Skoro celé startovní pole…
Už se stalo tradicí, že si nejen naše, ale i zahraniční týmy, vybírají mostecký autodrom pro testování vozů před nadcházející sezónou. Je to pro nás čest a také vzácná možnost prohlédnout si vozy i piloty ještě před oficiálním zveřejněním na stránkách FIA, či TRO. Testování, které proběhlo tento týden, přivedlo na mostecký autodrom skoro celé startovní pole, takže to v depu i na závodním okruhu vypadalo skoro jak při samotných závodech. Některá auta byla ještě bez vylepených sponzorských firem, avšak i tak bylo leccos zřejmé. Jak jsme již psali, mezi hlavní překvapení letošního ročníku, je přestup úspěšné truckerky Steffi Halm od značky MAN k Ivecu. Iveco silně brojí a v Mostě bylo hned šest vozů této značky. Mimo Steffi Iveco pilotuje Gert Körber, místo kterého Steffi nastoupila, nicméně Iveco Gerta přemluvilo ještě na pár závodních víkendů (bohužel mimo zářijový Most). Steffi má s Gertem stejně zbarvený bílo – oranžový vůz, takže je odlišíte zpětnými zrcátky – Steffi růžové a Gert s trikolorou německé vlajky. Dále tu byl další šampion Jochen Hahn spolu se synem Lukaszem, jenž možná za čas následuje otce. Nyní oba jezdili v bílo – modrých vozech. Dalším přestupem je odchod mladého André Kursima od týmu Tankpool a značky Mercedes-Benz ke žlutému Ivecu. Posledním vozem s italským rodokmenem a výrobou v německém Ulmu byl černý speciál Fina Mäkinena. Značku MAN zastupuje René Reinert, který se po roce vrátil za volat závodního vozu, dále pak mladý Sascha Lenz, další evropský šampion Antonio Albecete nově v týmu Lutze Bernaua, kterého v bílo-zelením voze střádal tajemný další jezdec. MAN v barvách maďarského OXXO týmu pilotuje britský pilot z tamního šampionátu a posedním zástupcem značky byl v Mostě domácí Frankie Vojtíšek s lehce upraveným vozem, se kterým by měl údajně absolvovat celý šampionát, snad jen s výjimkou belgického Zolderu.
A konečně tu byla také domácí Buggyra s dvojicí vozů Freightliner. Roudnická stáj si navíc v úterý 17.dubna připravila pro zvané zástupce médií tiskovou konferenci, na které představila druhého pilota k Adamovi Lackovi. Je jím opět britský pilot Oly Janes. S Buggyrou spolupracuje již od roku 2013, kdy využil techniky Buggyry pro závody britského šampionátu. Letošní ročník bude seznamovací a měl by být logicky dvojkou týmu a krýt záda Adamovi v obhajobě loňského titulu mistra Evropy. Adam jako novopečený otec druhého potomka byl dotazován, zda by se nehodil i druhý titul? Stejně tak se probírala změna startovního čísla z oblíbené 55 na 1, co je prý hlavně marketingový tah. David Vršecký se stává především konstruktérem nových vozů a příležitostným pilotem. Absolvuje tři závody čínského šampionátu, pro který si staví nový vůz, tentokráte kapotového tvaru s čínským motorem, jenž bude naladěn na vyšší výkon. Zároveň by se mělo také stavět nové auto pro evropské závody, protože stávající vozy jsou již na vrcholu a v poslední době prodělávali jen facelift a dílčí vylepšení. Nový vůz by měl být zcela nové konstrukce a přáním by bylo jej nasadit ještě ke konci sezóny, ideálně před domácím publikem v září. Jak to vypadá, máme se letos na co těšit!