Na Dakar místo do Dakaru

Tomáš Tomeček se při svém 25. dakarském startu poprvé představí v saúdskoarabské variantě Dakar Rally. Po deseti účastech v řadě na Africa Eco Race si na jeden rok odpočine od závodění v klasických etapách původní Rallye Paříž – Dakar v Maroku, Mauritánii a Senegalu. Africký maratonský závod s cílem u Růžového jezera se kvůli pandemii koronaviru v lednu 2021 neuskuteční. Tomeček proto přijal nabídku německého týmu South Racing, jehož buginám bude na Dakar Rally dělat rychlou asistenci. A to se svou ostrou, závodní, stoprocentní Tatrou!

Na místo navigátora se po třech letech, kdy Tomeček brázdil Afriku jako vlk samotář, vrací Ladislav Lála. Jejich úkolem bude především být v závodě k ruce posádkám, které pojedou s vozy pod hlavičkou South Racingu. „Divná doba, připravovali jsme se do Afriky do Dakaru, a jedeme do Saudské Arábie na Dakar,“ glosuje Tomáš Tomeček. „Sice mimo klasifikaci a na konci závodu, ale mám radost, že se po roční pauze projedeme s Tatrou pouští, a dokonce budeme kolegům závodníkům pomáhat při obtížích. S Láďou Lálou se těšíme na nové zkušenosti a zážitky.“ Výhodou pro práci rychlé asistence je, že Tomečkova závodní Tatra 815 je vlastně ještě nákladní vůz s korbou přestavěný na závodní vozidlo dle homologací FIA. Není tedy problém na korbu naložit nářadí a náhradní díly, což by u současných speciálů nepřicházelo v úvahu.

Nezvyklý úkol pomáhat, místo závodit, nebude letos padesátiletému ostřílenému dakarskému matadorovi nijak cizí. Ve svém týmu Tom Racing provozuje tři Tatry 815 v úpravě balai, tedy pouštní odtahovky, se kterými má za sebou řadu misí pro pořadatele Africa Eco Race, Morocco Desert Challenge, Pharaohs Rallye a Turkmen Desert Race. Na Dakar si nepoveze ani asistenční Tatru pro své potřeby. Vždyť takhle, bez jakékoliv podpory, zvládl vyhrát Rallye Orpi Maroc 2005 a 2006, Rallye Tunis 2008 a Rallye Morocco Shamrock 2009. To jej ještě navigoval Vojtěch Morávek. Po boku s Ladislavem Lálou zase zažili odpadnutí porouchaného asistenčního vozidla v průběhu Africa Eco Race 2016. I bez asistence si dojeli do senegalského Dakaru pro druhé místo.

Tomáš Tomeček si za své výkony v dálkových rally vysloužil přezdívky Desert Master a Captain Solo. Původní Rallye Paříž – Dakar v roce 1995 vyhrál jako navigátor Karla Lopraise, rok na to byli spolu druzí. Jako pilot byl třetí v roce 1999 a druhý v roce 2003. V letech 2009 a 2010 se zúčastnil jihoamerického Dakaru, ale v obou případech havaroval. Poté se vrátil do Afriky, kde se v rámci Africa Eco Race pyšní vyrovnanou bilancí tří prvních, druhých i třetích míst.

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno