Macík i Karel jsou po dni volna připravení na maraton

Ha´il, 9. 1. 2021 – V sobotu dakarská karavana parkovala nedaleko saudskoarabského města Ha´il. Na programu byl zasloužený den volna. V bivaku týmu Big Shock! Racing se ale rozhodně neodpočívalo. I když má posádka Martina Macíka zatím Dakar výborně rozjetý, momentálně drží 4. celkové místo, bylo potřeba chystat se na druhou část soutěže. Nejvíce napilno proto měli mechanici. Ti celý den servisovali Karla, týmový závodní kamion, před následující maratonskou etapou. Právě 7. etapa bude pravděpodobně nejrizikovějším úsekem letošní dálkové rally, která je oproti předchozímu ročníku daleko náročnější. Svědčí o tom i fakt, že z více než 320 vozidel na startu jich do 7. etapy vyjede už jen 230.      

Karel se po dni volna zase blýská

Sobota byla věnována přípravě na druhou polovinu Dakaru. Pilot Martin Macík a navigátor František Tomášek dostali příležitost pořádně se vyspat, trochu si odpočinout, provést úklid a zvládnout všechny další činnosti, na které při závodě nezbývá čas. Ale palubní mechanik David Švanda už od brzkého rána spolu s ostatními mechaniky řešil servis. Největší péči si totiž během dne volna užíval týmový kamion Karel. Mechanici mu vyměnili v podstatě všechny pohyblivé části. „Na nápravách měníme zásadní části, které nejvíc trpí a mohly by prasknout. Všechna pera, všechny tlumiče i čepy, veškerá uložení, která jsou na nápravách vpředu i vzadu. Samozřejmě, nové jsou i pneumatiky. Kompletně prohlížíme motor. Ten má i nové turbo. Měníme všechny oleje, naštěstí máme zásoby od Champion Lubes. Na motoru řešíme i uložení napínacích kladek, řemen a tak dále,“ vyjmenovává palubní mechanik David Švanda. A mechanici jsou dnes extrémně pečliví, protože vědí, že zítra po etapě bude David na večerní servis sám. V plánu je totiž maratonská etapa.    

Příprava na obávanou maratonskou etapu

Maratónská etapa na závodníky čeká hned po dni volna, v neděli. A právě v této části Dakaru, kdy posádky spí mimo bivak a kompletní servis musejí zvládnout svépomocí, se většinou začíná definitivně lámat chleba. „Myslím, že maratonské etapy často ovlivňují vývoj závodu. Většinou náskoky nebo ztráty, které zde vznikají, bývají tak velké, že se začne rýsovat pódium a umístění týmů v rámci celé soutěže. I když rozhodnout se samozřejmě může i v poslední etapě,“ říká David Pabiška, týmový manažer. Proto je tak důležité, aby mechanici během volného dne dobře vyladili závodní stroje. Všichni v týmu Big Shock! Racing doufají, že náhradní díly během maratónské etapy nebudou potřeba, přesto se pojistili a domluvili se s týmy, které mají asistenční vozy v závodě, že jim povezou část potřebného vybavení. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda si musí zabalit jen osobní věci, které budou pro nocování v poušti potřebovat. A svou nedělní jízdu čítající 284 km přejezdů a 453 závodních km budou muset přizpůsobit aktuální situaci. „Karla se pokusíme více šetřit, abychom se večer v bivaku nemuseli pouštět do větších oprav, ale zároveň nechceme zůstat pozadu,“ říká Martin Macík. Posádky tentokrát musí zvládnout po maratonské noci v Sakaka i následující etapu do Neomu. Bez pomoci asistencí tak ujedou kolem 1400 km.       

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno