Gerard de Rooy v Praze
Jak již bylo avizováno, bojovat na Dakar 2016 pojede Aleš Loprais pod křídly stáje Iveco de Rooy. Ve středu 8.dubna byl celý projekt oficiálně potvrzen na tiskové konferenci v Praze, kam se dostavil mimo Aleše Lopraise a jeho slavného strýce Karla i sám Gerard de Rooy. I on je nositelem slavného jména svého otce Jana, který vítězil na africkém Dakaru v dobách závodění Karla Lopraise. Nyní se tady tato jména dřívějších soupeřů spojují, s cílem svrhnout z trůnu dominující tým Kamaz. Oba jezdci mají již zkušenosti a patří k těm nejrychlejším, takže si mohou navzájem krýt záda a pomoci v krizových situacích. To je také odpověď na otázku, kdo bude jedničkou či dvojkou týmu. Ten lepší.
Aleš se vrací za volant kapotového speciálu a pokusí se navázat tam , kde skončil s Tatrou Jamal a Královnou 69.
Čeká ho květnové dvou týdenní testování v Maroku a podzimní závod Oil Lybia Maroc, kam by dle jeho slov měli mířit i další závodníci, kteří to s Dakarem myslí vážně – po té, co byl opět a nejspíš definitivně zrušen závod Silk Way Rally v Rusku a nekoná se ani avizovaný závod Moskva – Peking.
Kooperace by se neměla týkat jen nadcházejícího ročníku Dakar, ale i dalších akcí a dalších let. Již nyní je jisté, že do Jižní Ameriky vyrazí tři kapotové speciály Iveco Torpedo a probíhají další jednání tak, aby do soutěže zasáhlo celkem pět vozidel.
Na otázku co bude s Tatrou, odpověděl, že by měly existovat dva směry – Dakar a další soutěže či prezentace, tak aby byla využita stávající technika a zároveň, že Královna 69 bude nabídnuta k pronájmu. Doprovodná technika z Frenštátu by měla posloužit i v Maroku a na Dakaru. Servis závodního vozu bude plně v režii stáje de Rooy, tak aby se Aleš mohl stejně jako letos s týmem Veka a vozem MAN soustředit jen na závodění.
I Geradu byla z řad přítomných novinářů položena otázka použití techniky Tatra pro Dakar, ale jak uvedl, současné trasy závody se podobají stále více soutěžím WRC a to nahrává jednoznačně koncepci tuhých náprav. Systém nezávislého uložení náprav zkoušel nizozemský tým ve svých počátcích na vozech GINAF, se kterými závodil. Pokud by se závodilo v Africe, pak by to mělo opodstatnění – těžký, rozbíjecí terén.
Vozy Iveco Torpedo prošly modernizací a budou mít i dobré piloty, takže uvidíme,jak se podaří splnit předsevzaté cíle. Musíme si také počkat na jména třetí posádky Iveca a případných dalších posádek vozů Iveco.