Nová zbraň Kamazu pro Dakar 2016
Nedávno byl představen ruským médiím nový vůz Kamaz pro nadcházející ročník soutěže Dakar. Již loni se proslýchalo mezi zasvěcenými o vývoji nového vozu v kapotovém provedení, ale až letos oficiálně spatřil světlo světa. Po modernizacích stávajících vozů tak tým Kamaz Master přichází se zcela novou koncepcí s řadou pozoruhodných inovací. Předně je to kapotové provední, které tak rozšíří tento typ vozů v soutěži – vedle 3 vozů Iveco Torpedo stáje de Rooy (jeden s Alešem Lopraisem) a 3 vozů Tatra Jamal českého týmu Bonver Dakar Project – bude zajímavým srovnáním dvou konstrukčních filozosií..
Druhou zajímavostí je motor Gyrtech severočeské stáje Buggyra splňujícím regule soutěže o daném objemu (stávající motory Kamazů byly nad 12 litrů). I tato skutečnost je zajímavá z pohledu týmu Buggyra, kdy stejné motory budou mít vlastní vozy, ale i konkurenční stáje – KM racing, Kamaz, MAZ… Pro další vývoj motoru jistě pozitivní zisk spousty dat …
Tím se také vysvětluje návštěva jednoho z Kamazů v Roudnici při letošním návratu z Dakaru, resp. z přístavu Le Havre …..
Použití kabiny a kapoty z Mercedesu Zetros je logické – Mercedes Benz s Kamazem spolupracuje a zároveň se jedná o sériově vyráběnou a homologavou kabinu, takže nemůže dojít k problémům jako u Aleše Lopraise s jeho Queen 69.
Technické parametry nového vozu:
Motor: Caterpillar C13 /Gyrtech, řadový šestiválec, 12,5 ltr.
výkon je 720 (980) kw při 2 200 ot/min.
Převodovka: ZF 16S251, mechanická, hydraulicky řazená
Sestup: ZF VG2000/300, dvoustupňový
Spojka: “ZF” MFZ430 – suchá, jednokotoučová
Brzdy: bubnové
Délka: 6 900 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Rozchod: 2 155 mm
Rozvor: 4 300 mm
Hmotnost 8 900 kg
Zdarec,
1) 16° převodovka je synchronizována?
2) dvoustupňový sestup je řaditelný pouze za klidu vozidla?
Díky.
Bohužel podrobnější popis nemáme – čerpáno z webu KAMAZ Master. Nevím zda něco víc je v článku v posledním Truckeru….