Logistická společnost DHL v České republice vsadila na vozidla Scania

Logistická společnost DHL v České republice vsadila
na vozidla Scania

Společnost DHL, světový lídr na trhu v odvětví logistiky, v České republice rozšířila svůj vozový park o vozidla Scania R 450. Konkrétně šest nových tahačů si pořídila DHL Supply Chain s.r.o. se sídlem v Pohořelicích na Moravě. Scania uspěla ve výběrovém řízení, které testovalo a srovnávalo vozidla od několika výrobců. Svou roli sehrály provozní náklady, technické zázemí, bezpečnost a kvalita služeb. V neposlední řade se ale potkaly ekologické přístupy obou společností – Scania Ecolution a strategie GoGreen.

„Ecolution je jedinečná soustava služeb, kterou v DHL znají,“ uvedl Marián Černoch, obchodní ředitel Scania Czech Republic. „Funguje také jako platforma, jak komunikovat s řidiči nejenom ve vztahu k spotřebě, ale především k používání vozidla, jak zamezit jeho nesprávnému používaní a omezit servisní výdaje… Je to kombinace produktu, služeb a lidí, kteří jsou kolem toho. Obchodní partneři znají naše vozidla, servisy, lidi – denně se mají na koho obrátit. Staráme se kompletně
o technickou stránku vozidla, jsme schopni vyškolit řidiče, monitorovat řidiče
a nabízet doporučená řešení. To je pro dopravce pomoc.“

O tom, že program Scania Ecolution podporuje celkovou strategii DHL, je přesvědčen také Martin Ćmiel, ředitel transportu DHL Supply Chain: „Je to jeden
z důvodů, který v rámci výběrového řízení hrál roli. Jdeme po spotřebě a po snížení uhlíkové stopy, proto vozidla mají nejenom pneumatiky v souladu s tímto programem, ale mají navíc i mezinápravové spoilery. Důležitý je pro nás také segment bezpečnosti. Rok 2017 je pro DHL rokem bezpečnosti v silniční dopravě. Zaměřujeme se na to a věříme, že i program Scania Ecolution nám dá víc detailnějších informací o tom, jak se chovají řidiči k vozidlu a na trase, jaké mají jízdní návyky, abychom jim mohli dát zpětnou vazbu.“

Ekologie a bezpečnost ale nebyla jediná kritéria výběrového řízení. Společnost Scania zvítězila v komplexním přísném hodnocení a srovnávání. „Od různých dodavatelů jsme měli zapůjčená vozidla, která prošla zátěžovým testem,“ přiblížil Martin Ćmiel, ředitel transportu DHL Supply Chain. „Vybrali jsme pravidelnou práci, kterou jezdíme plně naloženi a srovnávali jsme na stejném úseku za časové období dvou týdnů. Hodnotili jsme s největším důrazem na spotřebu, ale ve výběrovém řízení jsme zohledňovali i další parametry – jak blízko je položený servis našim hlavním tahům, jaká je dojezdová vzdálenost do servisu, jak často musíme do servisu. Máme dobré zkušenosti s týmem v blízkém Brně, který je prozákaznicky orientovaný a proaktivní. V případě zázemí, které má Scania, jsme schopni servisovat i návěsy, nemusíme jezdit separátně, můžeme to zajistit najednou na jednom místě.“

Spolupráci obou společností na českém trhu formuje několikaletá vzájemná zkušenost. „Počátky naší komunikace s DHL se datují možná 6 – 7 let zpátky,“ přiblížil Marián Černoch ze společnosti Scania, „konkrétně s divizí „automotive“, kdy se nám navzdory globální preferenci jiných značek podařilo přesvědčit demonstračními vozidly.“ Pozitivní reference od dopravních firem, které provozovaly vozidla Scania ve své flotile a zároveň spolupracovaly se společností DHL na českém trhu, byly neméně důležité. „Já osobně jsem vždy potěšen, pokud dokážeme vyhovět náročným požadavkům profesionálů, jako jsou bezesporu lidé z DHL, a nabídnout komplexní řešení šité na míru a někdy i předčít očekávání, které dopravní a logistické společnosti od dodavatelů mají. V tomto případě se jistě vymykáme již zmíněným programem Ecolution, který dle mého nemá na českém trhu konkurenci.“

Tahače v korporátních barvách DHL pohání dieselový šestiválcový řadový motor Scania s objemem 13 litrů, splňující emisní normu Euro 6, který se svou spolehlivostí a hospodárností řadí mezi špičkové motory na trhu. Disponují automatickou spojkou, převodovkou Opticruise s retardérem a nezávislou klimatizací. Vozidla jsou určena pro přepravu spotřebního zboží, podílet se budou na přepravě drogerie z výroby
ve Vídni do skladů v polské Ratiboři. DHL v regionu operuje především v rámci území čtyř zemí – Česka, Slovenska, Rakouska a Maďarska. DHL je součástí přední světové poštovní a logistické skupiny Deutsche Post DHL Group skládající se
ze šesti divizí: DHL Express, DHL Parcel, DHL eCommerce, DHL Global Forwarding, DHL Freight a DHL Supply Chain.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nabídka MAN k elektrifikaci dopravy

Zatímco elektrické osobní automobily představují na silnicích stále ještě nepatrnou menšinu, užitkové vozy s alternativními pohony se již v mnoha oblastech etablovaly.

číst dále »

Adam Lacko je mistrem Evropy!

Nový mistr Evropy Adam Lacko dnes spolu s Davidem Vršeckým po roční odmlce opět ovládli Pohár konstruktérů a přidali tak do sbírky týmu BUGGYRA již jedenáctý titul! Adam Lacko, který na svůj premiérový titul v truck racingu čekal 14 let se nakonec dočkal až v kabině BUGGYRY. Jednalo se o triumf z kategorie suverénních, když v průběhu sezóny Adam dosáhl na devatenáct pódiových umístění. Zařadil se tak po bok Gerda Körbera, Markuse Bösigera a Davida Vršeckého, které BUGGYRA dovezla k nejvyšším evropským metám.

číst dále »

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Rally OiLibya startuje. V Maroku opět zabojuje o vítězství i severočeský kamion z dílny MKR Technology. Ten se hodlá pokusit o zlatý hattrick. Uplynulé dva ročníky totiž nezaznamenaly rychlejší kamion než Renault Trucks od konstruktéra Maria Kresse. Po roční pauze chce zlato přivézt holandský pilot Martin van den Brink.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno