Nejdrsnější etapa, přesto klid. Před bouří?

Součástí okružní etapy se startem a cílem v Naúmu byla rychlostní zkouška o délce 465 kilometrů. Pořadatelé připravili opravdu náročnou trať, jejíž charakter se několikrát radikálně změnil a s ním i tempo. Především kamenité pasáže, kterých byla spousta, mohly znamenat problém. Závod spěje do finále a minuty ztracené výměnou pneumatiky nebo opravou jiných škod budou v těchto dnech bolet dvojnásob.

Nic z toho trojice Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora ale v úterý řešit nemusela. V nebezpečných kamenitých úsecích nepatrně zvolnila a proti zvířenému prachu, s nímž se na speciálce potýkali všichni, se příliš dělat nedá.

Praga V4S DKR se startovním číslem 504 dorazila do cíle jako čtvrtá a stejnou příčku nadále drží i v průběžném hodnocení. Od medailových pozic ji tři dny před koncem rally dělí sedmnáct minut a deset sekund.

„Mohlo to být trošku lepší, ale rozhodli jsme se zvolnit v kamenité pasáži, kde dva kamiony před námi udělaly defekt. Tam nás přeskočila dvě auta. Pak jsme byli rychlejší my, ale tyto kamiony už nás před sebe nepustily. Mrzí mě to, protože to trvalo až do cíle. Borce jsme se snažili objíždět zleva, zprava, ale nepodařilo se,“ popisuje Aleš Loprais„Navíc jsme při jízdě v prachu udělali menší navigační chybu, která nás stála dvě minuty.“

Přesto panovala v týmu po dojezdu do bivaku spokojenost. Veškeré šotky, kteří v technické oblasti posádku v předchozích dnech poškádlili, se podařilo vypudit a pragovka šlapala jako hodinky.

„Rychlost jsme měli pěknou. Super je, že auto funguje skvěle. Musíme jen počkat na otevřenou poušť a dunové pasáže, které by měly přijít hlavně pozítří. Věříme, že právě to jsou místa, kde bychom se mohli posunout dopředu,“ těší se Loprais na nadcházející dny.

Ve středu 13. ledna zamíří dakarská rally z Naúmu do Úly. Desátá etapa měří celkem 583 kilometrů, z nichž se 342 pojede jako rychlostní zkouška. Téměř rovným dílem se budou posádky potýkat jak s pískem, tak s kamenitými tratěmi. Opět se bude několikrát měnit tempo jízdy, neboť úzké horské cesty budou střídat rozlehlé písčité kaňony lemované malebnými skalními útvary. Ani tentokrát si rozhodně neodpočinou navigátoři.

 
Dakar, Novinky , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík pojede Dakar s Karlem. Ale ani Arnošt nezůstane doma

19. 10. 2021 – Sedlčany – Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík už má jasno. Rozhodl se, v jakém kamionu bude závodit na Dakaru 2022. Volba mezi osvědčeným Karlem, s nímž už absolvoval 2 ročníky legendárního závodu, a Arnoštem, vylepšeným … Číst dále →

číst dále »

V Misanu půjde o každý bod

I přes odpadnutí závodu na Nürburgringu, kterému vystavila stopku do té doby nevídaná živelná katastrofa, se dobrá věc v podobě realizace plnohodnotného šampionátu podařila. V netradičním dějišti posledního závodu na okruhu v Misanu hodlá Buggyra úspěšně zakončit již tak povedenou … Číst dále →

číst dále »

Karel nebo Arnošt? Macík si svůj kamion pro Dakar 2022 vybere po marockém testu

Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a zcela novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt, v pátek 8. října odstartují do závodu Rallye du Maroc, nejnáročnější prověrky před Dakarem 2022. Podle pocitů v cíli se český závodník … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno