Nové Volvo FH čeká premiéra na IAA

Nové Volvo FH posouvá standardy nákladních vozidel na novou úroveň a přispívá k většímu zisku přepravních firem

Díky nové řadě Volvo FH posunula společnost Volvo Trucks hranice toho, co můžete očekávat od luxusních nákladních vozů.
Úspora paliva, spolehlivost, ergonomie, výjimečné jízdní vlastnosti, aktivní i pasivní bezpečnost a funkce šetřící čas. Při návrhu nového Volva FH bylo vše podřízeno pohodlí řidiče a zvýšení ziskovosti přepravní společnosti.
Úspora paliva je v současné době bezpochyby jednou z největších priorit všech přepravců. Bylo tedy pochopitelné, že se inženýři při vývoji nového Volva FH zaměřili právě na tuto oblast. Hnací ústrojí, splňující normu Euro 5, již v minulosti vynikalo svou efektivitou, ale nyní je jízda s ním ještě ekonomičtější. Kromě toho spatřil světlo světa také první motor Volvo odpovídající normě Euro 6, která požaduje výrazné snížení tvorby zplodin. K dalšímu snižování spotřeby paliva, a to až o 5 procent, přispívá také nový systém I-See. Na podzim 2013 bude navíc představeno nové hnací ústrojí s názvem Volvo I-Torque. Jedná se o zásadní technologický milník, který přinese nejen mnohem nižší spotřebu paliva, ale také výrazné zlepšení jízdních vlastností: výhod se tak dočkají jak přepravní firmy, tak řidiči.

VIDEO Nové Volvo FH:

Systém I-See šetří palivo při jízdě do kopce

Systém I-See je typickým příkladem toho, jak může technologie usnadnit řidiči život a přitom ušetřit palivo.
I-See je softwarový balíček pro převodovku I-Shift. Při jízdě do kopce si ukládá informace o právě zdolávaném stoupání. A když vůz příště pojede stejnou cestou, systém I-See dokáže ovládat plynový pedál, řazení i brzdy tak, aby vozidlo kopec vyjelo s co nejnižší spotřebou paliva,“ vysvětluje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Truck Corporation.
„Každé vozidlo vybavené systémem I-See může přepravci ušetřit až 5 procent paliva,“ uvádí Nilsson.
Dalších 5 procent paliva je možné ušetřit s novým balíčkem Palivo nabízeným společností Volvo Trucks. Součástí balíčku jsou školení a poradenství, tedy služba Úspora paliva. Zaměřuje se na změnu jízdního stylu řidičů a užitečné informace o tom, jak jezdit s maximální účinností.

Účinné nové hnací ústrojí splňující normu Euro 6
S novým hnacím ústrojím I-Torque Euro 6 od společnosti Volvo Trucks, jehož výroba se rozběhne na podzim roku 2013, budou úspory paliva ještě výraznější.
„Hnací ústrojí Volvo I-Torque dokáže snížit spotřebu paliva až o 4 procenta. Společně se systémem I-See a dalšími drobnými vylepšeními dosahuje úspora paliva hranice 10 procent. U průměrně využívaného vozu to znamená 4 100 litrů paliva ročně,“ konstatuje Claes Nilsson.

Bezdrátové spojení pro maximální provozuschopnost
Aby na sebe vozidlo vydělávalo, musí jezdit. Vozidla Volvo nyní nabízejí nejvyšší provozuschopnost, jaké je možné dosáhnout. To může společnost Volvo Trucks slíbit díky nové technologii umožňující vzdálené sledování opotřebení vybraných dílů a celkového stavu vozidla.
„Pracovníci servisní dílny mohou pomocí počítače na dálku zkontrolovat úroveň opotřebení jednotlivých součástí vozu. V případě, že se blíží konec životnosti některého dílu, může dílna kontaktovat přepravní firmu a s dostatečným předstihem naplánovat servisní návštěvu tak, aby vyhovovala požadavkům na dostupnost vozu,“ vysvětluje Claes Nilsson.
Nevídané jízdní vlastnosti

Nemusíte ani číst příručku, abyste pochopili, že nové Volvo FH představuje výrazný krok vpřed. Stačí usednout za volant.
„Nové Volvo FH nabízí vynikající jízdní vlastnosti, které se podobají spíše osobním vozům. Abych byl konkrétnější, mám na mysli například samostatné zavěšení předních kol. To má na svědomí jízdní charakteristiku, která byla doposud ve světě nákladních vozidel nemyslitelná,“ uvádí Claes Nilsson.

 

Zcela nový vůz
Skvělé jízdní vlastnosti jsou určitě velkou výhodou, ale technici společnosti Volvo Trucks odvedli kvalitní práci také v mnoha dalších oblastech.
„Řada Volvo FH představuje hotovou revoluci. Je to vidět na první pohled. Stačí se podívat například na způsob bezdrátové komunikace mezi vozem a servisní dílnou,“ popisuje Claes Nilsson.
Nové technologie slouží také ke zvýšení bezpečnosti řidiče, úspornějším hnacím ústrojím a k zajištění výjimečné provozuschopnosti.
„Je však nutné zdůraznit, že vozidla nevybavujeme nejnovějšími technologiemi jenom proto, abychom se tím mohli chlubit. Aby lidé mohli ze špičkové techniky těžit, musí vědět, jak ji používat. Z tohoto důvodu jsme se obzvláště snažili, aby bylo vše ve voze podřízeno řidiči,“ upozorňuje Claes Nilsson.

Ergonomické provedení a intuitivní používání


Dobrým příkladem této snahy je pracovní prostředí řidiče. Řidič má lepší výhled na vozovku nejen díky vylepšenému sedadlu, ale také díky větším oknům a inovativním zpětným zrcátkům. Páčky a ovladače jsou uspořádány podle priorit, takže ty nejdůležitější má řidič po ruce. Všechny tyto změny mají velký podíl na tom, že řidič má lepší přehled o dění na vozovce.
Další výhodou je velká flexibilita posedu za volantem. Premiéru ve světě nákladních vozidel má například volant nastavitelný ve více směrech. Pohodlnější poloha pro řidiče znamená, že se tolik neunaví, a může se lépe soustředit na řízení a jezdit bezpečněji.
Bezpečnost ve všech ohledech
Díky úplně nové struktuře kabiny je nové Volvo FH ještě bezpečnější. Nárazové zkoušky prokázaly, že ze srážky se stojícím objektem v rychlosti 50 km/h vyvázne řidič bez těžších zranění. Ve skutečnosti to odpovídá zadnímu nárazu do přívěsu v rychlosti 80 km/h. Na bezpečnosti se podílí také lepší výhled z kabiny, kterého je dosaženo mimo jiné zavedením nových zpětných zrcátek se štíhlejším rámem.
Vzpřímenější A-sloupky daly kabině metr krychlový navíc. To znamená nejen dalších 300 litrů úložného prostoru, ale také větší pohodlí při pohybu po kabině.
„Kabina byla vylepšena s ohledem na dobu strávenou prací i odpočinkem. Kvalitnější lůžko, integrovaná nezávislá klimatizace, nové osvětlení, dobré odhlučnění a další funkce přispívají k ničím nerušenému odpočinku, který se příznivě projeví na ostražitosti řidiče,“ uvádí Claes Nilsson.

To pravé pro ty nejlepší řidiče
Dobří řidiči, kterým nic nebrání v odvádění kvalitní práce, představují pro přepravní firmu potenciál k navýšení zisku. Pokud přepravce disponuje vozidly, která jsou mezi řidiči oblíbena, dokáže oslovit i ty nejlepší z nejlepších.
„V Evropě je po kvalitních řidičích velká sháňka a nic nenasvědčuje tomu, že by se tato situace měla změnit. Jsem přesvědčen o tom, že řidiči se budou při rozesílání žádostí o práci řídit také tím, jaká vozidla daný přepravce provozuje. I takto se tedy mohou nové vozy Volvo FH v budoucnu podílet na navýšení ziskovosti přepravní společnosti,“ dodává Claes Nilsson.
Výroba modelu Volvo FH bude na evropských trzích zahájena na jaře 2013.

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady … Číst dále →

číst dále »

Macík s Brabcem museli odevzdat klíčky od svých závoďáků

Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.

číst dále »

Severočeská technika míří na 41. ročník Rallye Dakar

41. ročník slavného Dakaru odstartuje 6. ledna a severočeský tým MKR Technology na něm bude opět mít trojici závodních kamionů, která bude chtít bojovat o pódiová umístění.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno