Macík po půli Dakaru: 4. celkově, auto funguje, nálada je výborná

Ha´il, 8. 1. 2021 – Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing po 6. etapě Dakaru drží parádní 4. celkové místo, poté, co v etapě získali 7. pozici. Posádce žlutého speciálu Iveco se v náročné písečné rychlostní zkoušce postupně dařilo přes soupeře prokousávat vpřed. Tempo bylo opět hodně rychlé. Odnesla ho jedna pneumatika, kterou čeští závodníci zvládli vyměnit za 5 minut. A hladké přistání měl naštěstí i 20metrový let Macíkova kamionu po projetí jedné děravé zatáčky. Do další etapy už bude žlutý speciál Karel startovat ze 4. místa. První polovina Dakaru byla úspěšná. Tým vybojoval 4. celkové místo, závodní vůz je bez zásadnější újmy a všichni účastníci mají hromadu nových zážitků.            

Letěli jsme dobře. S výletem do atmosféry

Páteční 6. etapa byla zkrácena na 347 závodních kilometrů. Důvodem byly deště, po nichž zrušený, 102 kilometrů dlouhý, úsek trati nebyl bezpečný. Proto pořadatelé posunuli i ranní start. Na programu byla písečná trať a pestré duny různých tvarů i obtížností. Posádka Martina Macíka měla v plánu, že si v dunách spraví náladu. Bylo třeba posunout se z 9. místa směrem ke špici. To se povedlo a čeští závodníci získali jako bonus i další nezapomenutelné zážitky. „Tempo je obrovské. Letěli jsme dobře. Měnili jsme jednu pneumatiku asi na 100. kilometru. Dali jsme jí za 5 minut. Mírně nás zdržovala auta. Chtěli jsme pošetřit Karla, takže jsme dneska tolik neskákali. Ale tempo jsme drželi. A udělali jsme si i jeden výlet do atmosféry. Díra v zatáčce, kterou jsme projížděli zhruba ve 100kilometrové rychlosti nás katapultovala, tipujeme, 20 metrů. Vznesli jsme se po zadních kolech a viděli jenom nebe. Ale naštěstí přistání bylo dobré. Nic jsme neutrhli. A jelo se dál,“ popisuje vývoj etapy Martin Macík.       

Dakar rules

I do dnešní etapy vyjížděl Karel, týmový kamion, jako nový. „Nakonec jsme pro jistotu měnili listová péra a současně byly zesíleny i dorazy na přední nápravě, aby se péra nemohla prohnout do extrému. Jako při skoku v předešlé 5. etapě,“ vysvětluje palubní mechanik David Švanda. V bivaku se stále pracuje s nasazením. I když se začíná projevovat první únava, je radost pozorovat ruch kolem závodního speciálu. Každý z mechaniků má svou práci a dohromady fungují jako dobře vyladěný stroj. Přispívají k tomu i pravidla, která má tým Big Shock! Racing na Dakaru nastavena. „Řídíme se jasným systémem a instrukcemi. Máme nalajnováno, kdy se na závoďáku bude měnit konkrétní díl, abychom zajistili jeho dakarskou životnost. Ale jasně naplánováno je i v kolik hodin vyjíždějí z bivaku doprovodná vozidla, jaké konkrétní náhradní díly veze Máňa, které součástky jsou k dispozici v servisním MANu. Pro každé doprovodné auto jsou stanovení řidiči, ti chodí dříve spát, aby nebyli unavení. Vše je jasně nastaveno, aby věci fungovaly,“ vysvětluje šéfmechanik Jiří Čáp, přezdívaný Čapík. Závodníky dnes v cíli čekal bivak v Ha´il, kde stráví zaslouženou volnou sobotu. Všichni už se těší na volný den. Přestože se nezávodí, práce bude spousta. Následovat totiž bude maratonská etapa. A na tu se týmy musí opravdu dobře připravit. Dá se předpokládat, že Dakar se začne rozhodovat

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Zákazníci společnosti Mercedes-Benz Trucks již mohou objednávat světovou novinku, která zvyšuje bezpečnost silničního provozu

Nový Active Sideguard Assist s funkcí automatizovaného brzdění nejenže upozorní řidiče, ale také zahájí automatizované brzdění až do úplného zastavení vozidla Nejběžnější verze modelů Actros a Arocs budou od června 2021 vybaveny systémem Active Sideguard Assist, pokud si zákazník objedná asistent … Číst dále →

číst dále »

ME tahačů 2021 nabývá reálných kontur, pojede se na biopalivo

Přestože loňská sezóna vejde do historie nevyhlášením mistra Evropy, v jejím průběhu uzavřeli promotér šampionátu ETRA (Evropská asociace závodní tahačů), akcionář ADAC Mittelrhein a FIA dohodu ohledně pořádání evropského šampionátu v sezónách 2021 – 2025. Zpráva potěšila i vedení týmu … Číst dále →

číst dále »

I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací

Automatizovaná převodovka Volvo Trucks I-Shift je i po 20 letech stále průlomovou inovací Inovace inteligentní automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks (AMT) jsou i nadále důležitým milníkem v tomto odvětví díky pozitivnímu dopadu na spotřebu paliva, výkon vozidla, bezpečnost a … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno