MKR – Van Kasterena zastavily technické potíže

Van Kasterena zastavily technické potíže

Pisco /Židovice – Tohle je jako zlý sen. Předposlední etapa 41. ročníku dakarské rallye se stala osudnou pro severočeský kamion z dílny MKR Technology, který pilotoval holandský jezdec Janus van Kasteren. V 9. etapě ho zastavily technické problémy na motoru. Naopak Gert Huzink poznal jaké to je jít „přes boudu“. Etapu ale na rozdíl od van Kasterena dokončil. „Už jsme skoro na konci. Letošní Dakar byl zatraceně těžký. V dunách s jemným pískem fesh fesh, kde uvíznout bylo na denním pořádku, dostávala technika a především motor pořádně zabrat. Věřili jsme, že kamion to zvládne, ale bohužel došlo v předposlední etapě k selhání a motor ten nápor nevydržel. Jsme z toho zklamaní, naštvaní, zoufalí, těch pocitů se v nás motá aktuálně víc než dost, ale je třeba si přiznat, že Dakar byl prostě opět extrémní a bohužel nad naše síly, přestože lidé v týmu makali naplno a zaslouží velkou poklonu. Se skloněnou hlavou ale zůstat nesmíme, musíme dál hledat způsob, jak se stát silnějšími a všem nástrahám maximálně odolat,“ shrnul nepříjemnou situaci Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology. V rámci předposlední 9. etapy musely posádky zvládnout čtyřsetkilometrovou smyčku se startem i cílem v Piscu. S tři sta jedenáct kilometrů dlouhou speciálou si nejrychleji poradil předchozí dvojnásobný dakarský šampion Rus Nikolajev, který druhému Bělorusovi Vjazovičovi nadělil čtvrt hodiny. Pilot Janus van Kasteren se zastavil před třetím průjezdním bodem a v tuto chvíli je stále v dunách.

Radost týmu udělal Gert Huzink z Riwaldu, který v soutěži „malého“ Dakaru dojel mezi kamiony ve třetím čase a to i přes skutečnost, že měl v etapě nehodu, kdy se z duny skutálel. Posádka se dokázala rychle otřepat, dostat na kola a spěchat do cíle. I tentokrát nejrychleji své monstrum mezi kamiony přes pásku převezl Martin Macík. Do čela hlavní soutěže se však znovu dostal Rus Nikolajev, který závod vedl prakticky od samého začátku. Pouze na dvě etapy ho na pozici lídra vystřídal krajan Sotnikov. Ten je nyní opět průběžně stříbrný se ztrátou necelé půl hodiny. Do konce letošního Dakaru zbývá závěrečná 10. etapa z Pisca do Limy. Do hlavního města Peru posádky musí urazit takřka tři sta šedesát kilometrů, avšak měřená speciála má jen symbolických sto dvanáct. Nikolajev má tak zlatý hattrick takřka na dosah.

Výsledky – 9. etapa – Pisco – Pisco (407/311 km): 1. Nikolaev (Rus) Kamaz 4:19:37 2. Viazovich (Blr) Maz +14:03 3. Sotnikov (Rus) Kamaz +27:43 4. Loprais (Cze) Tatra +28:30 5. de Rooy (Ned) Iveco +31:07 DNF van Kasteren (Ned) Renault Trucks Výsledky – celkově: 1. Nikolaev (Rus) Kamaz 39:24:52 2. Sotnikov (Rus) Kamaz +28:35 3. de Rooy (Ned) Iveco +1:35:10 4. Villagra (Arg) Iveco +5:47:44 5. Loprais (Cze) Tatra +6:05:02

 
Dakar, Novinky , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Volvo Trucks nadále snižuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon.

Společnost Volvo Trucks představuje několik důležitých aktualizací svých 11 a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6, které úspěšně poskytují snížení spotřeby paliva a zároveň zlepšení jízdních vlastností. „Snížení spotřeby paliva je klíčové pro všechny dopravní společnosti, zejména ty, které provozují … Číst dále →

číst dále »

Frigoblock spolupracuje s Mercedes-Benz na chlazení prvních kamionů eActros napájených bateriemi

Nová téměř sériová nákladní vozidla Mercedes-Benz eActros s chladicími systémy Frigoblock zahájila potravinářskou logistiku pro zákazníky v Německu a Nizozemsku. Essen, Německo, 4. listopadu 2021 – Frigoblock, jeden z předních výrobců dopravních chladicích jednotek v Evropě a značka Thermo King®, … Číst dále →

číst dále »

DAKAR 2022 – FESH FESH S HISTORICKY NEJVĚTŠÍ FLOTILOU

44. ročních Rallye DAKAR se blíží mílovými kroky. Odstartuje 2. ledna 2022 a profesionální závodní tým FESH FESH na něj vypravuje historicky největší flotilu, co se týká počtu závodních speciálů a doprovodných vozů. V době vydání tiskové zprávy je flotila vozidel … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno