Přehlídka stavební techniky
Již poněkolikáté vytvořili spojenectví dvě významné společnosti působící ve stavebním segmentu – firma Mercedes Benz a Liebherr. Obě tyto firmy mají společné především to, že ve svém oboru nabízí široké portfolio nabízených produktů a obě společnosti mají kořeny v sousedním Německu. Zatímco Mercedes Benz vyrábí od nejmenších osobních aut typu Smart přes luxusní limuzíny a sportovní i rodinné osobní vozy po lehké užitkové vozy až po nejtěžší nákladní vozy, společnost Liebher opanuje zase celý stavební segment. Lze jen těžko tručně vyjmenovat škálu vyráběných typů, ale jen namátkou: od malých kompatních rýpadel, přes válce, dozery, obří rýpadla i dempry (pyšní se největšími kolosy na světě), betonárky a domíchavače betonu či jeřáby.
Tato Road show byla organizována rakouskými pořadateli. Startovala 30.3. v Tyrolském Ropenu, další zastávkou byl Vorchdorf v Horním Rakousku a třetí zastávkou byla Česká republika, přesněji Morava – pískovna u Bratčic pod Brnem. Termín nemohl být načasován lépe, neboť dvoudenní předvádění strojů od 25.-26.dubna se shodovalo s termínem stavebního veletrhu IBF na Výstavišti Brno vzdáleného necelých dvacet minut jízdy. Takže kdo měl zájem mohl navštívit obě akce najednou, ačkoli program v pískovně byl nabitý a bylo by škoda jej opouštět. Road show pokračuje Rakouskem s cílem v Markgrafneusiedlu v Dolním Rakousku tento víkend.
Světové novinky
Mezi prezentovanými stroji byla i řada novinek, které si odbývají světové premiéry. Za společnost LIEBHERR to jsou kolové nakladače L 566 a L580, kolové rýpadlo A918 Compact Litronic s Trimble-GPS, kolové rýpadlo A914 Compact Litronic, pásové rýpadlo R 936 Litronic či věžový jeřáb 65K. Za pozornost stál i rozkládací mobilní jeřáb MK 88 na kolovém podvozku. Rozbalení z přepravní polohy do pracovního nasazení přes rádiové ovládání zabere pouhých 15 minut.
Společnost Mercedes-Benz přivezla do Bratčic mimo tradiční stavební vozy na podvozcích Actros v provedení 6×6, 8×4, 8×6 a 8×8 či s modelem Zetros 4×4 a 6×6 i lehké užitkové vozy Viano a Vario v provedení 4×4 a premiérově nové Fuso Canter rovněž v plněpohonném provedení 4×4.
Nabitý program
Počasí s letními teplotami organizátorům vyšlo. Návštěvníci měli možnost se občerstvit v obřím party stanu , ochutnat rakouské speciality a spláchnout prach z pískovny. Program obou dnů byl identický – po pravidelných blocích, kdy se představily všechny stroje před hlavním pódiem, měli možnost návštěvníci osobně vyzkoušet si jízdu v některém ze strojů či ti bez odpovídajícího oprávnění, alespoň ovládání stroje na simulátoru, zůčastnit se jízd zručnosti, nebo si prohlédnout akci z ptačí perspektivy, ať už z vrtulníku či z koše zavěšeného pod stavebním jeřábem.