Marocco Desert Challenge – 6.etapa

Merzouga/Židovice –  Opět v elitní pětici přijíždí pilot Martin van den Brink. Po 6. etapě dálkové rallye Maroko Desert Challenge mu ale průběžně patří třetí pozice. Parťák Huzink je v desítce.

            „Odstartovali jsme jako třetí a prvních několik kilometrů to bylo dobrý. Jenže nás najednou začala opět zlobit převodovka, která nám z ničeho nic vypadla do neutrálu. Na nějakých pěti kilometrech se nám to stalo asi desetkrát. Je hrozný, že na test drivu bylo všechno v pořádku, ale v závodě se to stalo znovu. Přitom jsme si mysleli, že jsme tenhle problém, který nás potkal i den před tím, vyřešili. Naštěstí pomohlo, že jsme restartovali jednotku. Pak už se to sice neopakoval, ale stejně z toho zůstáváte nervózní. Stát se to v jinou dobu, může to být i nebezpečné,“ popsal palubní mechanik Daniel Kozlovský útrapy, se kterými posádka týmu Mammoet Rallysport musela v průběhu etapy bojovat.

            V rámci šestého závodního dne na posádky čekala tři sta dvacetikilometrová prověrka ze Zagory do Merzougy. Závodníci přitom strávili v dunách nějakých padesát kilometrů. „První přišla po sto padesáti kilometrech. Tam jsme nabrali mírnou ztrátu, když jsme jednu z dun museli objíždět. Naopak ve druhé dunové pasáži jsme už zase trochu získali. To je v daný moment mnohem zábavnější, když ostatní předjíždíte,“ pousmál se Kozlovský, který nakonec cílem se svým pilotem Martinem van den Brinkem přijel v pátém nejrychlejším čase. Na vítězného Višňovského ztratil čtvrt hodiny. To kolega z Riwald Dakar týmu Gert Huzink se tentokrát pral s navigací a nakonec projel dvanáctý tři čtvrtě hodiny za vítězem. „Kluci prý bloudili snad čtyřicet minut. K tomu měnili prasklou pneumatiku, takže takový den blbec, ale tady se zamotat není nijak složité,“ sdělil Kozlovský.

            Celkovou klasifikaci stále vede Vjazovič na MAZu. Třetí van den Brink na něj ztrácí půl hodiny. Gert Huzink se propadl na devátou příčku.

            Páteční předposlední 7. etapa z Merzougy do Bouarfy je v mnoha směrech nej – se svými 427 km je nejdelší v letošním ročníku a současně na posádky čekají největší duny, když začnou severojižním přechodem nejvyšších dun Maroka Erg Chebbi, za nimiž následuje další část dun v Erg Znaigui.

Výsledky – 6. etapa (Zagora – Merzouga, 324 km):

1.Vishneuski (MAZ) 4:51:23

2. Viazovich (MAZ) +2:20

3. Versluis (MAN) +15:14

4. Fazekas  (Scania) +15:27

5. van den Brink (Renault Trucks) +16:07

12. Huzink (Renault Trucks) 45:09

Celkově:

1. Viazovich (MAZ) 27:23:08

2. Voerman (MAN) +30:35

3. van den Brink (Renault Trucks) +38:23

4. Versluis (MAN) +39:31

5. Vishneuski (MAZ) +44:57

9. Huzink (Renault Trucks) +1:51:55

 
Dakar, Novinky , , , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Toyota Motor Corporation vyvíjí nákladní automobil na palivové články ve spolupráci s japonským specialistou na užitková vozidla Hino Motors.

Těžký kamion by měl mít bez škodlivin a emisí CO2 dojezd až do 600 km, Nákladní automobil je založen na modelech Hino Profia a Toyota Mirai, takže využívá silných stránek, které obě společnosti v průběhu let kultivovaly. Podvozek musel být … Číst dále →

číst dále »

Ženevou to začalo…

Tak se nám ten kalendář akcí nějak hroutí. Ženevský autosalon byl první kostičkou domina, která spustila lavinu a brněnský Motosalon byl patrně na delší dobu poslední výstavou, na kterou jsme se mohli jít podívat. Mimo společenské akce, koncerty, rušené šampionáty … Číst dále →

číst dále »

Řidič ten tvrdý chleba má…

Právě v těchto těžkých dnech pro Evropu ale i další země se ukazuje, jak důležitá je kamiónová doprava pro zásobování. Teď není důležité zásobovat výrobní linky výrobními díly, ale především obchody potravinami a nemocnice a lékárny léky i zdravotnickými potřebami, … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno