Renault Optifuel přináší úsporu až 22%

OPTIFUEL LAB 2: O 22 % NIŽŠÍ SPOTŘEBA PALIVA

Po několika měsících testování byla spotřeba Optifuel Lab 2, laboratorního vozidla Renault Trucks, nižší o 22 %, což představuje úsporu 7,2 litrů na 100 kilometrů. Tyto údaje pocházejí z dvaceti různých technologií, které jsou ve vozidle instalovány s cílem snižovat spotřebu paliva v porovnání se sériovým modelem Renault Trucks T. Clauda Covo ředitele projektu, tyto velmi dobré výsledky nepřekvapily a přidává vysvětlení.

optifuel_lab_2_renault_trucks_4Po několika měsíčním testování na silnicích a při zkouškách na válcové stolici, které měly za cíl dosáhnout ekvivalentu 20 000 ujetých kilometrů, známe výsledek: prototyp laboratorního vozidla Optifuel Lab 2 dosáhl nižší spotřeby paliva o 22 % v porovnání se sériově vyráběným modelem Renault Trucks T. Tato úspora představuje 7,2 litrů pohonných hmot na 100 kilometrů a snížení vylučovaných emisí CO2 o 194 gramů na ujetý kilometr. Optifuel Lab 2 v sobě spojuje 20 různých technologií, z nichž každá reaguje na čtyři hlavní oblasti zásadně ovlivňující spotřebu paliva: hospodaření s energií, aerodynamiku, valivý odpor a pomoc při řízení.

optifuel_lab_2_renault_trucks_17„S těmito výsledky jsme samozřejmě velmi spokojení“ vysvětluje Claude Covo, „nejsou pro nás překvapením, ale potvrzují skutečné hodnoty z reálného provozu, jejichž výši jsme odhadovali už na začátku projektu.“ Ač hodnota – 22 % představuje celkový souhrn úspor díky všem použitým technologiím, tak navíc přínos každé z těchto technologií byl zkoumán separátně. Během testování jsme mohli velmi přesně měřit, jakých úspor konkrétní technologie dosahuje. To je také důvodem, proč byly testy na silnici doplněny o zkoušky na válcové stolici. „Test na silnici je nepostradatelný a proto jsme realizovali několik zkušebních jízd v okolí Lyonu“ pokračuje Claude Covo „nicméně válcové stolice, které věrně kopírují silnici, poskytují tu výhodu, že výsledky nejsou ovlivněny klimatickými podmínkami a testování můžeme bezpočetně opakovat. Oba způsoby testování se vzájemně doplňují a pro naše potřeby byly zcela nezbytné.“

Laboratorní vozidlo Optifuel Lab 2, které není určeno pro prodej na trhu v této podobě, splnilo své závazky. Projekt, který se uskutečnil za podpory Agentury pro ochranu životního prostředí a energetiku (ADEME), obohatil Renault Trucks svými technickými znalostmi a znalostmi svých osmi dalších partnerů (Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA de Lyon et LMFA-Ecole Centrale de Lyon) o budoucích technologiích.

Díky tomu, mohou dnes inženýři některé technologie potvrdit jako účinné či neúčinné anebo je dále rozvíjet. Tyto informace jim také umožní instalovat ty nejúčinnější a nejvýkonnější technologie do sériových vozidel a nabízet ještě úspornější modely Renault Trucks. Pro informaci – při uvedení na trh v roce 2013 byl Renault Trucks T vybaven polovinou technologií, které byly prezentovány čtyři roky předtím na prvním laboratorním modelu Optifuel Lab.

Silniční testy proběhly na vymezeném okruhu 200 kilometrů v okolí Lyonu, který simuloval trasu meziregionální dopravy. Průměrná naměřená rychlost Optifuel Lab 2 byla 72,6 km/h s celkovým nákladem 33 tun, což představuje obvyklé průměrné zatížení v Evropě

 

 
Novinky, Technika, Vývojové trendy , , , Zobrazit komentáře Vytisknout stránku

Komentovat

Váš e-mail nebude publikován. Povinné položky jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a vlastnosti k formátování komentáře:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Reklama



Kamioňáci.com


Zdarma SMS

Krátké novinky

TANKUJTE BEZ FRONT. NAFTA ZA SUPER CENY A K DISPOZICI JE I HVO100!

V Červeném Kříži u Jihlavy funguje od ledna tohoto roku nová čerpací stanice. Jedná se o společný projekt společnosti NIKEY, provozovatele sítě čerpacích stanic a mycích center, a společnosti EUROWAG, předního poskytovatele platebních řešení pro nákladní dopravu v rámci celé Evropy. Jedná … Číst dále →

číst dále »

DHL rozšiřuje svůj udržitelný vozový park v Německu o 178 nových vozidel IVECO S-WAY CNG

  Skupina DHL objednala pro svou divizi Post & Parcel Germany celkem 178 nových vozů IVECO S-Way CNG.   Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve … Číst dále →

číst dále »

Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií pro dosažení objemu produkce až 2500 vozů za rok

Kopřivnická automobilka odstartovala investice do špičkového strojního vybavení, aby zefektivnila výrobní procesy a zvýšila objem produkce až na 2500 vozidel za rok. Tatra také spustila rozsáhlý proces digitalizace výroby s využitím moderních systémů podnikového řízení a chystá modernizace a úpravy … Číst dále →

číst dále »

Nejlevnější Taxi Brno vám zajistí přepravu více osob
Nejlevnější drink and drive Taxi Brno