Železný rytíř od Volva

Speciál společnosti Volvo Trucks, pojmenovaný The Iron Knight, si jede pro rychlostní rekordy.

IronKnight3The Iron Knight je výsledkem jedinečné spolupráce techniků, inženýrů a návrhářů společnosti Volvo Trucks. Kromě motoru a sériově vyráběné dvouspojkové převodovky I-Shift se skládá výhradně ze zákaznicky upravených dílů. K novému rychlostnímu rekordu má dopomoci 2400 koní, které má vozidlo pod kapotou. Záznam z pokusů o překonání rekordu bude zveřejněn 24. srpna na kanálu společnosti Volvo Trucks na YouTube.

Těžká výzva a projekt snů pro technické nadšence. Těmito slovy popisují lidé z týmu projektu The Iron Knight návrh na míru přizpůsobeného speciálu. Hnací ústrojí vychází z jednotky, kterou je osazován model Volvo FH pro silniční přepravu. Motor byl ale kvůli co nejvyššímu výkonu vyladěn až na samou hranici svých možností.
„Vozidlo The Iron Knight představuje perfektní způsob, jak můžeme demonstrovat odbornost a inovativní potenciál společnosti Volvo Trucks. Naším cílem bylo ale i získání nových náhledů na nová technická a designová řešení. Naším záměrem je přenést některá z vytvořených řešení do sériové výroby nákladních vozidel,” říká Claes Nilsson, prezident a výkonný ředitel společnosti Volvo Trucks.

Volvo-record2Motorem, který bude rekordní vozidlo pohánět, je ve středu uložená a značně upravená jednotka D13 s vodním mezichladičem a čtyřmi turbodmychadly. Na výstupu je tak k dispozici 2400 koní a točivý moment 6000 Nm. Elektrické systémy a elektronika byly zredukovány a došlo i na přeprogramování softwaru. Díky těmto úpravám tak může špičkově vyladěný motor co nejlépe komunikovat s dvouspojkovou převodovkou I-Shift, jejíž identickou verzí disponují také sériově vyráběné modely Volvo FH. Jedinou úpravou, která byla na převodovce provedena, je zesílení spojky. Jde o úpravu, která je z hlediska zvládnutí takto vysokého točivého momentu nezbytná.
„Chcete-li překonat světový rychlostní rekord, musíte mít k dispozici výjimečný výkon. Dvouspojková převodovka I-Shift se pro tento účel hodí proto, že během řazení zachovává přenos točivého momentu na poháněném kole. Stejně jako je tomu u závodních aut. Díky tomu je vozidlo The Iron Knight schopné zrychlovat bez časových ztrát během řazení,” vysvětluje Niklas Öberg, testovací technik společnosti Volvo Trucks.

T2016_0323Vozidlo The Iron Knight je poklonou modelu Volvo FH. Technologie se s designem vozidla navzájem doplňují a každý detail – od přední mřížky po mezinápravové spojlery – přesně plní svoji funkci.
„Kabina je ze sklolaminátu a je navržena tak, aby snižovala aerodynamický odpor na naprosté minimum. Díky mezinápravovým spojlerům s otvory, které vedou chladicí vzduch k motoru, působí vozidlo opravdu impozantně. Atraktivní a na výkon zaměřený design vozidla The Iron Knight vychází ze současně vyráběného modelu Volvo FH. To, že jde o opravdu rychlé vozidlo, poznáte už pouhým pohledem. Dokonce i když stojí, působí dojmem pohybu,” říká Nigel Atterbury, hlavní návrhář společnosti Volvo Trucks.

T2016_0330Vozidlo The Iron Knight, za jehož volantem bude sedět závodní pilot Boije Ovebrink, se pokusí zaútočit na světový rekord hned ve dvou kategoriích: 500 a 1000 metrů s pevným startem. Na rekordní jízdu se budete moci podívat 24. srpna na kanálech, které má společnost Volvo Trucks v sociálních médiích.

 
Novinky, Technika , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Macík v novém speciálu boduje na Rallye du Maroc. Čeněk jede kudlu

4. 10. 2022 – Martin Macík, pilot týmu Big Shock! Racing, po čtyřech závodních dnech Rallye du Maroc zatím drží 1. celkovou pozici před Keesem Koolenem. Oba závodníci jedou v kamionech od sedlčanských MM Technology. Macíkova posádka současně úspěšně pokračuje v testování … Číst dále →

číst dále »

Buggyra po 30 letech opouští evropský truck racing. Calvet na závěr sezony vybojoval titul v Promoter’s Cupu

Závodním víkendem v Jaramě skončila nejen letošní sezona ME tahačů na okruzích, ale také jedna éra týmu Buggyra ZM Racing. Jeden z neúspěšnějších týmů historie šampionátu totiž svět evropských trucků opouští. Na rozloučenou Téo Calvet vybojoval titul v Promoter’s Cupu … Číst dále →

číst dále »

Mercedes-Benz eActros LongHaul obdržel cenu “2023 Truck Innovation Award”

Hannover – Mercedes-Benz eActros LongHaul získal ocenění „2023 Truck Innovation Award“. Prestižní oborové ocenění uděluje zvláště inovativním nákladním vozům porota „International Truck of the Year“ (IToY), kterou tvoří 25 zkušených novinářů z oboru nákladní dopravy z významných mezinárodních médií z … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno