Macík po velkém dobrodružství zdolal Rallye du Maroc

 Žlutý kamion týmu Big Shock Racing ve středu odpoledne zaparkoval před cílovou rampou Rallye du Maroc. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vystoupili, unavení ale spokojení, z rozbitého vozu, který je dovezl až do cíle nejnáročnějšího testu před Dakarem 2020. Oficiálně dojeli na 2. místě, ale výsledky v tomto případě nebyly to podstatné. Hlavním cílem bylo dokončit závod, nasbírat cenné zkušenosti, zažít si změny v navigaci (barevné roadbooky vyfasované jen krátce před startem) a testovat nový dakarský speciál. A to se podařilo. Přes 1000 závodních kilometrů, ujetých v terénu téměř totožném s dakarským, není možné jinde zažít. Mechanici mají po návratu do Sedlčan na čem pracovat. Jezdci mají na co vzpomínat. A fanouškové se mají na co těšit. Protože Dakar 2020 se blíží a jeho nový ředitel David Castera, který pro závodníky připravil i letošní drsnou marockou rozcvičku, naznačil, že příští ročník v Saudské Arábii bude hodně dobrodružný.  

   

Marocký křest ohněm

Letošní Rallye du Maroc dokonale otestovala odolnost, vynalézavost a pohotovost týmů. Extrémně náročná trať plná skal, kamení, skrytých schodů a zrádných řečišť rozbíjela závodní stroje a slušně naklepala i jezdce v kabinách. Posádka žlutého Iveca, pojmenovaného Karel, během 5 brutálních etap musela zvládnout několik defektů, uvízla v poušti se stávkující převodovkou, dvě etapy projela s rozbitým předním sklem, část trati s promáčknutou haupnou, poslední etapu dokonce s dírou v kabině. Martin párkrát dostal dobře mířenou ránu od rozkmitaného volantu a při dojezdech už byla pozadí posádky hodně potlučená a žaludky trochu na vodě. To nejlepší ze sebe museli vydat i týmoví mechanici, kteří zažili bezesné noci, kompletně strávené nad opravou Karla, případně sháněním nedostupných náhradních dílů po dalekém okolí. A nebýt jejich neuvěřitelného nasazení, smyslu pro improvizaci a šikovných rukou, žluté Iveco by neprojelo cílem.

 

„Po Maroku můžu říct, že s Karlem se dá letět mnohem rychleji než s Frantou. Je jasné, že řešíme dětské nemoci nového auta, ale proto jsme tady. Byl to očistec, neskutečná rozbíječka. Dlouho jsem nezažil tak šílené etapy. Jsme dost zničení a Karel taky. Trať byla tvrdá, udrncaná, dlouhá. Ale jsme strašně rádi, že jsme to všechno zvládli. Děkuji mechanikům za super práci, Františkovi, že moc nebloudil, Davidovi, že si uměl poradit. Jsem rád, že jsem tu s lidmi, na které je spoleh,“ hodnotí pilot Martin Macík.  

 

Česká síla v kamionové sekci

V soutěži kamionů startovaly pouze dva vozy. Identická Iveca sestrojená v sedlčanských dílnách týmu Big Shock Racing, druhý speciál na zakázku pro Jaroslava Valtra. Kamiony měly samostatnou trasu. Navigace proto byla dost složitá, nikde žádné stopy, bylo třeba spoléhat na vlastní schopnosti. Ve druhé etapě pomohl Jaroslav Valtr táhnout Martina Macíka po problémech s převodovkou. Na začátku 4. etapy zase Martin čekal na Jaroslava až vymění kardan, aby si společně mohli zazávodit. Nakonec se oběma novým vozům podařilo závod dokončit. I když Macíkův kamion ve druhé etapě vyfasoval velkou penalizaci. To je slušný úspěch, vzhledem k počtu strojů, které nakonec nedojely.

 

Tým Big Shock Racing teď čeká další práce v dílnách, Karel se musí znova dostat do ideální formy před prosincovým odesláním závodních strojů do Saudské Arábie. Už 29. 10. se Martin Macík a Jan Brabec potkají s fanoušky v pražském Autoklubu, aby se vzájemně naladili na lednové dakarské dění. Současně byl odstartován předprodej vstupenek na sérii besed Posedlí Dakarem, která proběhne v lednu a únoru 2020 v 10 městech ČR a Slovenska. A Martin Macík připravuje také další zajímavý projekt, zaměřený na bezpečnost na silnicích. Zkrátka, i po Rallye du Maroc se mají členové týmu Big Shock Racing i fanoušci na co se těšit.  

 
Dakar, Novinky , , , , , Zobrazit komentáře

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

DAKAR 2022 – ostravský tým FESH FESH si veze domů 12. místo

V pátek 14. ledna dojeli účastníci Rallye DAKAR do cíle. Ostravský tým FESH FESH si odváží z kategorie kamionů 12. místo. Všech 12 náročných etap zvládla litevská posádka s vozidlem Tatra Jamal se startovním číslem 529. Tatra 815 „Puma“ v závodě DAKAR Classic dojela … Číst dále →

číst dále »

Poslední etapa ve znamení jedniček

Jeddah/Chvalín – S jedničkami zakončil poslední 12. etapu severočeský tým MKR Technology letošní 44. ročník Rallye Dakar. Pilot Pascal de Baar závěrečnou rychlostní prověrku projel v 11. nejrychlejším čase a úspěšně dostal svůj renault do cílové Džiddy. V konečném ranku se po všech … Číst dále →

číst dále »

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v barvách Instaforex Loprais Praga Teamu dokončili Rally Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů. Ze souboje o nejvyšší příčky je vyřadily v závěrečné čtvrtině soutěže technické problémy. Po … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno