13litrových motorů Scania Úspora paliva až 2 procenta Ideální pro aplikace citlivé na hmotnost, u nichž je důležitý vysoký výkon Úspora paliva díky nízkému vnitřnímu tření, novému turbodmychadlu a chytrým pomocným systémům   Řada špičkových 13litrových motorů … Číst dále →

číst dále »

MKR Technology pošle na Dakar kvartet kamionů s prvním hybridem na světě

 Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude skutečně mimořádný. Poprvé v historii stáj vyšle kvartet svých závodních kamionů a historicky poprvé bude na nejprestižnějším dálkovém rallye závodě startovat hybridní kamion. Ten při světové premiéře konstruktérská stáj Maria … Číst dále →

číst dále »

Macík po velkém dobrodružství zdolal Rallye du Maroc

 Žlutý kamion týmu Big Shock Racing ve středu odpoledne zaparkoval před cílovou rampou Rallye du Maroc. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vystoupili, unavení ale spokojení, z rozbitého vozu, který je dovezl až do cíle nejnáročnějšího testu před Dakarem 2020. … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno