Macík na Dakaru vybojoval skvělé 2. průběžné místo

Rijád, 6. 1. 2021 – Ve 4. etapě Dakaru pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou získali výborné 4. místo a v celkovém pořadí kategorie kamionů tak postoupili na cennou 2. pozici. První 4 kamiony přitom v cíli dělilo jen 22 sekund. Po sérii vyrovnaných výkonů tak závodníci soukromého sedlčanského týmu Big Shock! Racing dokazují, že zvládnou statečně konkurovat i zdánlivě neporazitelným Kamazům a Mazům. V etapě je čekala velice náročná navigace, tu ale František Tomášek hladce zvládl, jen jednou se musel žlutý kamion o kousek vrátit. Také v dunách jeli čeští závodníci opatrněji, než by museli, protože ještě měli v paměti převrácené kamiony z předchozí etapy. Jejich výborný výsledek tak potvrzuje, že jízda s rozmyslem se vyplácí. I ve všech předchozích etapách totiž Macík s Tomáškem a Švandou odvedli dobrou práci, závod si užívají a v kabině kamionu Karla je často veselo.    

Letěli jsme, jak jsme uměli!

Posádka týmu Big Shock! Racing zabodovala v jedné z nejdelších etap, čítající 476 spojovacích a 337 závodních kilometrů. Na českých závodnících přesto únava v cíli nebyla příliš znát. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda si několikahodinovou jízdu zrádným terénem a honičky se soupeři na špici kategorie kamionů evidentně užívají. I když je trať občas hodně náročná. „Jsme v cíli! Obrovská výhoda, že jsme jeli bez prachu, startovali jsme po 2 minutách, to nám také pomohlo. Letěli jsme, jak jsme uměli. Bylo to rychlé. Navigačně náročná etapa, v kaňonech, ale Ferry dal super výkon, jen jednou jsme se drobně vraceli. V dunách jsme jeli opatrněji. Bál jsem se, potom co šly včera 3 kamiony na budku. Tam by se dalo ještě zrychlit. Ale zbytek etapy úplně v cajku. Jsme trochu vydrnčení, auto dostalo zabrat, protože ve 140kilometrové rychlosti to posíláme do takových nesmyslů, že vůbec nechápu, jak drží,“ popisuje v cíli etapy pilot Martin Macík.

Jak prohnat Kamazy? Posádce Martina Macíka se v letošním ročníku Dakaru zatím parádně daří a podává úctyhodné výkony. „Já myslím, že je to spousta věcí dohromady. Musíš mít skvělou techniku, dobrou strategii a hlavně šikovné lidi. A ty se v našem případě povedlo dát dohromady. Troufám si říci, že máme jeden z nejschopnějších mechanických týmů, z Františka se stal opravdu dobrý navigátor, každý z kluků ví, co je jeho úkol. Současně je třeba, aby někdo vše efektivně řídil, to dělá dobře táta. Martin Pabiška je zkušený týmový manažer, který dokáže pomoci. Ve všem máme systém. A pomáhají nám zkušenosti. S nimi víš, co máš dělat v závodě, ale jsou nepostradatelné i pro vývoj techniky,“ říká Martin Macík. Přesto na Dakaru do hry vstupuje ještě jeden zásadní faktor, který není možné ovlivnit, a to je náhoda. Protože na trati dlouhé přes 7000 km zkrátka dochází k událostem, se kterými ani po 19 dakarských startech nikdo nepočítal. „Samozřejmě, na Dakaru je vždycky potřeba i dávka štěstí. Vidíte, že nepředvídatelné události tu provázejí každého. Otázkou je jen kolik se toho stane a jak si s tím

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno