Nové VOLVO FMX – specialista do terénu

Nový model Volvo FMX

FMX_BAUMA_2Na stavebním veletrhu BAUMA 2013 letos v Mnichově společnost VOLVO Trucks představila novou stavební řadu nákladních vozidel s označením FMX.

 
Výjimečné jízdní vlastnosti za každých podmínek
Nový model Volvo FMX nabízí snadné ovládání a množství inovací, které zlepšují jeho výkon a jízdní vlastnosti v terénu. Řidič může řídit i těžce naložené nákladní vozidlo zcela bez námahy díky nové technologii: Volvo Dynamic Steering.

„Patentovaný systém Volvo Dynamic Steering je přínosný pro všechny řidiče, ale jeho výhody jsou nejmarkantnější při řízení v nízkých rychlostech. Řízení bez námahy řidiči nákladního vozidla velmi usnadňuje práci,“ vysvětluje Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.
Velkou technologickou novinkou je elektronicky řízený elektrický motor připojený k hřídeli volantu. Tento motor spolupracuje s hydraulickým posilovačem řízení kamionu a elektronická řídicí jednotka reguluje jeho otáčky tisíckrát za sekundu.
„Při nízkých rychlostech elektrický motor přebírá práci řidičových svalů. Řidič tak může řídit vozidlo zcela bez námahy,“ vysvětluje Gustav Neander, projektový manažer systému Volvo Dynamic Steering.
Systém Volvo Dynamic Steering tak řeší nejčastější pracovní úrazy, kterými trpí řidiči nákladních vozidel. Další výhodou je, že systém Volvo Dynamic Steering se automaticky aktivuje i při couvání.

Nové zadní vzduchové odpružení
Většina nových prvků podvozku a hnacího ústrojí v novém modelu Volvo FMX zlepšuje produktivitu vozidla.
„Toto má pro naše zákazníky v oblasti stavebnictví vysokou prioritu. Nový systém vzduchového odpružení byl vyvinut speciálně pro stavebnictví,“ vysvětluje Peter Frleta, expert na podvozky ve společnosti Volvo Trucks. Dále dodává: „Zadní vzduchové odpružení přináší vyšší pohodlí a lepší jízdní vlastnosti u naložených i prázdných vozidel.“
Systém zadního vzduchového odpružení obsahuje automatickou regulaci světlé výšky až do 300 milimetrů. Výsledkem je vynikající průjezdnost terénu. Vzduchové odpružení je dostupné u konfigurací pohonu 4×2, 6×2 a 8×4.
Protože stabilizátor je umístěn v podvozku, má vozidlo vynikající stabilitu. Zároveň se za poslední nápravou vozidla nenacházejí žádné nechráněné komponenty odpružení.
Aby se zmenšil průměr otáčení a snížilo opotřebení pneumatik, je možné pořídit konfiguraci 8×4 s hydraulicky řízenou zadní hnanou nápravou. Tuto nápravu lze také zvednout a tím zvýšit trakci hnací nápravy v náročných provozních podmínkách.

Převodovka I-Shift ve spojení s vylepšeným pohonem všech kol
Převodovka I-Shift je již sama o sobě velice efektivní při manévrování v nízkých rychlostech a lze ji spojit také s přední hnací nápravou. Další výhodou nové převodovky I-Shift je delší interval pro výměnu oleje (450 000 km).
Systém pohonu předních kol byl dále upraven za účelem dosažení lepší životnosti a výkonu v terénu. Přední hnací náprava byla přemístěna o 100 mm dopředu do stejné polohy jako přední hnaná náprava.
Spojnice byla navíc posunuta nahoru na lépe chráněné místo. Menší čelní převis umožnil zvětšení předního nájezdového úhlu.
Přední hnací náprava je dostupná u následujících konfigurací pohonu: 4×4, 6×6 tahače a tuhé nápravy a 8×6 tuhé nápravy.

K dispozici jsou 11litrové a 13litrové motory
Nový model Volvo FMX se dodává s několika typy 11litrových a 13litrových motorů splňujících normu Euro 6. Motor D13 má výkon od 380 do 500 koní, zatímco motor D11 pokrývá rozsah výkonu od 330 do 450 koní. Pro mimoevropské trhy budou dostupné motory adaptované pro normy Euro 3, Euro 4 a Euro 5.
Aby byly splněny požadavky normy Euro 6, je motor vybaven systémem recirkulace výfukových plynů (EGR) bez chlazení. Díky tomu dochází k optimalizaci teploty výfukových plynů a úrovní NOx tak, aby bylo umožněno efektivní dočišťování výfukových plynů.
Filtr pevných částic se při normálních provozních podmínkách automaticky regeneruje a patentované servisní řešení společnosti Volvo Trucks pro tyto filtry šetří zákazníkovi čas a náklady.

IMG_9673Nová kabina modelu Volvo FMX: revoluční pevnost a pohodlí, i když jde do tuhého
Zpevněný robustní exteriér s pohodlnějším pracovním místem a ergonomicky vylepšeným vnitřním prostorem. Kabina nového vozidla Volvo FMX dává bezpečné a efektivní stavební práci nový rozměr.
Konstruktéři společnosti Volvo Trucks ještě více zpevnili robustní a sebejistý image původního modelu.
Nový model Volvo FMX má kabinu vyrobenou z vysokopevnostní oceli, která byla testována podle světových bezpečnostních norem, aby bylo zajištěno co nejbezpečnější pracovní prostředí. Všechny součástky přední části vozidla byly navrženy tak, aby bylo dosaženo vyšší robustnosti a životnosti.
Dokonalá viditelnost
Umístění kabiny nízko vzhledem k podvozku umožňuje snadno vstupovat i vystupovat z vozidla a nabízí řidiči výbornou viditelnost. Díky tomu se snižuje riziko poškození vozidla a zlepšuje bezpečnost osob pracujících v jeho blízkosti.
Stejně jako u modelů Volvo FH a FM byl klasický kovový znak Volvo přesunut na nové místo nahoru pod čelní sklo. U tohoto vozidla pro stavebnictví je kovový znak ještě větší a příčný pruh je silnější a barevně sladěný s černým pozadím. Do mřížky je integrováno praktické držadlo.
Výroba nového modelu Volvo FMX pro evropské trhy začíná v září 2013.

Detaily přispívající ke zvýšení robustnosti
IMG_9465Zde je uvedeno několik příkladů dalšího zlepšení pevnosti a robustnosti kabiny:
• Nárazník je pevnější a silnější. Jde o sestavu složenou ze tří částí; po stranách střední části jsou dva samostatné rohy, které fungují jako příhodné schůdky. Rohy jsou vyrobeny z elastického materiálu, který nepraská a lépe si poradí s kolizemi v nízkých rychlostech.
• Nad nárazníkem je umístěno vlečné oko z litiny dimenzované až na hmotnost 32 tun.
• Nové moderně tvarované světlomety jsou nyní ještě robustnější a nabízejí lepší světelný výkon. Jejich design zdůrazňuje vazby na ostatní vozidla značky Volvo.
„Servis je nyní jednodušší díky tomu, že všechny komponenty světlometů včetně ukazatelů směru a světel pro denní svícení jsou integrovány do jediného celku. Hlavní i potkávací světla jsou lepší než dřív,“ říká Rikard Orell. „Zákazník si může osvětlení dále vylepšit pořízením bi-xenonových světel.“

Lepší pozice řidiče
Vnitřní prostor kabiny nového modelu Volvo FMX byl zcela přepracován se zaměřením na pohodlí a ergonomii pracovního místa řidiče. Kabina je oproti předchozímu modelu prostornější a obsahuje více úložných prostorů.
Řidič má nyní pro řízení k dispozici pohodlnější prostor. Nové sedadlo lze naklonit více dopředu o další čtyři stupně a opěradlo je o 10 milimetrů tenčí než dříve.

Ovládací prvky na volantu a nakloněná přístrojová deska
Volant je vybaven integrovanými řídicími tlačítky pro různé funkce včetně tempomatu, telefonu, navigace a dalších. Nová černá přístrojová deska je nyní ještě více nakloněna směrem k řidiči.
„Řidič má takto k dispozici dobře a logicky rozvržené pracovní prostředí a všechny ovládací prvky, tlačítka a funkce jsou nadosah,“ říká Ulf Andreasson, manažer pro vývoj kabin společnosti Volvo Trucks.
Aby bylo více prostoru pro nohy, byl klíč zapalování přesunut nahoru k přístrojové desce. Vpravo od něj jsou umístěny další důležité funkční prvky, například velký integrovaný informační displej. Vpravo od nakloněné části je univerzální modul, ve kterém mohou být umístěny různé ovládací prvky. Používání klimatizace je snadné a celá jednotka je díky vylepšenému rozmrazování účinnější.

Dálkové ovládání pomocí mobilní aplikace
Po stažení nové mobilní aplikace „My Truck“ bude řidič moci sledovat a aktivovat některé funkce vozidla dálkově. Aplikace nabízí možnost dálkového zapnutí topení, kontroly stavu alarmu, zámku dveří a hladin kapalin.

Výroba nového modelu Volvo FMX pro evropské zákazníky začíná v září 2013

 
Akce, výstavy, veletrhy, Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Reklama


Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

Big Shock balí na Dakar i s motorkářem Brabcem

15.11.2017 proběhla oficiální tisková konference našeho týmu BIG SHOCK RACING k Dakaru 2018. Představeno bylo hned několik novinek, jako je nový motor ve Frantovi, nové doprovodné vozidlo MINI Countryman SD v týmových barvách nebo třeba týmové hodinky značky PRIM od Elton hodinářská a. s., které půjdou do prodeje pro veřejnost! Vše můžete vidět na fotkách, které se vážně povedly.

číst dále »

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Už jen několik dnů zbývá do reálného odjezdu na Rally Dakar. Program teď plní týmové prezentace a představení posádek pro nový ročník věhlasné rally. Ta sice startuje až v lednu, ale poslední listopadový víkend odplouvá veškerá technika do Jižní Ameriky. Severočeský konstruktérský tým MKR Technology do boje o beduína vysílá trojici závodních kamionů, které budou pilotovat holandští jezdci. Na palubě ale nebude chybět ani domácí zástupce, Roudničan Daniel Kozlovský.

číst dále »

Silniční vlaky Scania v Brazílii

Scania v Brazílii uvedla na trh vozidlo Super Road R 620 6 × 4, vybavené motorem V8. Souprava tahače s přívěsy je vybavena nejméně 11 nápravami pro nosnost až 91 tun.

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno