Macík projede Dakar v Karlovi s automatem

Členové týmu Big Shock Racing, stejně jako fanoušci motorsportu, po období karantény s nadšením vyhlížejí první novinky k Dakaru 2021. Po čtvrteční tiskové konferenci organizátorů je potvrzeno, že 12 etap 43. ročníku legendárního závodu odstartuje 3. ledna z Džiddy a projede trať, která nepřekročí hranice Saúdské Arábie. Pořadatelé oznámili i několik organizačních opatření, která by měla podpořit bezpečnost a rovné závodní podmínky všech účastníků. Trať bude techničtější, jízdu zpomalí větší množství kontrolních bodů, proběhne testování elektronických roadbooků. Další detaily budou odhalovány postupně. Už teď je však jisté, že tým Big Shock Racing vyšle na Dakar osvědčenou posádku ve složení Macík, Tomášek, Švanda, která loni dojela do cíle na cenném 5. místě. Závodníci opět zasednou do kabiny Karla, kamionu Iveco, posíleného automatickou převodovkou. V sedlčanských dílnách se ale aktuálně pracuje ještě na dalších dvou závodních speciálech…        

Pozor na pneumatiky!

Sedlčanský tým Big Shock Racing měl během karantény dostatek času na dakarské přípravy. Mechanici zapracovali na vylepšení závodních strojů. Kamion Karel, který byl kompletně sestrojen v týmových dílnách, zaznamenal mnohá vylepšení. Nejzásadnější novinkou bude automatická převodovka. „Na automatickou převodovku se těšíme. Měla by nám pomoci zrychlit hlavně v dunách, kde umožňuje plynulejší jízdu pod plným plynem. Loni jsme byli jediní v TOP 5, kdo jel na manuální řazení. Po zvažování všech plusů i mínusů jsme se pro automat nakonec rozhodli. Aktuálně ladíme software převodovky pro náš motor a odhaduji, že už v červnu Mates na Kotlině provede první testovací jízdy,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší. Zvláštní pozornost je v rámci technické přípravy věnována také pneumatikám, které tým během Dakaru 2020 pořádně potrápily. Dostanou větší prostor pod podvozkem, bude jim snížen vzorek, aby se odlehčily a eliminovalo se tak nebezpečí odseparování vzorku. Další technické změny vozu souvisí například s tlumiči nebo usazením kabiny.               

Tři závodní speciály v Big Shock Racing garáži

Fanoušky potěší i fakt, že přestavbou aktuálně prochází také legendární Liaz Franta. Současně se rozbíhají jednání s několika zájemci, kteří by osvědčenému kamionu oblíbené české značky na příštím Dakaru rádi šlápli na plyn. A protože karanténa poskytla týmovým mechanikům čas na práci, značně pokročila také příprava úplně nového dakarského speciálu pro Dakar 2022, který by měl v budoucnu technologicky opět posunout možnosti sedlčanské posádky.          

Co už víme o Dakaru 2021?   

Konkrétní trasa příštího Dakaru zatím nebyla odhalena. Start i cíl závodu je v Džiddě a jedinou jistou zastávkou je den volna v Ha´il. Členové týmu Big Shock Racing přivítali skutečnost, že trať by měla opět vést po zcela nových lokalitách. „Zdá se, že první třetina závodu povede kamením a rychlými úseky. My věříme, že v další části závodu nás organizátoři pošlou do písku. Snad nemineme nejvyšší duny, které nás letos bavily nejvíc. Podle mapy to tak trochu vypadá, ale vše je zatím předběžné, konkrétní trasa ještě není potvrzená. Necháme se překvapit,“ odhaduje Martin Macík podle naznačené trasy. Zřejmé je, že se organizátoři budou snažit závod zpomalit, větším počtem kontrolních bodů na trati, techničtějším terénem nebo zvukovým signálem, který závodníkům ohlásí nebezpečné úseky. Roadbooky do všech etap týmy obdrží vždy jen pár minut před startem. Během Dakaru 2021 budou testovány také elektronické roadbooky. Ty by měly jezdce „naostro“ navigovat na Dakaru 2022. „Je dobře, že roadbooky budeme dostávat těsně před startem, aby byly podmínky pro všechny týmy férovější. K elektronickým roadbookům mám spoustu technických otázek. Je to jen elektronika… Zatím si nedovedu představit, jak můžou spolehlivě fungovat v tak drsných podmínkách. Osobně jsem spíše fanouškem papírové verze,“ říká navigátor František Tomášek. Pozitivní zprávou organizátorů také je, že technické přejímky by měly trvat jen jeden den, čímž organizátoři ušetří týmům spoustu energie.

Půjde-li vše podle plánu, Big Shock Racing před Dakarem 2021 otestuje techniku i jezdce na závodech Baja Poland, Baja Aragon a také v rámci marockých rally.    

 
Dakar, Novinky, Technika , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Nové termíny závodů českého truck trialu

Nouzová opatření řádně zamíchala termíny akcí, mnoho jich bylo i zrušeno. Dnes kupříkladu probleskla informace, že se ani příští rok nebude konat slavný ženevský autosalon. V tomto kontextu je úctyhodné, a již jsme to ocenili, že organizátoři motoristických závodů se … Číst dále →

číst dále »

Nejdelší nákladní vozidlo ujede denně 1000 km – na zkapalněný plyn

Kombinace tahače a návěsu, kterou vlastní Juha a Matti Luokkalaovi, měří působivých 31 metrů. Ve Finsku jsou ale takové rozměry běžné a nejedná se o nic neobvyklého. Toto nákladní vozidlo se však přeci jen něčím liší od ostatních – využívá … Číst dále →

číst dále »

Kopřivnická TATRA TRUCKS si připomíná 170 let své existence

Automobilka TATRA TRUCKS patří k nejznámějším českým strojírenským podnikům a může se také pyšnit nejdelší nepřetržitou tradicí výroby kolových dopravních prostředků na světě. A právě letošní červen je časem, kdy si kopřivnická společnost připomíná 170. výročí svého vzniku. Během posledních let … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno