MethaneDiesel

Methan DieselSpolečnost Volvo Trucks rozšiřuje svůj program alternativních paliv uvedením nového modelu Volvo FM MethaneDiesel. Společnost Volvo se tak stane prvním výrobcem nákladních automobilů v Evropě, jenž nabídne plynem poháněné nákladní vozy pro regionální rozvoz, které mohou splňovat i požadavky aplikací dálkové přepravy. Výroba bude zahájena v srpnu.

Začíná prodej nového modelu Volvo FM MethaneDiesel

„Náš nový nákladní vůz na metan-diesel vytváří nové provozní předpoklady pro trh s plynovými nákladními automobily. Tím, že používáme zkapalněný metan v efektivním vznětovém motoru, umožňujeme využívání plynem poháněných nákladních vozů pro těžší dopravní aplikace na delší vzdálenosti. Jsme prvním výrobcem nákladních vozů v Evropě, který to dokázal,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize společnosti Volvo Trucks.

VIDEO – MethaneDiesel v praxi:



Letos v srpnu bude zahájena sériová výroba modelu Volvo FM MethaneDiesel. Tento model je možné si objednat už dnes, i když pouze v omezeném počtu. Prvními zeměmi na řadě jsou Nizozemsko, Velká Británie a Švédsko, v nichž je infrastruktura pro zkapalněný metan nejlépe rozvinuta. V současné době se pro rok 2011 plánuje výroba asi 100 metan-dieselových nákladních automobilů.

Metan-diesel znamená vyšší účinnost a nižší emise

Nový vůz Volvo FM MethaneDiesel je nabízen s 13litrovým motorem, který dodává výkon 460 koní a 2 300 Nm točivého momentu. Jeho palivo se skládá ze 75% zkapalněného zemního plynu, resp. bioplynu a zbývající část tvoří nafta, ale tento poměr se může měnit podle toho, jak je vůz používán. Protože je cena metanu výrazně nižší než cena nafty, může být dosaženo také značných finančních úspor.

Spotřeba paliva sníží až o 25%

Ve srovnání s konvenčními plynovými motory, v nichž se palivo zažehuje zapalovací svíčkou, nabízí metan-dieselová alternativa o 30 až 40% vyšší účinnost, což znamená, že se spotřeba paliva sníží až o 25%. Pokud je nákladní vůz poháněn bioplynem, mohou se emise oxidu uhličitého ve srovnání s konvenčním vznětovým motorem snížit až o 70 %.

Založen na technologii vznětového motoru

Z technického hlediska je Volvo FM MethaneDiesel založen na běžném vznětovém motoru, který je opatřen vstřikovači plynu, speciální palivovou nádrží, která udržuje plyn (při teplotě –140°C) v kapalném stavu, a speciálně konstruovaným katalyzátorem. Tím, že je používán zkapalněný plyn, může být v nádrži uloženo více plynu, než když je plyn stlačený. Díky tomu získává metan-dieselový nákladní vůz větší operační rádius než tradiční plynový vůz používající zážeh zapalovací svíčkou. Nádrž pojme dostatek plynu pro ujetí vzdálenosti až 500 kilometrů při normálním provozu nákladního vozu s celkovou hmotností soupravy 40 tun.

Provozní testy společnosti Volvo Trucks prokázaly, že metan-dieselová technologie nabízí stejnou vysokou spolehlivost jako běžný vznětový motor. Jízdní vlastnosti jsou zhruba shodné jako u konvenčního nákladního vozu se vznětovým motorem. Pokud plyn dojde, systém se automaticky přepne na vznětový pohon naftou. Řidič je o tom informován signálním světlem na přístrojové desce.

„Pokud bude vývoj pokračovat tak, jak doufáme, očekáváme, že během několika příštích let prodáme asi 400 metan-dieselových nákladních automobilů. Do té doby věříme, že expandujeme na šest nebo osm evropských trhů. Budoucí prodej přirozeně značně závisí na rozvoji stanic na doplňování zkapalněného plynu pro nákladní vozy v Evropě,“ říká Claes Nilsson.

Animace chodu motoru ZDE

zdroj: Volvo Truck Czech, s. r. o.

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Co podle Macíka rozhodne Dakar 2023? Klidná hlava, solidní tempo a šikovní mechanici

Do startu 45. ročníku Rallye Dakar zbývají 4 týdny. Pořadatelé odtajnili trasu a napumpovali tak první dakarský adrenalin do žil závodníků i jejich fanoušků. Posádka týmu MM Technology ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda … Číst dále →

číst dále »

Pojede Šoltys?

Před několika dny jsem informovali o odhalení trasy Dakaru 2023 a startovních listinách našich posádek. Když se dnes podíváme na oficiální stránky závodu dakar.com jsou tam trochu zmatky. Fotka Aleše Lopraise je u posádky Mathiase Behringera, zatímco jeho mechanik Petr … Číst dále →

číst dále »

Dakar 2023 odhalen

Ve čtvrtek 1.prosince byla na tiskové konferenci v Paříži organizátory nejslavnější rally představena konečná trasa soutěže a startovní listiny pro nadcházející ročník. Jak už bylo předem ohlášeno, Dakar 2023 opět v Saudské Arábii se vrací k maratónské soutěži se 14 … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno