Na konci minulého týdne bavorský výrobce nákladních automobilů MAN oznámil ukončení přímého vystupování na závodech okruhových tahačů.
Oficiálním důvodem je loňské odstoupení konkurenční značky Renault, takže by nyní automobilka nadále bojovala jen sama proti sobě. Stejně tak je nejspíše faktem i to, že nemalé finanční výdaje nemají významný marketingový dopad, jež by měl vliv na zvýšený prodej automobilů značky se lvem ve znaku.
Rozhodnutí o tom, že po posledním letošním závodu evropského šampionátu ve francouzském Le Mans, výrobce MAN nebude už přímo podporovat závodní stáje je jistě ranou pro dosavadní šampiony jako je trojnásobný mistr Jochen Hahn , či Španěl Antonio Albacete a týmový kolega Markus Östreich. Ve startovním poli byla značka MAN dominantní – mimo zmiňované šampiony, připomeňme i vozy maďarského týmu Oxxo v čele s Norbertem Kissem, Němce Reného Reinera, či Fina Mika Makinena a samozřejmě i našeho Františka Vojtíška. Všichni tito jezdci měli plnou tovární podporu a nejvýkonnější motory se zajištěným servisem během závodů.
Značka MAN samozřejmě nezmizí, ale podpora automobilky bude probíhat tak jako u ostatních soukromých jezdců, kteří doposud tuto přímou tovární podporu neměli.
Mnout ruce si naopak můžou menší stáje a do karet to bude nahrávat i například roudnické stáji Buggyra, která navíc letos posílila o nové jezdce…..
Už nedávno jsme informovali, že letos bude řada změn ve startovním poli a příští sezóna 2015 by po tomto rozhodnutí automobilky MAN mohla být ještě zajímavější.
Nabízí se i otázky, kam bude dále směřovat Evropský šampionát Truck Racingu. Mohl by se z něj stát šampionát podobný tomu ve Francii či Anglii, případně Jižní Americe. Pokud by chyběl přísun peněz od silných značek výrobců nákladních aut, možná by to mohl být návrat ke kořenům – menší rozpočet by mohl přilákat více vozů a tím i konkurenci a závod by mohl díky vyrovnanosti být divácky zajímavější. Ovšem na to si budeme muset počkat minimálně do příští sezóny.