Co ukázal veletrh IAA
Ve čvrtek 27.října se uzavřely brány veletrhu užitkových vozidel v německém Hannoveru a nastal čas bilancování. V pořadí 64. ročník navštívilo dle údajů pořadatele přes 200 000 návštěvníkú převážně odborníků z oboru (84%) a s počtem 1751 vystavujících firem se řadí po minulém ročníku 2010 mezi největší. Uskutečnilo se celkem 272 světových premiér.
V oblasti nákladních vozidel velké sedmičky se mimo očekávané novinky objevily i některé neohlášené….
Největší pozornost na sebe poutalo nové Volvo FH se zcela přepracovanou kabinou i interiérem a především novou přední nápravou s nezávislým zavěšením kol. Zajímavostí tohoto stánku bylo i to, že s inovativními novinkami firmy seznamoval návštěvníky “Viking” Boije Overbrink, bývalý závodník Truck Race asoučastný majitel rychlostních rekordů s Volvem na hybridní pohon.
Nizozemský výrobce DAF představil nový model tahače XF105 s novým faceliftem vnějšku kabiny ale i nově řešeným interiérem.
S novým vnějším faceliftem jsme se mohli setkat i italského Iveca či domácího výrobce MAN. Druhý německý producent Mercedes zde zase oficiálně představoval nové modely ANTOS a menšího bratříčka CITAN.
V Expozici nechyběli ani koncernové produkty – americký tahač Western Star ve skutku westernovém provedení či indická podoba Mercedesu – Bharatbenz
Ostatně indická národnost včetně tradiční čínské byla na výstavě mezi návštěvníky i vystavovateli zřejmá. Tyto dvě nejlidnatější země s rozvíjející se infrastrukturou jsou v hledáčku velkých výrobců automibilů právě pro svůj obrovský potenciál.
V expozici MAN zase nechyběly výrobky značky Volkswagen určených pro Jihoamerický trh.
Jak se dalo očekávat, jako červená nit se všemi expozicemi objevovalo stejné téma – úspory, alteranativní pohony a především nové motory splňující emisní úroveň Euro 6. Mezi takové novinky patřil i nový motor od Scanie využívající podobně jako Iveco pouze technologii SCR tedy přídavek Ad Blue do procesu spalování, bez technologie EGR -opětovného vhánění spalin do vstřikovací směsi.
Doprovodným programem byla už také tradiční výstava veteránů a amerických tahačů,
Poněkud slabší byla účast výrobců nástaveb na které jsme byli zvyklí z dřívějších ročníků.